Mamsen med lillemor i magen Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er i min 30 uke, og har stort sett holdt meg frisk og rask, men nå tror jeg at jeg detter sammen snart! Jeg får ikke sove ordentlig om nettene! Jeg ligger på siden, enten høyre eller venstre, men etter ca 40 minutter eller en time, våkner jeg av forferdelige krampe smerter i hoftene og nedover beina. Det gjør så vondt at jeg nesten begynner å gråte hver gang! Og dette skjer HVER time i løpet av natta, altså får jeg masse avbrutt søvn! Når jeg får disse krampene våkner jeg av det, og må ut å vandre litt i stua før jeg legger meg ned og prøver å sove igjen. og da kjenner jeg ingen ting. Det er ikke vondt når jeg legger meg, men som sagt etter 40-60 minutter våkner jeg av store smerter. Korsryggen er sår og vond i tillegg, så bare det å sovne er ikke lett. Jeg klarer ikke mer! Jeg holder på å gå på veggen! Jeg er så utslitt! og i tillegg har jeg en DUM nabo som har pusset opp med borr og hammer i 4 uker nå, og han er langt fra ferdig, så jeg får liksom ikke ro på dagen heller. Jeg er så fortvilet og sliten! Er det noen som har lignende problem med hoftene og beina om natten? Setter pris på alle svar
KMB Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg får kramper i beina hvis jeg ikke passer på å ta kalktabletter. Det har vært ille i tidligere svangerskap, men jeg har vært litt flinkere nå, og da gør det bedre. Pass på å ta kalktablettene sammen med en multivitamin tablett (letter opptaket av kalken). Lykke til. Men vi sover vel alle litt dårlig nå, med en "potetsekk" på magen.
Snupidupi Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Har slete med uro i føttern... surra rød ulltråd rundt føttern og bei bedre... men nu har æ fått det i heile kroppen... å det e grusomt når man skal søv... men når æ først e søvna så søv æ da heldivis... bærre do pausan som vekk mæ.... Syns du skal snakk med lege/jordmor om det... skal tel legen i morra æ og hør med mine problema... e vældi svimmel også... e takknemmeli førr alle råd man får hær inne, men e litt skeptisk og vil gjerne undersøk med lege før æ prøva rådan... Håpa du snart får søv længe og godt.... Go bedring.. Klem
hamster1, nydelig jente 28.10 Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg har svært vondt i hoftene på natta, sover litt på hver side, så må jeg opp å gå. Og så legge meg igjen osv. Ettersom du "bare! er i uke 30 kan det bli lenge å ha det sånn (jeg har nå 8 dager til termin, men har hatt det sånn i en måned ca.). Kanskje du kan kan legge en dyne som pute også , sånn at du ligger/sitter på ryggen og sover litt også. Dette avlaster hoftene noe. (ellers har jeg ei venninne som hadde så store bekkensmerter at hun satt i saccosekken og sov (hadde den oppi sengen). Du burde ta opp dette med jordmor, hun kan sikkert gi deg noen tips og stillinger som kan fungere. Kramper i beina er ofte vanlig i svangerskapet, men har lest at kalk tilskudd kan hjelpe snakk med jrodmor. God bedring og lykke til :-)
Mamsen med lillemor i magen Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2006 Takk for svar! "Godt" å høre at det ikke bare er meg, nei! Hoftene er så såre, gjør vondt bare å ta på de liksom... rare greier! Jeg får ta en tur til jordmor og snakke med henne, ja! Hvis jeg ikke får sove ordentlig snart, klarer jeg ikke gå på jobb, og siden jeg ikke har fast stilling, har jeg ingen stilling å få sykepenger fra heller, så jeg må holde meg i form fram til 1 des...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå