Gå til innhold

Twilight Zone

Anbefalte innlegg

Skrevet

ka-ping: Her er innlegget fra "Skrivemåter/apostrofer"-tråden inne på 2. trimester:

Hei og hopp!

Jeg kom over denne fine rettskrivings-"malen" og følte at jeg bare MÅTTE legge den ut på denne tråden... :o)

------------------------------------------------------------------------------

H er er den:

*Lær deg og- å å-reglene.

*Nøy deg med ett utropstegn!!!!!

*Unngå forklaringer i parentes (selv om de er relevante).

*Preposisjoner er uegnet til å avslutte setninger med.

*Aldri generaliser!

*Sammenlikninger er minst like ille som klisjeer.

*Unngå å sprite opp språket med fancy og trendy ord og uttrykk.

*Unngå fork. o.l.

*Husk, engelske ord og uttrykk er out.

*La språket ditt være kjemisk fritt for klisjeer, unngå dem som pesten.

*Vær mer eller mindre spesifikk.

*Overdrivelser er tusen ganger verre enn klisjeer.

*Lær deg, kommareglene.

*Selv om du føler trang til å bruke usedvanlig mange ord og vendinger for å få frem det budskapet du har til hensikt å kommunisere til andre, bør du legge vind på å ordlegge deg så kort og konsist som du bare makter.

*Anvend absolutt aldri allitterasjoner.

*Si ting bare en gang, ikke gjenta eller fortell det du allerede har sagt på et tidligere tidspunkt.

*Unngå et-tegnet & unødvendige binde-streker.

*Unngå sitater, eller som Ralph Waldo Emerson sa: «Jag hater sitater. Fortell meg hva dere vet.»

*Metaforer er ris til egen bak.

*Bruk av svesismer er ikke så der videre heftig.

*Kontaminasjoner i hytt og pine er dårlig norsk.

*Vær nøye med korekkturen, så ikke viktige utelates.

:o)

Gullemor75

-----------------------------------------------------------------------------------

Eller hele tråden her:

http://www.barnimagen.com/forum/thread/6398063

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk. Igjen: Du burde forgylles, snuppa!

Skrevet

sponge: har støtteskinne til håndleddet, men da får jeg ikke gjort en drit. Mener det! Ingenting! sukk... jeg bruker den om natta, og når jeg legger sammen klær og sånt. For det skjer faktisk ikke automatisk selv om mor i huset egentlig er indisponert. Ikke støvsuging heller. Men der har jeg tenkt å være streng med både meg selv og gubben - han var av dem som pusha mest på at jeg skulle sykemeldes, da får han f#¤¤&%/ meg ta sin del av arbeidet! så det såh!!!

puh, nå tror jeg det blir en liten pause for min del... finner badekaret jeg. Og ei god Jo Nesbø-bok :D

Skrevet

Hei jenter=)

Ka-ping var så snill og invitere meg inn her...=)

Litt om meg: bor i nord...26 år og vi skal ha vår første 13 januar...ifølge termin i allefall...så får vi se da når den lille melder sin ankomst...Oxo må vi ikke glemme vår lille firbeinte "baby"=)

Skrevet

Åh, sukk! Jo Nesbø... *smelt*

Hehe! Har nok "en ting for" den fyren... :o)

Også er han jo i tillegg en god musiker og forfatter, da!

Skrevet

Hiver meg inn på denne jeg da. Helt klart ikke klar for slimpropp prat osv. Hehehehehehehe Lenge til det.

Sitter på jobb og bimmer litt før lunsj. Så avhengig blitt av BIm.......

Skrevet

Nordlending med labrador her - hva er din firbeinte?

Skrevet

Han skal bare være borte til torsdag, så skal vel overleve :o) Men mens han og lillebror skulle på kurs i morgen, skulle liksom jeg ut i Oslo å shoppe!! Jaja, da er de pengene spart :o) Hehe...fikk "liksomshoppa" litt i går da, bestilte både stellekommode og seng - blir så stas når det kommer i hus :o) Også måtte jeg kjøpe en liten pysj, bare fordi den var så søt...må snart kikke litt på hva jeg har kjøpt fordi jeg bare måtte (hehe), og finne ut hva jeg virkelig må shoppe inn av klær før hun kommer. Burde kanskje ha litt i ull klart siden det forhåpentligvis blir et januarbarn?

Skrevet

håper det er greit jeg hiver meg på jeg også..jeg kjenner iallefall en del av nickene ifra andre tri....flere som hoppet over idag skjønner jeg...hehe...vi holder denne oppe da...

Skrevet

Shoppe, jeg vil også shoppe...

Har etter planen oslotur fredag, men ser mer og mer ut som at jeg slipper - veldig bra med mindre stress og ikke Russlandstur, men all den herlige shoppingen jeg går glipp av, da... Nettet er jo en god venn, men det er liksom bare ikke det samme! Har jo en liten fra før, så har det meste jeg trenger til lilleKnøttet i magen, men hadde jo vært moro med litt uansvarlig pengebruk? Får ta en tur til "byen" i helga i stedet, og så skal jeg jo helt til Tr.heim i begynnelsen av november! Det var de shoppetipsene jeg har blitt lovet, da?

Skrevet

Hi hi - den var morsom!

Misunner deg Jo Nesbø i badekaret, ka-ping, eller misunner deg mest badekaret - det skal jeg definitivt ha i mitt neste hus. Hmm... nå ser jeg for meg disse reklamene for bokklubben (er det det?), med ka-ping og jo nesbø i badekaret i sammen... hi hi :-)

Skrevet

Hei, hei - jeg hører ikke engang til her inne ennå, jeg har bare blitt med på lasset da de andre ga opp 2.tri:) Har ikke termin før 25.1, så har faktisk 100 dg igjen i dag! Tror du noen melder meg til moderator nå for å utgi meg for 3.tri-er?

Skrevet

Smaskeli, Stinemor, Anette og Ciarra: WELCOME TO THE TWILIGHT ZONE!

Sponge: jeg skal prøve å skjerpe meg ang. skrivinga... men er ikke så lett når twilight-jentene er så koselige ;) Shoppingtips får du, skal jobbe litt med saken idag!

Gullemor: gleder meg sååååå til å besøke deg og de andre gullene!

nå er det tid for litt kvalitetstid i badekaret for ka-ping.

snakkes etterpå, jenter!

Skrevet

Heisann til dere som også er kommet over hit :o) Er rimelig ny her selv! Men det er utrolig koselig å ha noen å skravle med! Er sykemeldt og tusler hjemme, så har god tid til bimming :o)

Skrevet

Glemte å si, takk for tipset om sirkelens ende! Den har jeg kost meg godt med i helga. Kos deg i badekaret med Jo!

Skrevet

SpongeBob:

har en golden retriever=)) blir året 4 nov...

Skrevet

*melde SpongeBob til moderator med en gang*

:o) Neida! Her er det plass til en hyggelig svamp, ja!

Ka-ping: Jeg vil også ha Jo Nesbø i badekaret... (les innlegg fra meg litt lenger opp ang. Jo Nesbø). *har ikke badekar engang*

Men, jeg har alle Harry Hole-bøkene (ferdig lest), "Jenter og sånn"- cd'en og "Di Beste"- cd'en, samt noen fin-fine bilder fra konserten på Oscarsborg i sommer! Spesielt et bilde av Jo Nesbø selv, som jeg spurte peeent om å få ta...

Komisk scenario ved Oscarsborg festning rett etter konsert i august: Gullemor (30!) går bort til scene-utgangen og niiiiventer på at Jo Nesbø skal gå av scenen, står klar med digitalkameraet, tripper og sparker småstein. "Unnskyld!! Kan jeg få lov til å ta et bilde av deg???" *rødme samtidig som tanken på at jeg er gravid og hele tredve år og ikke lenger fjortis by definition streifer meg* "Jada, klart det", sier den blide og kjekke fyren... *smelt* + *fikle med kameraet så ett eller annet går &"&%(%(¤)##/ galt og kameraet klikker, men ikke i den forstand at det faktisk blir tatt et flott bilde, men som i at alt blir svart* -"Eh... Sorry, men det skjedde ett eller annet her... Kunne du bare vente litt, tror du??" *rødme myyye og kraftig* + *fikle mer med kameraet* (Heldigvis står han og snakker med noen andre + skriver autografer...) Endelig: Han ser små-ventende og spørrende bort på meg og spør: "Alt i orden?" Jeg stotrer frem et "ja, NÅ, så!" og tar et nyyydelig bilde av han som var verdt hele teite greia! *flau*

Skrevet

Får straks besøk av ei venninne og dattera hennes, så må vel få på meg noen presentable klær og rive meg løs fra nettet :o)

Ha en riktig fin dag jenter!! Vi snakkes :o)

Skrevet

Min firbente, aller beste venn heter Ektorp og er en treseter fra Ikea... Om ikke MENNESKETS BESTE VENN, så i alle fall Gullemors beste firbente venn! :o) Here I come...

*sette på fiiiiin cd med Di Derre* (eller lydbok med Jo Nesbø-noveller lest inn av forfatteren selv?)

Skrevet

Hehe! Jammen ble det stille her da ka-ping snek seg avgårde og ned i badekaret med Jo Nesbø... *misunnelig*

Skrevet

Jah...jeg måtte spise litt "frokost"...(ingen storspiser tidlig om morgen)...og nå tror jeg at dusjen roper...skulle ønske vi hadde badekar oxo...=)

Skrevet

Hei jenter, melder inn sent som vanlig jeg! ;)

Vært på sykehuset til kontroll igjen, litt forhøyede verdier histen og pisten, ny kontroll fredag, og deretter vekstkontroll og ny UL på mandag med påfølgende legetime der de igjen skal vurdere igangsetting om hun fortsatt er stor. Så med mindre det skjer noe naturlig, så får lille frk.bompi en uke til i magen :)

Fortsatt forkjøla er jeg og, i natt har jeg sovet nada, og da mener jeg _nada_. Jeg er passe stuptrøtt nå, og tenkte duppe litt om en stund. Har skjemt meg selv litt bort med ertesuppe fra Fjordland til lunsj, sammen med ferskt rundstykke -snadder! :)

Koselig å se nye fjes her inne og, ikke at det er noe i veien med de gamle altså! ;)

Skrevet

Badekar med Jo Nesbø høres hyggeligere ut enn skrivebordet mitt, og jeg ser jo at aktiviteten går ned med en gang jeg går til lunsj og ka-ping i badekaret, ja.

Tror jeg må ta meg litt avspasering snart så jeg kan ha litt badekartid uten å ha på babymonitor for å sjekke om 2-åringen har mareritt, eller enda verre, badekar med 2-åring oppi. Jo N. virker som en mye hyggeligere badepartner enn Lille Torpedo, selv om han er søtest i verden når han leker delfin, da...:)

Skrevet

Åherreguuuuuud så deilig det var å bade... jeg har også begynt min nye strategi for å få bukt med den usannsynlig irriterende kløen på beina: oljebad og masse hudkrem! (anbefalt av jordmor.) Deilig - og i tillegg faktisk nødvendig - luksus. Men på slutten av badet fikk jeg et par kynnere og en sånn underlig flash-back til forrige fødsel... og da begynte jeg selvsagt å tenke på den forestående fødselen... og det rare var at jeg ikke er redd! Jeg gleder meg faktisk :) Kanskje jeg har ramla helt av mentalt-oppegående-vogna nå?

Gullemor: jeg er ikke helt blitt venner med vår sofa, det er en ølstøgg blå hjørnesofa som står igjen fra de gamle eierne, men som gubben mener må stå her fordi vi trenger (?!?!?) to salonger i stua!!! Hvorfor i all verden kan vi ikke ha en salongdel og en del med bokhyller, et lite bord og et par gode, små stoler? ps: herlig Nesbø-historie forresten :D

Ciarra: tips til lunsj for ka-ping? Har lyst på pizza :( Men det eneste jeg har tilgjengelig er grændis i frysern og det frister liksom ikke helt det heller.

Sponge: begynner å bli dårlig med plassen når både ka-ping, magen og lilletrollet skal oppi samtidig gitt... men vi prøver innimellom, når pappa'n er tilgjengelig til å hjelpe mamma ut igjen, hehe :) Men må innrømme at jeg foretrekker alene-bading på dagtid ja. Forrige gang ringte foreldrene mine på midt i badet, denne gangen fikk jeg Jo helt for meg selv i over en time! o-lykke :)

Vims: sov godt, vennen min! Ønsker forkjølelsa dit peppern gror, og håper vimsemannen tar godt vare på både deg og bompi nå. Du trenger nok både cola light og dent i bøtter og spann tenker jeg!

Stinemor: jeg er også sykmeldt, hvis du er veldig desperat etter noen å prate med innimellom så har jeg msn. Bare rop ut :)

Hanne: åssen gårre i praksis? Lever du over drittungene?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...