Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #1 Skrevet 17. oktober 2006 vi har mye allergi på pappans side av familien, og derfor er det enda mer sårt at jeg ikke klarer å fullamme, og må gi mye mme i tillegg.. jeg gir nan ha 1 fra apotek som skal være hypoallergen. men den er veldig dyr, og derfor lurer jeg på om det kun er den som jeg kan bruke, eller om noen andre sorter kan anbefales. noen som vet?
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #2 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har også mye allergi i familien, i tillegg til eksem og barneastma. Jeg bruker vanlig mme. Nå ble jeg usikker på om jeg bør bytte. Jeg trodde det var kun dersom de reagerte på vanlig mme, at man burde bruke en slik hypoallergen-variant??? Den virker vel ikke forebyggende mot allergi??? Dette var ikke svar på spørsmålet ditt, desverre, men mer et spørsmål tilbake til deg.
Traveltobarnsmor! Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei Min sønn( har også en pappa med mye allergi) reagerte på vanlig NAN, han kastet opp og fikk elveblest, han ble testet og det viste seg at han har både melkeallergi og laktoseintoleranse. Jeg fikk mme på blå resept, men du kan kjøpe den utenom, den heter Nutramigen. Jeg bruker den foreløpig bare i grøt,siden jeg ammer enda. Den er fryktelig dyr...så ikke sikkert det hjelper deg.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 er det jeg faktisk ikke vet:-) jeg mener jeg har hørt at den er den beste v allergi i familien, men jeg er ikke sikker. kanskje jeg har drømt det? tror jeg må ta en tlf til apoteket å spørre..
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Har mye allergi her også og bruker vanlig nan. Ingen på HS som har sagt noe om det til meg. Han hadde litt problemer i begynnelsen, så vi prøvde nan ha1, begynte på minifom og ga maltekstrakt på en gang. Noe hjalp og jeg tror det var maltekstrakten og minifomen. Fortalte da HS at jeg ville gå over til vanlig nan igjen og hun sa at det var lurt. Hun vet om allergien/astmaen/eksemen i familien her.
Tupsi Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Det som er med NAN HA 1 er at det er fler spaltet melkeproteiner,dvs at det ikke blir så hardt til den lille magen når dem er nyfødt,så den er super å begynne med. Den har ikke noe med allergier å gjøre. Foe MME kan være litt hardt til en nyfødt mage som ikke er vant til noe føde.Så dere kan trygt gå over til NAN 1 som da er litt billigere. Det gjørde vi og det gikk kjempe bra enda vi har mye allergier i familien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå