Gå til innhold

huff.. hun BITER meg i puppen

Anbefalte innlegg

Skrevet

vurderer seriøst å slutte å amme nå altså... hun er 5 mnd og har fått sin første tann... hun tar tak i puppen, biter vrier den rundt mens hun tar hodet bakover...eg hyler av smerte..prøver å ikke lage lyd..men det hjelper ikke... noen råd? hun tar ikke flaske så kan ikke gi henne det...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huff, dette husker jeg så godt fra førstemann. Hun var ofte litt vanskelig å få til å ta puppen, og da bet hun og tullet noe helt forferdelig, akkurat som snuppa di.

Hun bet skikkelig hull en gang, og jeg fikk betennelse med verk og det hele. Grøsser bare jeg tenker tilbake på det.

Det eneste rådet jeg har, er å forsøke å finne ammetidspunkter og ammesteder som gjør at hun blir roligere. F.eks å amme rett etter at hun har våknet. Prøv å sett deg på et kjedelig rom der det kanskje er litt mørkt, og hun ikke finner noe spennende å titte på hvis hun vrir på hodet.

Skrevet

By the way...Teddy'n min er født på samme dag som gulljenta di :o)

Skrevet

ja får prøve det.... hun har forandret seg veldig de siste dagene...har vært veldig glad i puppen...har helst ville suttet på den heletiden...men nå er hun ikke så veldig interessert lenger.... i natt ville hun ikke ha den når hun våknet...og hun pleier å bli helt rolig når hun får den...

skal prøve å la det gå en del timer mellom hvert måltid.hun har pleid å få pupp veldig ofte..så kanskje det bør gå en 3-4 timer mellom? + at hun får et grøt måltid..kanskje hun skal få et grøt måltid til...

Skrevet

hyl høyt

dette skremmer slik at hun kvier seg for å gjøre det igjen

Skrevet

akkurat like store de da... har han fått seg en liten tann? skulle ønske tannen hadde kommet mye seinere...

Skrevet

Ville vel tro at det kanskje skremte henne fra mer enn bare å bite..?

Litt dumt hvis hun skremmes bort fra hele puppen!!

(Mulig det funker altså, hørtes bare litt skummelt ut)

Skrevet

Ja, vi har hatt masse tannetrøbbel. Det ene riskornet har kommet, og nå venter vi på neste. Tror nr 2 bryter gjennom når som helst.

Jeg måtte slutte å amme da Odin var 3.5mnd, så jeg er så heldig å slippe å bli bitt denne gang.

Men når ammingen fungerer, så er det jo kos, da. Må si jeg savner det litt. Vi var i USA da Vanja var 5-9mnd. Da måtte jeg ofte sette meg inne på en do-bås og amme. De er jo helt paranoide, og jeg ble uglesett dersom jeg ammet offentlig.

Skrevet

av og til så skriker jeg altså...men det er ren reflex..hehe.. men jeg håper det bedrere seg etterhvert.., jeg sitter på "vakt" heletiden...putter fingeren i munnen når jeg merker at hun prøver å bite...

Elin og tøffingene

er bra at det er så akseptert å amme her... jeg ammer over alt jeg... hehe.. når jeg skal hjem fra tur og hun vil ha pupp så har jeg bare stoppet og gitt henne jeg..hehe....sikkert mange som syns jeg har vært rar der jeg står...hehe

noen andre som har noen ideer til hva man gjør når man blir bitt?

Skrevet

Auuu......slik har snuppa holdt på også! Hun fikk to tenner ved 4,5 mnd og da startet bitingen. Den ene gangen hylte jeg til, hun kvakk, begynte å gråte, og har ALDRI bitt meg i puppen siden.

Skrevet

får prøve å hyle skikkelig en gang da..kanskje det hjelper

Skrevet

Jenta mi "kløp" meg i puppen et par ganger(hun er bare 2,5 mnd), og jeg skreik au! hver gang hun gjorde det, og ga seg etterhvert. Vet ikke om det var det som gjorde utslaget.

Skrevet

får se hva som skjer..hadde en periode for en stund tilbake der hun bet og kneip med samtidig...men da hadde hun ikke tann og det gjorde ikke så vondt....huff...

Skrevet

Huff nå kvir jeg meg... jr holder på å få tenner nå, og han biter når jeg ammer. Sikkert godt for han å gnikke gommene litt, men det er jo knall vondt! Lurer på hvordan det går når tanna kommer...

En venninne av meg måtte slutte å amme når babyn hennes var 3 mnd fordi hun da hadde fått to tenner og beit hull i brystvorta. Det ble helt umulig å gi henne pupp, vorta holdt på å datt av, og det er ikke tull engang!

Lite trøst og lite råd fra meg mammaen til gulljenten(6/5-06), men ville bare fortelle at vi sitter sikkert i samme båt om en uke eller to...

Skrevet

Gutten min på 6 mnd har også en tann, og biter så jeg nesten begynner å gråte! Har hørt at man skal si au og ta dem raskt vekk fra puppen - men det er jo selvfølgelig det jeg gjør automatisk. Da henger han liksom litt igjen, så slipper han, og - LER! Artig...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...