Gå til innhold

Twilight Zone

Anbefalte innlegg

Skrevet

Må jo prøve å holde meg oppe på listene... hehehe....

noen som er våkne og opplagte idag, jenter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Føler i alle fall at jeg har fått gjort en del! Levert bilen på verksted til høstsjekk og vinterdekk, kommet på jobb i god tid og nå sitter jeg her og leser korrektur. Med stor tekopp m/honning, siden det er en skikkelig uggen dag ute!

Skrevet

Det begynner å bli litt hustrig ute ja... jeg har fylt opp kassen til lilletrollet i barnehgen med ekstra truser, sokker, ull-sokker, bukse, jumper, strømpebukse, to luer, to sett votter osv... barnehagetantene ler av meg, jeg er visst litt overpåpasselig på akkurat det området :) MEN du kan banne på at den første dagen det snør eller den dagen det kommer kuling så mangler det noe i kassen! Bedre å være på den sikre siden!

Skrevet

Hei!

Her er den utrolig lite bim-aktive Gullemor en tirsdagsmorgen... :o) Har vært her inne så lite i det siste, men lest litt i ny og ne, da... Er visstnok tilhørende i 3. trimester fra og med i dag, da jeg er 28+1.

Hvordan står det til med Twilighterne? Jeg har det stort sett greit svangerskapsmessig (har hatt det superlett frem til nå nylig, men har begynt å få noen småplager nå...). Sliter en del med andre ting i tillegg, men går i behandling, så det går seg nok til etterhvert. Våknet i sekstiden i morges og bare gråt... Tenkte på situasjonen min (psyk. problemer + ankesak vedr. en trygdesak), og var sååå oppgitt og lei meg...! Mannen min våknet og måtte ligge og trøste en times tid før han sto opp og dro på jobb, stakkars... Han er god, han! *elske mannen sin høøøyt*

Ellers la jeg inn et nytt innlegg på den gamle tråden vår, "Skrivemåter/apostrofer" i går kveld... En litt morsom liste over grammatikk-regler. :o) Hihi!

Ønsker dere alle en god dag!

Klem fra

Skrevet

Hei gullemor! Fint å se deg her på bim igjen :)

Gullemannen er veldig snill hører jeg! Godt å vite at han tar vare på deg fram til jeg kommer, hihi :) Jeg har forrsten nevnt at jeg har bursdag to dager før jeg kommer på besøk? Tror nok vi må spise litt burdagskake gitt.... :)

Gleder meg til å sjekke grammatikk-regler!

Skrevet

Godmorgen twilightere :o) Jammen hustrig i dag ja, her er det til og med meldt sludd ser jeg...brrr!!! Best å holde seg inne!

Ellers er formen litt laber i dag...er sånn i tvil akkurat nå om jeg skal ringe føden eller ikke... Har hatt alvorlig mensvondt i korsryggen siste dagene, og kynnerne haglet inn i går og gjorde vondt bak i ryggen og presset nedover. Ringte i går og fikk økt dosen av Bricanyl, dette er ikke noe nytt problem altså :o) Kynnerne er det litt færre av nå på morgenen, men de jeg hadde i natt gjorde ikke godt, og mensvondtet er der enda...skulle ringe om jeg ikke syns det var blitt bedre, men det er det jo på en måte...jammen ikke lett å være uerfaren "førstereisgutt".

Også jeg som skulle reise til Oslo i dag...tror ikke jeg orker det nå! Isj!

Dagen kan altså bare bli bedre her :o) Har dere det fint da?

Skrevet

Jupp, du har jo bursdag på samme dag som min bestevenninne, så den er heeelt grei å huske! :o) Kake skal vi nok få til, one way or the other!

Gleder meg masse til du kommer på besøk! Da skal vi nok hygge oss! Så fint at vi får så mange timer, da. :o)

Er sååå trøtt nå, jeg... Har sovet så dårlig de siste to nettene og lå jo bare og sippet på morgenkvisten i dag, så jeg tror det blir en liten formiddagshvil på Gullemor om ikke så altfor lenge. Sofaen er min aller beste firbente venn!

I går var jeg og besøkte ei bim-jente som fikk baby i september. Babyen er nå seks uker og sååå nydelig. :o) Og det var jo så deilig å holde henne og lukte på henne...! Sukk! Gleder meg til å møte Gullebaby i januar...

Skrevet

Huffda det hørtes ikke bra ut... du får være veldig påpasselig og ringe tvert hvis kynnerne tar seg opp igjen!

Mitt gode råd for dagen er: KAKAO! Så guffent som det er ute, så smaker kakaoen enda bedre når man sitter godt plassert under et kosepledd i sofaen :)

Skrevet

Te med honning funker også. Dessuten har jeg bestilt meg mønster og materialpakke til julebroderier, så nå er jeg klar for vinteren dere! Optimismen lenge leve, kanskje store- og lilleKnøttet skal få mamma-brodert julekalender i konfirmasjonsgave?

Skrevet

Et spørsmål til alle dere twilightere: Har dere kynnere? Har dere kynnere ofte? Regelmessig? Kraftig? Fortell!! :o) Jeg er 28+1 i dag, og tror ikke jeg har merket noe til dette ennå... Nå er jeg førstegangsfødende og vet vel ikke helt hva jeg skal "kjenne etter", men hadde jeg visst det om jeg HADDE HATT kynnere??

Kanskje litt merkelig spørsmål...? :o)

Skrevet

Mmm...det hørtes jammen godt ut med kakao! Det er lenge siden jeg har drukket. Nå skal jeg først unne meg dagens espresso, også tipper jeg det blir kakao senere :o)

Skrevet

Du kan jo se mitt innlegg litt over :o) Tror du hadde kjent det om du hadde kynnere ja, hele magen blir steinhard - er visst mer normalt å ikke kjenne kynnere i første svangerskap enn å kjenne det! Mine er ihvertfall tydelige nok :o)

Skrevet

Hadde masse kynnere rundt uke 20, da var jeg ute på reise og kjempestressa. Ikke veldig vonde, men hele magen spente seg noe voldsomt, og Knøttet ble helt stille i ren forskrekkelse der inne. Har ikke merket noe siden, og klarer meg godt uten - merket ikke en eneste "lureri" i hele første svangerskap...

Skrevet

Gullemor: tror nok du hadde visst det om du hadde kynnere... første svangerskap hadde jeg ikke en eneste en. Denne gangen hadde jeg en del litt slitsomme i starten pga flytting, løftet tungt, stresset mye osv. Har vært rolig en stund, men nå (28+3) er de kommet tilbake. De kommer hvis jeg ikke er flink nok til å ta det med ro rett og slett... og de er blitt litt vondere også :(

Skrevet

Okay... Takker for svar ang. kynnere!

Det hender at magen min blir hard. Når dette skjer er det verken ubehagelig eller vondt og Gullebaby rører ofte på seg samtidig... Kanskje dette ikke er kynnere, da? Jeg har trodd at det kanskje var det, men at jeg bare ikke får smerter/ubehag... Men hvis dere mener at jeg ville visst det hvis jeg hadde kynnere, så regner jeg med at det stemmer! :o)

Uff, det ble rotete... ;o)

Skrevet

Hvis magen din blir hard er det vel kynnere, med mindre du og gullemannen har hatt det veldig hyggelig rett før - ettervirkningene etter orgasme er jo glimrende livmortrim:)

Skrevet

Trenger ikke være ubehagelig eller vondt. Noen av kynnerne mine "er bare der" på en måte.. som etter jeg har hatt sex, da blir magen steinhard uten at det nødvendigvis er ubehaglig. Mens andre igjen kjennes ut som jeg har spist fem svære Dolly-pizzaer og sprunget rundt kvartalet fem ganger etterpå :(

Skrevet

*mumle mumle snakke om mat sånn rett før lunsj* Jeg vil ha pizza NÅ!

Skrevet

pizza...mmm.... nå ble jeg sulten nå! Men ikke på grændis... må da være noe annet i kjøkkenskapene mine? Eller jeg får vente til regnet gir seg litt så jeg kan vralte en tur bort på butikken ;)

Skrevet

Oi! Det ka-ping sier om følelsen av å ha spist fem svære Dolly-pizzaer og sprunget rundt kvartalet fem ganger etterpå hørtes kjent ut!! Føler meg utrolig oppblåst innimellom (som om magen skulle sprekke). Jeg har hele tiden hørt (og lest) at kynnere "skal være" vonde eller ubehagelige, men det er ikke mine (hvis jeg da har dem...).

Det som SpongeBob sier, kan nok også være tilfelle iblant. Hender jo at magen strammer seg etter en hyggestund. :o)

Skrevet

Gullemor: hvor er den grammatikk-tråden? Finner den ikke... kan du ikke legge ut det siste innlegget ditt som en tråd her på 3.tri istedet så jeg finner'n? pliiiiiiiiiiiiiiiiiis værrsåsnill'a, lissom? kozeklemz :D

Skrevet

Så skuffet over at det ikke blir Oslotur likevel i dag...men kan jo nesten ikke dra, tenk om det blir værre igjen og snuppa plutselig vil ut? Er jo god hjelp å få i Oslo, men er jo så langt unna!

Jeg og samboeren skulle dra sammens, hadde ordnet dette i bursdagsgave til han, skulle liksom være siste spontane tur før vi ble litt "satt" :o) Så spontan ble den ja...hehe...stakkars må dra alene. Kjøpte baristakurs til han i bursdagsgave, så gleder meg masse til han kommer hjem og lager sinnsykt god kaffe!! Heldigvis bor lillebror i Oslo, så han passer nok godt på min kjære!

Men hva i all verden skal jeg gjøre disse dagene?!? Blir vel sofa og strikketøy og bim igjen :o) Godt dere er her jenter!

Skrevet

Å, så kjedelig for deg! *sympatiklapp* Trøst i å få gubben hjem som fullært barista, såklart, men kjedelig å gå glipp av turen selv:(

Hvor lenge skal han være borte?

Skrevet

Får ikke lov til å strikke jeg... pga CT. Hadde liksom tenkt jeg skulle strikke litt dette svangerskapet, men den gang ei... ikke kan jeg lage smykker heller, som tenkt. Det er også en fy-fy-bevegelse får de dumme håndleddene mine. Montering av ikea-hyller? FYFY! Scrap-booking? FYFY! Støvsuging? FYFY! Så jeg er stuck med tv, bim, lett husarbeid (på 15min-økter, maks) og utpakking av flytte-esker. Men det jeg kommer til å gjøre tvert jeg finner foten til symaskinen min i flyttelaset er å sy ferdig gardinene mine!!! Og jeg SKAL male bilder som småjentene mine skal ha på rommene sine, jeg får bare ta det i flere etapper :)

Skrevet

God håndleddsstøtte har du vel? Siden du er "ulydig", mener jeg? Ta vare på deg selv nå, samme hvor kjedelig det blir...

Ikke for det, hvis din CT er noe liknende min er ikke tastaturet din beste venn heller, og du er jo fortsatt relativt aktiv her inne. (Kanskje på tide å sjekke statistikken igjen?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...