*Lenn* :-)) Skrevet 25. januar 2007 #126 Skrevet 25. januar 2007 Hvordan går det på rugedag nummer en?? ) Ble litt deppa da jeg la meg i går kveld...begynte å tenke på at det kunne vært meg også, hadde ikke alt krøllet seg til fullstendig..... Merker at det har kommet litt tilbake, litt deppa og synes at dette var så utrolig leit og urettferdig..... Men som du skrev, jeg har satt meg opp på lista igjen, mest fordi jeg sto under de som var gravid..... Satte meg på vent, jeg. Det er vel der jeg hører til inntil videre...... Jeg stapper i både mannen og meg vitaminer og zink - det tok han faktisk rett før jul også da vi ble gravide. Hvem vet? Kanskje det hjelper? Hi hi, modellhøyde ja...Har faktisk hatt noen modelljobber da jeg bodde et annet sted, men det er noen år (og noen rynker?? ;o)) siden ;o) For ikke å snakke om at det er et halvt liv siden..tror jeg var 19-20 år... Her er det steinkaldt, nærmer seg 17 minus. Skulle egentlig vært på idrettsskole med M og hatt skileik, men det var for kaldt ( Kjedelig når kulden skal ødelegge for sånne ting. Blæ! I morgen skal han få fri fra barnehagen. Vi skal bake, og på sparktur og vi skal kanskje på biblioteket og så skal vi møte sambo på kafe ) Vi har sønnen til sambo denne helgen også og han skal på fotballturnering hele helgen med disco på lørdagskvelden.... Han har fått kjæreste, og hun var her på besøk for noen uker siden. Tror du jeg følte meg gammel eller???Jeg følte meg som 100 år!!! Og det trodde nok hun også jeg var...Husker når jeg var rundt 16 år at jeg syntes at de på 25 (!!) var KJEEEMPE gamle!!!!! Ha ha - vi forandrer oss med alderen iallefall det er sikkert ) Du må ha en god dag eller kveld og pass på spiren¨;o) Stoor klemmm
Ann-ch. Skrevet 26. januar 2007 Forfatter #127 Skrevet 26. januar 2007 Hei vennen:-) Joda her går det sagte men sikkert fremover! Rugedag 2,puh.... Men jeg prøver mest mulig å gjøre normale,hverdagslige ting,og ikke tenke så mye på det,hm,lett......! Jeg tenkte på det i går når jeg skrev til deg,at du faktiskt skulle vært ruger sammens med meg,men ville ikke nevne det pga det er sårt. Og det blir jo opp og nedturer hele tiden,huff. Det er så forbanna urettferdig at ting skal gå som de gjør. Ikke lett å forstå. Er nok ikke dumt å putte i seg noen vitaminer og zink. Kan ikke skade iallefall. Denne gangen har jeg spist Omega 3 med vitamin ACDE. og folat da. Mannen drikker noe plante-greier,noni-juice eller noe sånt. Men han har jo celler som er helt utrolig bra.Så det er vel heller hos meg det svikter. Du har hatt noen modelljobber ja. Der kan du se. Intuisjonen min fungerer ennå:-) Men som du sier kommer alderen krypende,med litt alderstillegg både her og der:-) Fortsatt kaldt hos dere? Her har det vippet over 0 igjen,og vi som skulle ut og ake:-( Typisk. Men har fått vært i byen og ordnet endel praktiske ting da. Vært på trygdekontoret og ordnet reisepenger + parkeringspenger. Blir mye penger bare det! Ordnet sykmelding de neste to ukene. Vært på apoteket og hentet mere Crinone. Fikk beskjed om å ta dobbel dose denne gangen også,og hvis jeg ble gravid skulle jeg bare fortsette med den. Synes jeg propper i meg mye nå. Så kommer jo "babyklisteret" oppå der igjen.....! Eggene blir vel limt fast i livmoren nå:-) Jeg kan skjønne at du føler deg gammel,når de begynner å ta med seg kjærester hjem ja:-) Det er da en merker hvor gammel en er selv. Jeg har to tantebarn som er 22 og 23 år gamle,og de har jo begynt å tenke på å få barn,hjelp. Da føler jeg meg gammel.... Skal faktisk i bursdag i kveld til et tantebarn som blir 18 år. Tiden går så fort. Rart å tenke på at han og S er søskenbarn..... Men sånn er livet. Hvet ikke hvor mye jeg er her inne i helga ,så vil med det samme ønske deg en riktig god helg Lenn.Håper du koser deg masse med mann og barn,og ikke tenker så mye på det vonde. Stor klem fra
*Lenn* :-)) Skrevet 27. januar 2007 #128 Skrevet 27. januar 2007 Ja du har en bra intuisjon!! Jeg var innom en alternativbutikk her på Lillehammer på fredag og da nevnte jeg dette med drømmene mine. At jeg har vært sanndrømt fire ganger ifbm prøverør. Hun som jobber der er healer og har veldig sterk intuisjon etc. hun sa at jeg sannsynligvis driver å utvikler evnene mine til å kjenne hva som skje skje framover, sånn at kroppen skal forberede seg på ting, så kjenner jeg resultate på forhånd. Jeg ble litt uvel, jeg...har egentlig ikke så lyst å være sanndrømt, jeg.. .iallefall ikke når det ikke er gode nyheter.... Og det har det jo aldri vært.... I sommer rett etter at jeg mistet i SA, drømte jeg at jeg var gravid likevel....Tror du det var nedtur å våkne opp eller!! Åååh. Sukk. Håper du har en god rugedag!! Og at vitaminer og babyklister går ned på høykant!! Pass godt på deg selv =) Og som du sier, nå må eggene bare bli limt fast!! Godt uttrykk =) Vi bare koser oss hjemme nå. M er litt syk i dag, han var våken i natt og frøs...og verkte i ørene. Så han har litt feber og er ikke helt i slag. men nå leker han og sambo. Jeg selv sitter i pysjen enda(!!), men skal snart ordne meg og ta en tur i byen. Skal ha meg en ny dongeribukse og litt annet småtteri. Kjøpte forresten en Feng Shui bok i går! Vært borti det? Synes det er så spennende, og det er jo absolutt noe i det!! Vi har prøvd å gjlre noe grep mht energiflyten i huset, og det virker!! Men selvsagt, noe får man jo ikke gjort noe med da....som dører, vinduer, bjelker i taket etc. Hvis du kjenner til Feng Shui har vi MYE å snakke om =) Hi hi........ Har bestilt med en bok fra bokklubben Energica (som jeg er medlem av) "Feng Shui i praksis" Står om alt mulig man skal unngå/ gjøre f.eks på jobben for å jobbe bedre. Hvordan kvitte seg med dårlig samvittighet, hvordan bedre helsen og økonomien. Etc etc. Visste du forresten at rot på kjøkkenet kan ødelegge parforholdet? Og at blå laken på dobbeltsengen kan gjøre sitt til at sexlivet blir dårligere...? ;o) Hi hi.....Litt artig å lese, man kan jo ikke ta alt på alvor ;o) Men av og til bare "treffer" den boka så bra.... =) Ha en ritkig god helg videre vennen =) Og ta godt vare på deg selv og dine! Vi snakkes!! Goood klem fra meg =)
*Lenn* :-)) Skrevet 29. januar 2007 #129 Skrevet 29. januar 2007 Hei vennen!! Hvordan har du hatt det i helgen? Her har det vørt sykdom igjen. M hoster og hoster og har hatt litt feber i helgen. Så det har vært lite uteliv (det er jo kaldt også da....) Men jeg fikk shoppa litt da ) Dongeibukse mm...... Nå er M hjemme fra bhg og han roper, så da snakkes vi ) God klemmmm fra en med nytt optimistisk nick
Ann-ch. Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #130 Skrevet 29. januar 2007 Heisann! Skrev et innlegg til deg i sta,men S klarte og dra ut ledningen til dataen,så da jeg skulle lagre innlegget skjedde det jo ingenting,så får prøve igjen nå:-) Joda her går det sin gang. Rugedag 5..... Holder på å bli smårar som vanlig. Kjenner jo etter symptomer hele tiden,selv om jeg ikke skulle. Men har iallefall en god følelse ennå!!!!!! Så får håpe den holder!Ellers har helga vært fin den. Friske her hjemme,så har vært ute i snøen og kost oss. Tror S merker at jeg er full av hormoner og at det er noe som skjer.Han er så trassig og vanskelig å ha med å gjøre om dagen. Når jeg tenker tilbake har han vært sånn de andre gangene også. Ikke bra for noen av oss. Merker at jeg blir fly forbanna.Huff. Godt det ikke er lenge igjen. Bare en uke til blodprøve. Det er ikke alltid så greit å være sanndrømt nei. Iallefall ikke når det er noe negativt.Husker på siste forsøket,da våknet jeg og var helt sikker på at det ikke hadde klaffet.Selv om jeg håpet i det lengste,hadde jeg jo rett.Huff. Jeg har aldri vært borti Feng Shui. Jeg leste litt om det på nettet da du skrev det,og det er absolutt interessant. Har vært opptatt av å ha riktige farger i de forskjellige rom,men tror nok jeg har bommet fullstendig på soverommet da:-) Der er det blått....Hmmm. Men derimot har jeg det ryddig på kjøkkenet. Har egentlig ryddemani,hi,hi. Til mannen sin store frustrasjon. Hater rot rundt meg. Jeg er litt sånn på jobben også,men det kan jo bare være en fordel:-) Det er nok mye mellom himmel og jord som vi ikke hvet ja. Men så spennende det er å finne ut av ting. Må nok lese mere av dette. Nå roper S på meg så får gi meg for i dag. Vi snakkes.Ha en fortsatt fin dag. Klem fra-
Ann-ch. Skrevet 29. januar 2007 Forfatter #131 Skrevet 29. januar 2007 PS: Snart kan du bytte nick til LennHarFåttBabyIMagen:-)
*Lenn* :-)) Skrevet 30. januar 2007 #132 Skrevet 30. januar 2007 Hei vennen! Kommer inn og skriver om en stund!! Ser du er inne nå! Må kjøre M i barnehagen ) Stoor klem fra
*Lenn* :-)) Skrevet 30. januar 2007 #133 Skrevet 30. januar 2007 Hei vennen!! Ja som du så av det andre innlegget mitt så hoper det seg litt opp om dagen! Jeg tror jeg stenger det inne i meg. Jeg er så flink og skal ta alt på mine skuldre, jeg klarer alt, kommer over alt og er sååå sterk..... (litt ironi) Men det er sånn de aller fleste oppfatter meg. Og jada - jeg kan godt gå med på at jeg er sterk og er flink å takte motgang. Men jeg kjenner at også jeg har behov for å hyle ut. Men jeg er ikke flink nok til å vise det. Heldigvis fikk jeg snakka med ei venninne i går og fikk forklart hvordan jeg føler det, at sinnet koker i meg. Hun gav aksept på det jeg følte (kjempeviktig å ikke avfeie det) og det var så godt! Og så er det såå godt med støtten herfra!! (Guuud, nå ringte de meg akkurat fra sykehuset, gyn avd...gjett om jeg ble stressa....men det var bare en undersøkelse for å høre hvordan det hadde gått etter operasjonen!! Phu ) ) Jeg spurte også om jeg kunne begynne å gå til legene på sykehuset i stedet for min faste (EKS!!!)-gynekolog!! Og det var helt OK ) Yeah!! Nå ble jeg letta......Nå faller brikkene på plass. Og så fikk jeg positiv eggløsningstest i dag!!!!!!! Jaaaaaaa!!!!!! Det betyr at mensen kommer om to uker!! Juhu ) Jeg som fryktet den ville drøye 6-8 uker....stønn. Tror jeg må lure mannen i seng i dag ;o) Ho ho. Vet at det er tidlig, men føler vi må utnytte de få sjansene vi har. Og kjenner at EL er på venstre siden ) Tji hi. Og hvor store er liksom oddsene for å lykkes på ETT forsøk.......... Nei nå kjenner jeg at gleden kommer krypende her. Hva skulle jeg gjort uten deg og dere her inne?? Vi bare MÅ møtes en gang. Når vi begge har store mager for eksempel ;o) Men over til deg: Skjønner godt at det er frustrerende å ha hormoner i sving...det er vel noe av det verste med forsøkene (syntes iallefall jeg) at jeg ikke var "meg selv" lenger.....gråter lett, er oppfarende, og nærtagende.... Og så får man så dårlig samvittighet når det er barn inni bildet, for de kan liksom ikke forstå hvorfor vi er annerledes..... *sukk* Og de symptomene ja.....husker det så godt...det er om å gjøre å kjenne etter alt mulig....men jeg VET jo, etter 5 graviditeter at symptomene sjelden kommer så tidlig. men klart - noen kan jo kjenne ting og tang tidlig..... JEG HÅPER SÅÅ DU LYKKES!!!!!!!!!!! .o) Men du....det var bare blått laken på soverommet som var negativt. Tror blå vegget etc er bra. For det er en kjølig farge, og beroligende. Men man skal ikke leve helt etter feng shui heller, man må kjenne på seg selv hva man trives med, og hva man irriterer seg over. Ting man irriterer seg over skal man kvitte seg med! F.eks skår i kopper og fat. Kast det!! Og rot? Kast det! Feng shui sier også mye om at fysisk rot (i skuffer, skap, bod etc) gør sitt til at det blir rot inne i oss selv. Det skjønner jeg godt! Ingenting er vel mer irriterende enn rot som ligger der og bare venter på å bli ryddet opp............ Jeg har også ryddemani, som deg ) Sambo kan ogsåbli litt oppgitt over dette...jeg rydder bort ting og han leter febrilsk etter det.. ;o) Men nå er det sikkert på tide å slutte,før du faller i søvn ;o) Pass på deg selv nå da - tenk nå er du sikkert GRAVID!!!!!! juhuuuu. Ha en god dag ) Stooor klem
Ann-ch. Skrevet 30. januar 2007 Forfatter #134 Skrevet 30. januar 2007 Heisann! Dette ble et langt innlegg ja:-) Det har tydeligvis blitt altfor mye for deg nå vennen. Men det er jo ikke det minste rart. Tenk på alt du har måtte gjennomgå det siste året. Herregud.... Hadde jo vært rart hvis en ikke hadde fått en reaksjon. Det er utrolig hva en tåler,men en eller annen gang sier det stopp,desverre. Sinne er også en del av en sorgreaksjon vet du. Men jeg skjønner hva du mener.Men det er utrolig viktig å få snakket om det,få det ut,det hjelper. Kjempefint at du har fått byttet gyn. Nå skal du se at en ny epoke begynner i livet ditt,og at nå fremover blir det bare positive hendelser.Slutt på alt negativt!!!!!!!!! Flott med positiv eggløsningstest. Nå er det bare å sette igang. Kanskje det faktisk klaffer med en gang.Nå er jo egglederen fjernet og miljøet er perfekt,så hvem hvet??? Hadde jo vært fint om vi kunne gå gravide samtidig. (Veldig positiv om dagen:-) ) Skal overføre noen positive tanker til dere i kveld,hi,hi. Selvfølgelig må vi møtes en gang. Og spesielt når vi går gravide:-) I dag har jeg og S vært ute og kost oss i snøen. Møtte noen fra barnehagen jeg har søkt han til,så da fikk han lekt litt med de. Kjenner ho ene som jobber der,og hun skulle gi meg beskjed med en gang det ble noe ledig.Har jo søkt han inn i Mars,men ser ut til at det blir dårlig.Må nok kanskje vente til høsten.Synd,for han er absolutt klar for å begynne nå. Det var godt det bare var blått laken da:-) og ikke veggene. Har nemlig alltid hørt at blått på soverommet er bra.Men det er et rom som absolutt bør pusses opp uansett. Vi kjøpte dette huset for 13 år siden, og det var mye som måtte gjøres her kan du tro. Alt utvendig og innvendig er pusset opp. Men vi har tatt litt etter litt,så nå må vi begynne på nytt igjen der vi startet.Men det er litt morsomt og da. Har jo en mann som er veldig nevedyktig så da er det jo greit. Han sier det, at når tvillingene kommer,så må vi bygge på :-)Så han er positiv han:-) Nesten litt skremmende hvor like vi er på mange områder.Ryddemani,he,he. Stakkars våre menn:-) Her begynner han å bli vane med det. Det værste er vel at S reagerer hos andre, hvis det er litt rotete. Han sier det jo rett ut:-)Men får jo ta det med et smil. Vel,får vel gi meg her jeg også. Ha en fortsatt god dag Lenn. Klemmer i fleng
*Lenn* :-)) Skrevet 31. januar 2007 #135 Skrevet 31. januar 2007 Hei vennen! He he, litt diskusjoner på forumet i dag.... Jaja, jeg svarte jo før jeg hadde fått lest den aktuelle linken....Blir jo bare dumt hele greia. Mange hormoner ute og går, det er sikkert! ;o) Hvorfan går det med deg da vennen? Ruger på harde livet tenker jeg?? Kjenner du noe, he he he...vanskelig å ikke kjenne etter..? Her daler snøen ned og M er levert i bhg-en. Skal ikke gjøre noe i dag, bare slappe av ) I morgen drar sambo bort på kurs og blir borte til søndag. Blir sånn maraton-dag i morgen. Tannlege 9.30, så skal jeg møte en venninne på kafe kl.12, så skal M på idrettsskolen kl.17.30 og 20.00 skal jeg ha jente-klubb ;o) Er med i 2 jenteklubber, utrolig koselig. Vi er 6 jenter på den ene og 5 på den andre (forskjellige mennesker på begge klubbene) Ikke akkurat så mye strikking og hekling der for å være ærlig...;o) Mest skravling!! Ringte legen i dag for å forlenge sykemeldingen min ut uka. Vet ikke hva jeg skal gjøre på mandag igjen. Om jeg skal fortsette 100% eller begynne på igjen 50%...? Blir sånn på-og-av hele tiden, og det er IKKE noe moro, hverken for meg selv og jobben (men de sier jo ingenting da...) Kommer iallefall ikke til å gå tilbake 100%. Nå skal jeg slappe av og ta verden med ro fram mot ny positiv test ;o) Hadde vært knall (!!) om vi kunne gått gravide samtidig!! Ja man vet aldri......... Vi er nok ganske like av oss ja! Artig det ) Ja blått på soverommet er bra, men som sagt ikke lakenet....hi hi. Vi kjøpte oss hus for 2,5 år siden, og har malt ALT innvendig (herregud for en jobb!! 185 boareal...)Bare panel over hele huset på vegger og tak .... Vi har osgå satt inn nytt kjøkken og pusset opp begge badene ) Så nå er vi veeeldig fornøyde! Nå mangler bare den lille babyen...... Ha ha jeg måtte skikkelig le da jeg leste at S kommenterte rotet hos andre!! Hi hi, noe så komisk egentlig! Jeg lo høyt for meg selv ;o) Ønsker deg en kjempefin ruge-dag! Snakkes! Stor klemmm
Ann-ch. Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #136 Skrevet 31. januar 2007 Heisann:-) Ja,jeg skjønner at det har vært en liten diskusjon her inne igjen...... Leste innlegget,men har ikke svart.Jeg skjønner begge parter. Det er enkelte ting som kan bli veldig sårt,samtidig så må folk få være der de føler seg mest vel. Og det er ikke værre enn at man kan la vær å lese et innlegg . Men i disse hormonelle tider skal det jo ikke mye til:-) Går det bra med deg da vennen? Håper dere får gjort jobben før sambo drar på kurs:-) Må passe på så lenge du har hatt en positiv EL-test,he,he. Så morsomt med 2 jenteklubber da. Jeg er ikke med på noe jeg da,kjempe-kjedelig. Men det har litt med at jeg jobber bare kvelder.Men jeg skulle absolutt vært flinkere til å finne på ting. Har så godt av å komme seg ut og gjøre andre ting,enn å være husmor og jobbe.Men ting er ikke for sent ennå da:-) Ikke lett ang jobb og sykmelding. Du må passe på å gjøre det som føles riktig for deg. Ikke begynn for tidlig. Nå kom modern og fadern på besøk ,så må gi meg. Vi snakkes siden. Ha en god dag videre min venn. Stor klem fra
Ann-ch. Skrevet 31. januar 2007 Forfatter #137 Skrevet 31. januar 2007 Hei her er jeg igjen. Mamma og pappa skulle bare ta en lunch-pause her se:-) Men nå har jeg litt tid før S våkner fra luren sin. Ang. sykmelding igjen: Er legen din ok,så han kan sykmelde deg 100% lengre hvis du trenger det? Det er jo så viktig å være helt klar for både jobb og prøving. Jeg merker det på meg selv denne gangen,at ting er helt anneledes. Jeg var klar for et nytt forsøk,men samtidig jobbet jeg frem til uttak denne gangen,men selvfølgelig var det pga kortbehandling også. På jobben har ting blitt så mye bedre også,så da slipper jeg å irritere meg over det. Så både fysisk og psykisk har ting vært bra denne gangen. Så da gjenstår det å se om det har en positiv innvirkning. Uansett så blir det spennende fremover. Både for meg og deg. Er på rugedag 7 i dag. Om en uke hvet jeg resultatet,huff... Det bare må gå bra nå. Siste sjans.Får bare være positiv,så går det vel bra:-) Du kan tro jeg har fått meg en god latter mang en gang, etter S sine kommentarer om rot ja."Å fysjamei så rotete det er her æ",he,he. Men ikke alltid det passer så godt da:-) Men sånn er barn. Vel,nå hører jeg han våkner så da får jeg gi meg igjen. Ha en fortsatt strålende dag. Klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå