Gå til innhold

gurimalla! nå har slimproppen gått!

Anbefalte innlegg

Skrevet

den har gått i over 2 dager nå. ringte føden som sa at fødselen bruker å være like rundt hjørnet da. så nå blir det noen spennende dager fremover. er 36 +1 i dag da

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Æsj! :-) Men lykke til!!! :-)

Skrevet

Er også 36+1 i dag, men ingen tegn til noen slimpropp her i gården nei.

Jordmoren min sa at det nødvendigvis ikke behøvde å bety at fødsel er nær om slimproppen går. Mange som mister slimporppen lenge før de føder. Tenkte bare jeg skulle si det så du ikke går helt på veggen av å vente på at babyen skal komme hvert øyeblikk;)

Men det gjør jo ikke noe om h*n kommer nå da. H*n er jo jo ferdig :)

Lykke til:)

Skrevet

Så rart at de sa det.....slimproppen sier ikke noe om når fødselen kommer til å gå i gang. mange opplever at den går uker før termin og enda går de overtid. Hos andre går den ikke i det hele tatt før fødsel. Ikke for å gjøre deg lei ventingen altså....men det virker som at endel er litt opphengt i den proppen ; )

Skrevet

vet at babyen kommer når den vil. St.Olav som fortalte at de fleste føder ca 1 uke etter proppen er gått (her er hodet festet,masse kynnere og menssmerter,myk og kort livmorhals). så de regnet med at det ikke ble så lenge for meg å vente. men som sagt så er det ingen som vet da. Glemte å spørre de om det er greit med sex, eller om det er "farlig" i forhold til bakterier etc...noen som vet?

Skrevet

Sex er bare farlig hvis man får smerter eller blødninger av det.

Men er det noen som vet om proppen kan holde seg på plass helt til fødselen starter? Har termin i dag og det er ikke tegn til at noe som helst har tenkt til å skje,- ingen tegning eller spor av proppen, heller ingen vondter. Han har heller ikke festet seg, og er ikke så langt nede i bekkenet at det føles som om jeg "sitter" på hodet hans. Skjønner ikke de som sier det? Likevel beveger han seg utrolig lite!

Dato for sm: 25. des i fjor!

Skrevet

Min søster har 3 fødsler bak seg og adri sett en propp...jeg har 2 1/2 er nesten i fødsel på nummer 3 og har mistet 3 propper...

Så det er forskjellig...

Skrevet

de sa på føden at det er ikke alle som mister den før fødselen starter. noen mistet den uten at de viste det også. flere av mine venninner har hatt det slik som det, så plutselig PANG så er det igang. jeg derimot har hatt masse plager gjennom svangerskapet, og må si jeg missunner deg masse:-))))

Skrevet

Takk for flotte svar! da liker jeg å tro at det betyr at det fortsatt kan skje når som helst, og at jeg i grunnen er heldig som ikke har så mange tegn og graviditetsplager. Puh! Godt å få lufta uroen!

Skrevet

Oi, så spennende da! Du får ha lykke til! Om du ikke føder riiiktig ennå kan det jo hende vi sees på St.Olavs! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...