Gå til innhold

Pappa med på tidlig UL ???


Tre snart fire :o) *Overtid*

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg er førstegangsgravid, og skal på min første svangerskapskontroll neste uke. Da er jeg 10+1

Er dette noe barnefaren skal være med på?

Hvordan har dere gjort det? Har dere gått alene?

Jeg syns jo det hadde vært koselig om han ble med, men vet ikke om han får noe ut av det?

 

Klem,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Tror det er viktig at pappaen også engasjerer seg, og spesielt hvis du skal på UL, så vil det være fint om han blir med, for da får han jo ta del i det spennende som skjer inne i magen. Min mann har blitt med på UL i uke 7 (så da et bankende hjerte), og skal også bli med i morgen (er da 11+6). Han er kjempespent, og synes det er morsomt å følge med. Men, han kan ikke bli med på hver kontroll, vi har ikke sagt det til noen ennå (og heller ikke på jobb), så blir vanskelig at vi begge skal ta oss så mye fri. Jeg har heldigvis mange feriedager igjen, som jeg kan bruke av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Synes det er viktig at pappan får ta del i graviditeten. Jeg hadde en tidlig blødning, og var da på UL i uke 7 (7+1), da var pappan med. Det er en god støtte også. De kunne ikke se noe galt, og det så ut til at den lille spiren lå trygt der den lå. Jeg skal på UL igjen på torsdag for en etterkontroll, er da 8+3, og vil selvfølgelig også da ta med pappan. Vi er veldig spente, og selvfølgelig litt engstelig for at noe kan være galt - da er det ekstra godt å være to!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

UL ville ikke jeg vært på uten mannen min. Det er jo tross alt en sjanse for at de ser noe man ikke vil, og da ville ikke jeg vært der alene. Når det gjelder andre kontroller, så kan det være greit å være med på noen. Ofte er jordmorkontrollene de "koseligste" med prat, så de egner seg gjerne bedre enn de hos legen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føles det ikke rart å ha med faren når det er innvendig ul da? Jeg tror jeg ville synes det var veldig rart, når man ligger der og skrever liksom, er ikke sjenert ovenfor ham på noe egentlug, men der tror jeg faktisk grensa mi vil gå... Var på tidlig ul i 7.uke og jeg var der alene. (ble sendt dit fra legevakta pga blødninger)

 

Dessuten hadde ikke kjæresten min likt å se den unge kjekke legen ha noe med den delen der av kroppen min å gjøre heller.. hehe =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke hatt med pappaen på UL 10+2 fordi han måtte passe datteren vår (fant det ikke naturlig å ha henne med inn!;)).

 

Uansett var det veldig synd synes jeg - det var en kjempeopplevelse og man fikk se et lite menneske som sparket og "bokset". Tror også

pappaen ikke hadde tenkt over hva som skjedde "der nede" men fokusert mer på hva som skjedde på skjermen ;)

 

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk gjør sikkert forkjellig.

 

Min sambo var med alle gangene i forrige svangerskap, med første UL fra uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei

 

vi har ikke vært til UL enda, men vil allikevel gi min kommentar...

 

Mannen min vil absolutt være med. han mener det er en del som han endelig kan ta aktivt del i. han kan jo ikke bære barnet eller ta noen symptomer for meg... Vi har snakket om det ift at jeg ligger der og har en annen mann som ser på meg der nede... hans svar: han gjør bare jobben sin...

 

Så jeg gleder meg til vi får brevet og får endelig sett lille nurken vår.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...