dinforalltid Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Hjelp, skal vi gå med fora parkdresser inne hele gjengen? Vi tør ikke sette på panelovnene, da ber vi om at gutten vår skal brenne seg. Det er også mulig på et par av de at han får justert styrken. Hva gjør dere andre med samme fyringsmuligheter?
2SmåTroll Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 jeg ville nå satt på panelovnen. De blir jo ikke kjempevarme, men ja nok til at de vil brenne seg, men de lærer jo fort og vil nok ikke ta på den mer. Her har vi alltid hatt på panelovner og fyrt i ovnen. Nå er tulla snart 2 år og skjønner at det er varmt og aua.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Vi var også kjempeengstelige for dette, husker jeg. Men det er rart hvor fort ungene skjønner at ovnen er varm og at de ikke skal røre den. Det er ikke som med duken på bordet eller andre ting de ikke skal røre. Tror de rett og slett kjenner varmen fra ovnen og viker unna litt instinktivt..i tillegg til at man selvsagt må si "uff, varm" når de nærmer seg ovnen. Vi skilte mellom "nei, ikke lov" for duker osv og "uff, varm" for panelovnen. Har faktisk gått helt problemfritt akkurat det.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Det har aldri vært noe problem! Utrolig hvor fort de lærer at det gjør vondt og er farlig. Skjønner at du vil beskytte ungen din, men du kan ikke læ være å bruke ting bare for å være føre var! Sett ovnene på og lær ham at de er farlig og at det gjør vondt.
tullla Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Her er fyringa i gang og vi er helt overasket over hvor bra det har gått med snuppa!! Vi har gruet oss veldig til dette siden vi ikke har drevet med noe "huff" og "nei" ved ovnene i sommer, og hun har fått krabbe rundt og under vedovnen uten å få nei av oss bla.. Men fra første dag med fyring, og FØR vi hadde sagt det til henne, så pekte hun på ovnen og sa "uffffff!!!" og veivet med pekefingeren til oss Litt søt!! Det samme med oljefyr og panelovner, hun er superforsiktig rundt dem når hun kjenner at varmen står på, både hjemme og når vi er borte på besøk.
dinforalltid Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #6 Skrevet 17. oktober 2006 Dere har selvfølgelig helt rett!! Hva var det jeg tenkte på.. Snakk om å undervurdere min egen vakre kloke sønn!! Takk for svar alle sammen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå