Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hei alle sammen!! Jeg lurte på om noen har det samme problemet?? Har så utrolig vonde brystvorter til tider (flere ganger om dagen). Akkurat som de snurper seg sammen og jeg får krampe i de. Dette kan vare en god stund og det er så vondt at jeg har lyst til å rive brystene av..Det er skikkelig plagsomt og jeg lurte på om noen andre har det på samme måte og hva gj¢r dere når dette skjer for at det skal slutte. Jeg er naa i min 6mnd men har hatt dette problemet i et par mnd nå. Og er det noen som vet hva det er? Er det krampe i brystvortene eller er det noe annet?? Setter pris på alle svar. Velger å være anon nå jeg...
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har det og.. spesielt på natta! Typisk i grunn.. Jeg våkner av at de regelrett svir skikkelig. Det er ikke snakk om littegrann vondt, men det er dritvondt! Hadde det sånn med forrige svangerskap og, spesielt om brystvortene ble kalde. Da måtte jeg holde hendene foran den. Kan du se for deg det synet?? hehe.. Det er jo normalt.. kanskje det er melkekjertler osv som jobber for harde livet?? Det jeg ikke skjønner er hvorfor brystvortene må bli brune.. det er så stygt det, men mine begynner å bli det nå..
Skilpadden Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har hatt ømme brystvorter i så og si hele svangerskapet. Noen ganger er det verre enn andre, men det skjer jo mye inni puppene for tiden, så det er nok ingen ting å uroe seg for.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Hei Vibeke26... HI her. Det er sånn jeg har det. av og til hjelper det å massere de, men det er ikke så lett når jeg feks sitter på et buss stopp..Kan ikke sitte og kna på de da (hi hi) Men det er så utrolig vondt ja, en gang begynte jeg å grine for det ville bare ikke slutte.. Du har rett at det skjer ofte når man er kaldt i tillegg.. da er det enda vondere og det tar lengre tid f¢r det gir seg.. Mine begynner også å bli veldig m¢rke og store. Synes ikke det er så fint, men det er vel lite å gjore med det..Man blir vel vant til det..
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 ti-hi! mens jeg leser dette sitter jeg på kontoret mitt og masserer brystene mine. de er dritvonde! håper ingen ser meg...ti-hi!
Vibeke28(fått to jenter) Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Ja det kan være så vondt at tårene spretter. Jeg spurte mannen min midt på natta om han kunne skjære av meg puppene.. desperat ja.. !
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har også ømme brystvorter, så skjønner godt hvordan dere har det! Det jeg har lagt merke til er at mine begynner å bli mørkere, men helt fremme på selve brystvorten er det kommet litt hvite/lyse prikker, flere som opplever dette? Har det kanskje noe med melkeproduksjonen å gjøre? Er i 16. uke..
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Kjenner meg godt igjen i det dere skriver, og jeg har også fått disse lyse/hvite prikkene ytterst på brystvortene. Er i 21. uke nå. På lørdag begynte jeg å lekke fra det ene brystet også, så her er ammeinnlegga i ull på plass.....både for å varme og ta imot lekkasjen ;-)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 jeg har det og på samme måte.. når de er så vonde kan du/ dere legge på en varm klut.. eller varmeflaske... ikke alt for varmt, for dere skal jo ikke brenne dere... pass på at brystvortene holdes varme, så vil det lindre smerten utrolig!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå