Gå til innhold

UL i uke 8


Diosa

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg skal på UL førstkommende torsdag. Hva er sannsynligheten for at vi skal se om hjertet banker - er da 8+3? Noen med erfaringer fra UL på dette tidspunktet? Jeg var på UL i 7+1, vi så da en liten spire, men ikke tegn til noe liv. Det var veldig lite - ikke mer enn noen få millimeter. Er litt redd i og med at jeg hadde en liten blødning på 7+0.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Jeg var på tidlig UL i uke 8. Så da både hjerte og bevegelse. Ettersom jeg har skjønt så kan dette variere noe. Jeg har også hatt blødninger fra uke 6 og har det fortsatt. Er nå i uke 11. Så det at du har hatt blødning trenger ikke å tilsi at det er noe galt med barnet. Lykke til på torsdag:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Da håper jeg at vi ser tegn til liv - det hadde ihvertfall beroliget meg noe! Hvordan er det med sine symptom parallellt med blødningenen - er de det samme, avtatt eller sterkere symptomer? Jeg innbiller meg at symptomene mine har avtatt. Jeg hadde i utg. pkt. svært få symptomer, kun ømme bryster, det har jeg ennå, men jeg har fått det for meg at de ikke er så ømme lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg var på UL forrige onsdag (bor i utlandet, her er tidlig UL vanlig ved første legebesøk), da var jeg 6+2. Kunne ikke se hjertet ennå, men det er visstnok helt normalt så tidlig. Skal tilbake i morgen, da er jeg 7+2. Blir spennende å se om det er noe liv da. Er veldig individuelt når man kan se hjerteslag, ikke sikkert man ser noe før i uke 8 eller 9 sa legen min. Mange blir nervøse pga. dette, men som regel er jo alt i orden. Så ikke bekymre deg!

 

Har hatt litt varierende symptomer, i begynnelsen følte jeg meg kjempegravid. Var veldig oppblåst og hadde stikninger i magen, puppene var veldig ømme og jeg var ekstremt trøtt og frossen. Nå er puppene mye mindre ømme, men jeg er fremdeles veldig oppblåst og har mye luft i magen. Jeg er også trøtt og fryser lett. Også er jeg ekstremt tørst, har aldri kjent på maken! Trodde at jeg nå ville slippe unna kvalmen, men i går og i dag har jeg faktisk følt meg litt uvel.

Symptomer forandrer seg hele tiden og ikke alle har like sterke symptomer heller. Tror du kan slappe helt av, tenk på at du er heldig som enn så lenge slipper unna kvalmen. Håper det går bra med ultralyden din! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei!

ville bare si lykke til til Diosa med ultralyd!!Det er fælt å gå og vente slik, og lure på om det er liv der inni eller ikke.Det vet jeg alt om.Jeg var selv på ultralyd for 2 uker siden. Jeg var da ca 6,5 uke på vei, og vi fant ikke noe hjerte som slo, eller foster for den del.Mulig at det var for tidlig å se noe på det tidspunktet.Fikk beskjed om å komme tilbake om 2 uker!Det har vært de 2 lengste ukene i hele mitt liv.Med mange psykiske nedturer..Men i morgen er ventetiden over.Da får vi vite helt sikkert. Er da ca 8,5uke på vei, så da kan de se om det er liv eller ikke.

Krysser fingrene for deg!!

 

klem!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, takk! Og lykke til du også, Ariel! Legen min ringte tidligere i dag, og jeg fikk flyttet timen til i morgen, pga. av at han hadde dobbelbooket på torsdag. Jeg gleder-gruer meg!

 

La meg få vite hvordan det gikk med deg etter timen....

 

Klem tilbake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...