Gullemor Skrevet 17. oktober 2006 #51 Skrevet 17. oktober 2006 Så fint at du hygget deg med Jo Nesbø i badekaret, da, vennen! (Aaaargggh!! Jeg vil også!) *hører på Di Beste-cd'n* Er det svangerskapskløe du har fått, ka-ping?? I så fall, hvordan arter det seg? Altså, jeg skjønner at det klør, da... ;o) Ps. Les de siste par innleggene på "Skrivemåter/apostrofer"-tråden på 2. trimester nå... Har kommet et innlegg fra ei som diiiiggggget tråden! ;o)
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #52 Skrevet 17. oktober 2006 Det klør noe inni syke h¤%&/%¤# på begge beina, mest det høyre. Litt av problemet er at når jeg først begynner å klø, så irriteres huden såpass at jeg ikke greier la være å fortsette å klø. Nå begynner jeg å se ganske støgg ut, utslett nedover begge leggene pga kløinga og blør ofte. Men både lege og jm sørger for oppfølging i forhold til leverbetnnelse og svangerskapsforgiftning, så jeg føler meg trygg. Har prøvd alle triks i boka - eurax, luft, kaldt vann, potetmel (har vel fungert best faktisk), kosttilskudd osv, men det jeg setter min lit til nå er som sagt å fukte huden. Ifølge jm kan det nemlig være tørr hud. Saken er at det i tilfelle er hormonelt - huden kan både se og føles helt normal ut på overflaten, mens den pga hormonene egentlig er tørr lenger innover. JM sitt råd var å bruke olje i dusjen og badekaret, og smøre tre ganger om dagen for å tilføre MASSE fuktighet. Og jeg kjører på
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #53 Skrevet 17. oktober 2006 Sese, ka-ping er tilbake med ukas lengste innlegg - dette kaller jeg å ta jobben sin alvorlig!
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #54 Skrevet 17. oktober 2006 E'kke min feil, svampejenta mi... når vi er blitt så mange her inne så er det jo flere å adressere... og når man går i karet med kjente forfattere og gode oljer så blir det litt å rekke over når man kommer tilbake
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #55 Skrevet 17. oktober 2006 Gjett om det skal bades i kveld! Svampemannen kommer hjem (han har kokkejobb her i morgen), så da kan han ha LT-vakt mens jeg luksuriører meg (det var en flott omskriving fra engelsk "luxuriate", ikke sant?) i badekaret... Takk for inspirasjon!
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #56 Skrevet 17. oktober 2006 Da bør du ta'n helt ut syns jeg. Levende lys, aromatiske oljer, god badelektyre, et glass brus på kanten, avslutt gjerne med deilig saltskrubb i dusjen og favoritt-fuktighetskremen din etterpå, og be svampemannen stå klar med nylagt kakao når du kommer tilbake fra luksurieringen
Gullemor Skrevet 17. oktober 2006 #57 Skrevet 17. oktober 2006 ka-ping:Uff, det høres kjipt ut med den kløen...! Men, det er rart med det; det er ofte det aller enkleste som hjelper mest (som her i dette tilfellet muligens potetmel...). Forresten; hvilken Nesbø-bok holder du på med? SpongeBob: LilleTorpedo leker delfin i badekaret? ) Hehe! Er det én du har fra før, eller flere? Og: Er du gift/samboer, og hvor i landet bor du? Har vel ikke fått med meg så mye, men meeener at du bor nordpå et sted...?
Gullemor Skrevet 17. oktober 2006 #58 Skrevet 17. oktober 2006 ka-ping har forresten gitt uttrykket "bokbad" en ny mening i dag! )
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #59 Skrevet 17. oktober 2006 Gullemor: har akkurat gjort ferdig Sorgenfri søs som fikk meg hekta på harry hole... Sponge: nok en gang gjør kjønnsforskjellene seg gjeldende i tidlig alder... min lille jente leker ikke delfin eller hai, men havfrue... hehehe og hun har seks lekefisker og fire badeender som hun leker mor og barn med, det er jo fullstendig innlysende at den rosa er mamma'n, den gule er pappa'n og det er fire barn osv osv osv.
Love2bemom Skrevet 17. oktober 2006 #60 Skrevet 17. oktober 2006 ka-ping: Lag en deilig salat=)) med alt du måtte ønske i! Laget meg en i går av det kjøleskapet hadde å tilby: salat,rødløk,agurk,tomat,paprika,eple,ananas,ostebiter og pasta:) Yummi...har rester,så det blir nok det til lunch her...med fersk baguett til!! Nå har jeg dusja & føler meg fresh og klar for resten av dagen...hva enn jeg skal fylle den med da...hmmm...
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #61 Skrevet 17. oktober 2006 Ciarra: det eneste av det du lister opp som fins i mitt kjøleskap er rødløk og ost. Jeg har spaghetti, men det egner seg neppe til salat. Det samme går vel for youghurt, brie og leverpostei. Men jeg skal nok finne på noe
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #62 Skrevet 17. oktober 2006 Gullemor: jeg har LilleTorpedo (to år i neste uke), ja, og lurer av og til på hvem sin idé det var å få en til. Når det hopper som verst inni magen ser jeg for meg at han som ligger der er kliss lik broren, og får angst av "Deperate Housewives" som jeg akkurat har begynt å se på DVD. Da tror jeg nemlig at hun med de hyperaktive tvillingene er meg om fire år... Bor i nord, ja, rett nord for Bodø (så ikke _så_ langt nord), med stasjonsvogn og labrador og ukependlermann. Er det rart jeg blir BiM-avhengig for å få voksenselskap? ka-ping: det er en plan! Det eneste av leker min sønn er kjærlig og omsorgsfull mot er en gummikrokodille og -slange, som han for tiden må ha med seg overalt, inkludert i sengen. Brr!
Love2bemom Skrevet 17. oktober 2006 #63 Skrevet 17. oktober 2006 Hmm...da blir det værre...hehe... Tenkte meg en tur på butikken senere...sånn at det blir middag for en senere...Og siste rest av den nyyydelige sjokoladekaken jeg&sambo laget på søndag... Middagstips til en romantisk middag for en?=)
Nr-3-i-Magen Skrevet 17. oktober 2006 #64 Skrevet 17. oktober 2006 Her går det jo så fort at jeg rekker ikke å tenke på å svare før det har kommi ti nye innlegg... :-) Noe som er veldig godt i badekaret (men som ikke er så aktuelt for tida) er champagne! Fikk litt dilla på det i vinter før jeg blei gravid - var i praha og der var det så kaldt at vi måtte inn og varme oss i badekaret med ett-to-tre glass champagne midt på dagen hver dag - fantastisk! Håper prøvene dine er fine, vims, sånn at lille-bompi kan være inne i magen så lenge som mulig!
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #65 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har vel alle fått krampe av å krysse fingre og tær for Vims og Bompi:)
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #66 Skrevet 17. oktober 2006 jepp, men det ser jo ut til å ha vært verdt det!
Gullemor Skrevet 17. oktober 2006 #68 Skrevet 17. oktober 2006 *flyttet over hit igjen fra rettskrivingstråden på 2. tri* Jo, du har helt rett, Sponge! Det er jo dette vi har TZ-tråden til; til å true med å kapre hverandres ektemenn!! (Les: ka-ping inne på rettskrivingstråden) ;o) Hehe! Jeg hadde sååå mange planer i dag! Skulle jo være sååå flink! Jeg sto jo opp i 0730-tida, etter å ha vært våken siden halv syv og spiste frokost med Gullefar før han dro på jobb (jeg er hjemme om dagene). Etter dette skulle jeg bare bimme LITT før jeg skulle ta oppvasken, henge opp klær, ta en nødvendig ringerunde for å ordne diverse saker og ting, rydde litt, slappe av på sofaen, spise lunsj osv... Men hva har jeg gjort??? Jo, jeg har bimmet, fyrt i peisen og spist bamsemums!!! *skjerpe seg*
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #69 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg vil også være hjemme, ta bokbad, bimme og fyre i peisen! Rekker det ikke denne uka (er det ikke håpløst når man ikke har TID til å ta sin vel fortjente avspasering?), men neste uke - hvis det ikke blir tur - DA skal jeg være flink, da. Blir det tur skal jeg i alle fall ha masse fritid uka etter...
Gullemor Skrevet 17. oktober 2006 #70 Skrevet 17. oktober 2006 *skjerper seg stooort og avbimmer for å trå til med litt mer huslige sysler* Wow! Detter jo nesten av stolen i forbauselse og utmattelse bare av å skrive (og lese) den setningen... *ta seg i nakken* Vi snakkes! Klemmer til ka-ping-snuppa, svampe-snuppa og alle andre twilight-snupper! )
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #72 Skrevet 17. oktober 2006 Er det bare jeg som syns det er harry med barnevognskilt?
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #73 Skrevet 17. oktober 2006 Nei, men smak og rettskriving er tydeligvis noe det er delte meninger om:)
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #74 Skrevet 17. oktober 2006 hehe det er sant Holdt på å bli gal av det nye ordet "vondter" og innrømmer her på Twilight at det er JEG som er den anonyme... det kan da ikke være bare meg som er irritert over akkruat det ordet?
SpongeBob Skrevet 17. oktober 2006 #75 Skrevet 17. oktober 2006 A-HA! Ja, jeg har bare ansett det for å være et ord som brukes av de som har litt for lite voksentid, er du over tre synes jeg man kan finne andre ord for å beskrive noe som gjør vondt. En ting er å verbe (tommy og tigern-ord jeg er glad i), men å substantive adjektiver/adverb bør man holde seg for god til. Eller hva mener vår gudinne Gullemor?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå