Gå til innhold

Er det pinglete med sykmelding?

Anbefalte innlegg

Jeg er så fryktelig kvalm hele dagen lang, såvidt jeg kommer meg til/fra jobb (sykler/går). Jeg har stillesittende arbeid, men det er så hardt å være kvalm hele tiden likevel. Jeg ringte legen for å be om 50% sykmelding, slik at jeg kan jobbe fra 10-14 hver dag. Men jeg føler at jeg får litt dårlig samvittighet, for sjefen synes ikke at graviditet er en sykdom!

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6714738-er-det-pinglete-med-sykmelding/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sykemelding er ikke pinglete! Sjefen har rett i at graviditet ikke er en sykdom, men det kan føre med seg symptomer som kan gjøre en mer eller mindre arbeidsufør i en periode.

Ingen sjef kommer til å takke deg om 20 år for at du ikke sykemeldte deg i noen uker da det b le for tøft å jobbe fulltid. Vi har et langt yrkesliv foran oss, og svangerskap og permisjon er bare en liten del av dette.

Lykke til!

Hei! Jeg synes ikke det er pinglete. Jobber selv som leder, på en arbeidsplass hvor graviditet ikke er ansett som en sykdom. Og der er jo helt riktig. Samtidig skal man huske at det er en utrolig stor belastning for kroppen, og det er mye som foregår - spesielt de tre første månedene. Det jeg synes er viktig er å se på om medarbeiderne er av den "arbeidsomme" typen. Hvis man bruker sykemeldingen som en anledning til å få litt fri, så er det utrolig dumt gjort. Man ødelegger for seg selv og sine kolleger. Hvis man derimot trenger noe sykemelding en periode for å fungere greit i fortsettelsen, så synes jeg det er helt riktig. Det tror jeg de fleste sjefer forstår....

Takk for det! Jeg har snakket med sjefen min i dag, som heldigvis var veldig forståelsesfull. Hun mente at jeg skulle vurdere 100% i en uke eller to, for å hvile litt også, så komme tilbake fullt eller evt. halvt. Jeg har heldigvis en jobb som ikke går utover andre enn meg selv på kort sikt.

Jeg har tenkt å foreslå aktiv sykemelding når jeg skal til legen i morgen. Også kommer jeg på jobb på møter etc. og hvis jeg ellers føler meg i form. Også tar jeg med meg filer hjem slik at jeg kan jobbe hjemmefra litt også.

Håper jo dette kun er kortvarig, det er jo kvalmen som er grunnen til det og det går forhåpentligvis over om noen uker.

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...