*Lenn* :-)) Skrevet 22. november 2006 #51 Skrevet 22. november 2006 Hei ) her har det begynt å snø igjen ) ) Var så stusselig med helt grønne marker og regn+vind.....det er IKKE vanlig her i byen på denne årstiden!! I denne byen skal det jo være 1 meter snø og 15 minus på denne tiden ) Vel...jeg kan godt klare meg uten alle de minusgradene jeg da.... Gutten vår ble født i en iskald vinternatt med over 20 minusgrader... Husker jeg gikk fra bilen og inn i sykehuset og det var sååå kaldt (selv om jeg hadde veer så kjente jeg det GODT ;o)) Brrrrr!!! Men man må vel bare lære å kle seg skal man bo her. (etter 6 år så går det greit) Nå sitter vi og koser oss med frokost jeg og gutten vår. Han skal i barnehagen og jeg har tenkt å kjøpe papp og "dilldall" og begynne å lage julekort!! Har lyst å lage hjemmelagde i år ) Det er så koselig. I fjor var vi jo i Trondheim i førjulstiden, med UL den 2. og uttak den 5. og innsetting 7. og for ikke å glemme testen den 22.......Glade jul.... NOT ( Så julekort ble lagt laaangt bak i hodet. Men i år har jeg lyst å huske på venner og familie! Jeg bestilte babyklister på Alliance apoteket. Huska at du skal ha styrke D4 og ikke D3. D4 er den mest virkningsfulle. Den andre er mye svakere.... På apoteket jeg var på hadde de den ikke men bestilte, så fikk jeg den dagen etter ) Koster ca 100 kroner (nitti-ett-eller-annet) Jeg har prøvd akupunktur før. Både med bekkenet mitt under graviditeten og nå før forsøk, samt før innsetting og etter innsetting. Er ikke så fornøyd med ham jeg har gått hos her i byen. Han var så brautete og eplekjekk liksom....Sambo har kjent ham før, og derfor trodde sikkert aku-en at han "kjente" meg også....Men jeg liker å ha litt avstand til de jeg behandles hos....Men sånn er det bare ) Har du fått beskjed om hva som "feiler" nakken din? Og hvorfor det kommer tilbake og tilbake...? Har det noe med migrenen å gjøre? Eller er det omvendt? At migrenen kommer pga nakken...? Ja....det er litt kjedelig med seinvakt...og jobbe fra 10 til halv fem.... men det som er deilig er at jeg og gutten vår får en roooolig morgen der jeg leverer ham kvart på 10 og når jeg har seinvakt henter sambo ham (eller farmor) og så koser de seg her til jeg kommer hjem ) Men i morgen har jeg tidligvakt og begynner 7.15 og jobber til 14.10. Ganske grei arbeidstid!!!!!! ,o) Har jo planleggingstid siden jeg er førskolelærer og det er utenom arbeidstid. Derfor jobber jeg 6 t og 45 minutter. Og så kommer planleggingen i tillegg hjemme. Da får jeg mer tid til de her hjemme og så tar jeg planlegging på kveldstid etter at gutten er i seng. Vi bor forresten like i nærheten av jobben min og barnehagen der gutten vår bor, så vi mister ikke mye tid i reising iallefall. Så når jeg er ferdig halv fem er jeg hjemme seinest ti over halv......Og det er godt. Nå ønsker jeg deg en kjempefin dag Ann-ch og så snakkes vi ) Klem
*Lenn* :-)) Skrevet 22. november 2006 #52 Skrevet 22. november 2006 GUD SÅ LANGT DETTE BLE DA!!!!!!!! ;o) *rister deg i skulderen for å våkne...* ;o)
Ann-ch. Skrevet 23. november 2006 Forfatter #53 Skrevet 23. november 2006 Hei og hå:-) Ja nå er jeg her igjen. Litt hektisk i går,så fikk bare vært en kort tur innom.Men nå sover guttungen,så da har jeg litt tid igjen.Og jammen har du vært flink til å skrive:-) Huff,jeg fryser bare jeg tenker på at det var 20minus da du skulle føde,Brrrr. Det var regn her som vanlig da jeg skulle til pers. Her fosset vannet ut kl 16 på ettermiddagen og vi dro rett på sykehuset. Han lå i seteleie, så måtte halvveis ligge i bilen innover. Det ble haste-keisersnitt på meg da,for han kom med bena først.Han ble født kl 20.30.Keisersnitt var noe ekle greier.....Men spiller ingen rolle så lenge alt går bra. Så flink du er som skal lage egne julekort. Det er jo artig å få noe som ikke er ferdigkjøpt da.Blir litt mere personlig. Blir nok ferdige kort her.. Må ha vært en trist jul for deg i fjor ja. To dager før julaften.Kunne jo ikke blitt værre. Du skal se at neste jul sitter vi med 1 eller 2 små i armene:-) Her i byen har vi 3 stk Apotek 1 og et Vitus Apotek,men regner med at de kan skaffe babyklister. Har ikke fått ordnet det ennå.Ting tar tid. Når starter man med det da? Er det etter uttak eller før? Ang. nakken min har jeg etter MR fått bevist en prolaps.Ellers har jeg vel alltid hatt en stygg uvane med å jobbe fort,og kanskje stresse litt.Skal ha ting unna:-) Så har det vel blitt kronisk stive og spente muskler. Jeg har jo egentlig hormonell migrene. Altså migrene i forbindelse med mens. Men tror nok at nakken kan trigge igang migrenen,så lenge jeg har anfall så ofte. Under svangerskapet hadde jeg kun 1 migreneanfall.heldigvis. Går greit så lenge en kan ta en tablett,men det kan man jo ikke under en graviditet. Så greit å bo så nærme jobben. Barnehagen som jeg tenkte å søke guttungen inn i ,er bare 5 min unna her også.Lettvint. Litt lengre vei til jobben,men tar bare 7 min å kjøre. Vel det var vel alt for denne gang. Får prøve å gjøre litt annet når han sover her også,ikke bare sitte på datan:-) Vi snakkes. Klem fra-
*Lenn* :-)) Skrevet 24. november 2006 #54 Skrevet 24. november 2006 Heisann Ann-ch.!! Jeg har blitt så forkjøla (begynner med litt syting ;o)) Sambo reiste på kurs igjen i går, til Danmark, og jeg og gutten vår er alene hjemme )Like tette begge to...he he. Men vi er ellers i fin form da...så det er ikke snakk om noe influensa eller noe. Så derfor kan vi vel egentlig ikke klage... Hører om mange som sliter med sykdom om dagen... Vet du...det er noe merkelig med meg... Har jo hatt 2 pausemåneder nå, uten å tenke på IVF....men har fått så rar utflod (beklager detaljer her..) jeg har flere ganger kjent at det "renner" eller rettere sagt at det kommer noe. Du vet akkurat sånn som når vi går på progestan og sånn....At vi kjenner at den kommer ut igjen.... Skal ha mensen om en uke og kjente det igjen nå.... Kan sammenlignes med når man blør, bare at det ikke kommer blod (selvsagt!!) Ja ja...det var dagens kron-idiot-spørsmål herfra ;o) Jeg skal til legen kl.12 og må høre hva jeg skal gjøre med nakken. Lurer på og be om et røntgenbilde....av hele ryggen.... Jeg har kjent sånn vondt på ene siden av baken som går ned i foten...minner litt om bekkenplagene jeg hadde, mulig det henger igjen litt fortsatt. Man kan jo ha det lenge etter fødsel har jeg hørt. Når begynner du på spray egentlig? Bare et par uker eller så til oppstart eller? Synes egentlig tiden har gått fort fram til dette forsøket, samtidig kjenner jeg at det er litt tungt å sette i gang igjen. Og det skremmer meg litt!! For jeg har alltid tenkt og sagt at "vi skal klare det til slutt" osv og at jeg skal ha x antall forsøk og ikke gi meg.... Derfor er det skremmende å kjenne at jeg ikke er like motivert. (tør nesten ikke skrive dette.......) Regner med, og håper at "gutsen" kommer når jeg ringer inn mens og en uke+++ ) For det er jo fortsatt mitt største ønske å få et barn til. Men jeg har kanskje jobbet mer med å fokusere på alt det andre jeg har og at jeg tross alt er super-duper heldig som har et barn...... Men ønsket vårt er jo like sterkt da.....Men konsekvensene er kanskje ikke like dramatiske om vi ikke lykkes. Ikke misforstå meg nå (det gjør du nok ikke heller) det er ikkke det at ikke vi skal likestilles med barnløse...men der er en liten forskjell...eller en ganske stor egentlig............ Ønsker deg iallefall en strååålende dag, håper dere er friske og raske og klar for en fin helg ) Jeg og M (kaller ham det, han har et navn på M og det er så upersonlig å skrive "gutten vår" hele tiden) skal reise i svømmehallen i helga og så skal vi bake julekaker!! Vi gleder oss ) ) Ha det fint ) Stooor klem fra
Ann-ch. Skrevet 24. november 2006 Forfatter #55 Skrevet 24. november 2006 Hei hei! Så trist at dere har blitt syke nå som helga begynner. Får håpe det går fort over.Her er det absolutt mye bedre. Ang. det du skriver om utflod er jo spesielt.... Kanskje du slipper å ringe inn mens denne gang?????? Kanskje du er gravid?????? Det er jo et av symptomene på graviditet.Økt utflod. Ellers så er det vel de forbaskede hormonene som vil ut av kroppen:-( Men venter spent på om det kan være det første....... Sjekk med legen din ang. nakken. Nå har du gått såpass lenge uten å bli bra, at noe bør gjøres. Det du forklarer med smerter som går gjennom baken og ned i bena, høres ut som isjas.Det kan være fryktelig vondt. Og noe forbaska dritt! Jeg slet også med bekkenet under svangerskapet. Var Aktiv sykmeldt fra da jeg hadde kommet halvveis og til permisjonen begynte. Jeg skal jo gå på kortbehandling denne gangen så jeg begynner ikke på spray før jeg får mensen i januar(uke 2). Begynner på spray.mensdag 1 og sprøyter på mensdag 2. Litt annen behandlingsform. Skal prøve om de kan få ut noen flere egg. Vi har jo litt motsatt problem:-) Det er nesten litt skremmende å lese innleggene dine noen ganger. Det er akkurat som jeg har skrevet de selv.Jeg har også fokusert veldig på det jeg har og har kost meg.Så er vel heller ikke så motivert som jeg har vært de andre gangene.Men det er kanskje en måte å takle nedturene på.Kroppen og psykens forsvarsmekanisme. Nå som det har gått litt tid, går ting som normalt. Og da ser jeg for meg et ork og gå gjennom hormon-h...... igjen.Men dette er jo siste gangen,så da holder en jo ut. Tror jeg egentlig har akseptert at det kanskje ikke blir noen flere barn,selv om jeg virkelig håper. Men nedturen blir kanskje litt lettere når man har kommet til det punktet.Tror jeg da....... Nå skal jeg gå å legge meg i badekaret og slappe av. Mannen er på vei hjem fra Hamar nå og vi skal på julebord i kveld.Foreldrene mine skal være barnevakt. Dere får kose dere i svømmehallen og spise mange julekaker:-) Så snakkes vi. Ha en fortsatt strålende dag. Klem fra-
Ann-ch. Skrevet 25. november 2006 Forfatter #56 Skrevet 25. november 2006 Hei, måtte bare innom en liten tur. Vært på apoteket for å bestille "babyklister".Det hun kunne skaffe var Berberis Fructus D3 og ikke D4.Sa jeg skulle undersøke litt. Søkt litt på nettet, og etter litt forskjellig lesing på div forum er det visst Berberis Fructus Comp D4 som kalles "babyklister". Det eneste stedet jeg finner det er på netspiren i Danmark.De sender bare ut der.Men har sendt mail om hjelp,da andre har fått kjøpt alikevel.Så da er det bare å vente på svar.Bare til info. Hvet jo ikke hvem du har. Fortsatt en strålende helg til deg Lenn. Klem
*Lenn* :-)) Skrevet 26. november 2006 #57 Skrevet 26. november 2006 Heisann!! Ja er er det tett tett tett!!! Blæ. Sover ikke noe særlig om nettene, er jo for tett til å puste vettu ( Har ikke blitt noe tur i svømmehallen akkurat...men vi bakte kaker i går...hehe..helt i ørska..men gud så gode de ble. Jakobkjeks heter de...sånne fylte kjeks ) mmmm!! He he takk for den evige optimismen!!Men at jeg er gravid kan omtrent sammenlignes med Marias jomfrufødsel!!! Lite trolig!!! Nei jeg er nok ikke gravid, dessverre. Eggløsningen var nok på høyre side og den egglederen er tett ( Men det var en god tanke. Har jo hivd innpå både paracet, ibux og masse nesespray så det skulle tatt seg ut å være gravid...hmmmm. Men nei, jeg er nok ikke det. Men jeg blir det snart!!! Vi tester positivt i februar tenker jeg ) Ja det er nok D4 du skal ha i babyklister. Alliance apoteket kunne bestille D4 til meg... så det er rart hvis ikke du får bestilt det...?Prøv Alliance du, de har det. Den D3-en er mye svakere og har nok ikke samme virkning (i følge apoteket mitt da...) Jeg var også på julebord på fredag...men det var jo ikke helt optimalt da... Først og fremst var jeg potte tett og kunne ikke kjenne smak på maten!! Hærlig...... Og så når vi hadde spist maten så fikk vi høre at det var brann i et hus i nabolaget vårt, i en gate der jeg kjenner mange... så da måtte vi bare kaste oss i bilen og kjøre dit, var helt skjelven.... Det var ikke noen vi kjente, men huset brant ned....... Helt tragisk. Så det ble kveld for meg klokka halv 12!!! He he ikke helt meg da, men greit nok. Lå hele natta og tenkte på brannen og var småredd.... Har alltid vært skeptisk for brann, da vi hadde låvebrann på gården vår da jeg var 10 år... Etter det har jeg vært redd for brann rett og slett. Vi har dirkete brannvarsling her i huset gjennom Securitas sitt trådløse nettverk. Det er en trøst når vi drar bort... Hadde vært grusomt å opplevt å miste alt man eier!! Grøss!!!!!!!!!!!!! Vi har begynt å kopiere DVD-er (opptak) og CD-er med bilder på så vi kan legge de hos venner...i tilfelle det skulle skje noe her og alt blir tilintetgjort. Jeg har tatt SÅÅ mye bilder, av M da han var liten og oppover....dåpen etc etc....Og flere timer med video/ DVD.... Så rart at det er så mange forskjellige måter å gjøre IVF på...noen går bare på sprøyter og noen har "kort regime" og noen sprayer i evigheter og noen bruker det bare en kort tid.... Lurer på hva som egentlig er mest gunstig..... Vel...det er vel bare å følge de instrukser vi får og håpe på det beste!!! Jeg ble forresten 50% sykemeldt i 2 uker til. Begynte å gråte med det samme jeg kom inn til legen.... stønn. Klarte liksom ikke å la være... Hadde ligget om natta og gruet meg til timen, for man sitter jo på en måte der og forsvarer seg og sine plager... men legen var sååå forståelsesfull. Han anbefalte på det sterkeste at jeg skulle ta det med ro 50% og at det ikke var aktuelt på noen måte å oppta arbeidet 100% enda. Jeg var så takknemlig. Hadde jeg skulle begynt 100% nå, så vet jeg ærlig talt ikke hvordan det skulle gått.... Og iallefall ikke nå som bihulene verker som besatt ( Det har vært et kjempetøft år.....det blir faktisk 6 forsøk på ca et år, og det er egentlig nok. Dessuten har jeg byttet jobb (mot min vilje - jobber i kommunen og har et slags vikariat så jeg blir plassert der de trenger folk...ikke tilfredsstillende) Men men - nå går det vel mot lysere tider??? (iallefall sånn IVF-messig sett ;o) Ikke akkurat når det gjelder tiden på året..he he ;o) For her er det mørkt klokka 15 nå om dagen når det ikke er snø..... Status Lillehammer 26.november 7+ og grønne marker og lett bris..... Det er noe som ikke stemmer i Norge om dagen........ Ha en god søndag og kos dere!! Så snakkes vi ) God klem fra
Ann-ch. Skrevet 27. november 2006 Forfatter #58 Skrevet 27. november 2006 Hei og god mandagsmorgen:-) Ja da er det en ny uke som starter og enda nærmere spraystart kommer vi.Krysser fingrene for at din mens kommer i løpet av de nærmeste dagene. Tenk at vi venter på den forbaska tanta..... Men snart så slipper vi den jo i mange mnd:-) Håper forkjølesen har blitt bedre.Kjedelig å være syk og spesielt nå som det nærmer seg jul.Men bedre enn å få det mitt i jula da. Vi har ikke noe Alliance apotek her vi da.Men har jo sendt mail til netspiren ,så venter spent på tilbakemelding. Håper de kan sende den hit.Da får jeg iallefall den jeg skal ha.Må jo prøve så lenge det er siste sjans. Det var litt av et julebord dere hadde. Alltid tragisk når hus brenner ned. Tenkt på det mange ganger.Alt som man mister. B.l.a bilder. Alle bilder vi har tatt av H(gutten vår) har vi på cd. Men alt annet er værre. Skjønner at du er redd for brann,da du har opplevd det på nært hold. Jeg liker det ikke selv,men det er fordi jeg fikk en brannskade på den ene armen da jeg var 17år gammel. Lå på sykehus i 2 mnd. Brent barn skyr ilden.Jammen sant. Rart det med forskjellig behandlingsmetoder. Hvet ikke hva som er mest gunstig. Legen forklarte meg at det kan være en fordel med kort regime på meg for å få ut flere egg. Tror kroppen får litt hormonsjokk på en måte.Ting går jo sagtere på den andre måten. Jeg ser at andre slipper å gå på spray,men det gjør ikke jeg. Må gå på begge deler.Men det spiller ingen rolle.Slipper jo unna med 2 uker. Godt du ble sykmeldt 50% lengre. Du skal være opplagt til neste runde vet du. 6 forsøk er rett og slett umennskelig. Rart at kroppen takler det. Blir egentlig overrasket hvor mye man tåler.Men har jo absolutt kjent det etter siste forsøk.På en måte er det greit å gå på jobb,men på en annen måte vil jeg bare reise bort og koble ut alt.Blir jo ikke bedre at ting fortsatt ikke fungerer på jobben. Så kjedelig at du måtte bytte jobb.Har du jobbet i kommunen hele tiden,så lenge du ble flyttet på? Ingen snø på Lillehammer??????? Ja det må jo være rart på denne årstiden. Ganske normalt her da. Vi går jo alltid og venter på hvit jul,men den kommer alltid i romjula. I dag er det halvskyet og +8 grader. I helga var det +11...... Skal på jobb i ettermiddag igjen, så får prøve å gjøre en innsats før det. Vi snakkes Lenn. Ha en strålende dag. Stor klem
*Lenn* :-)) Skrevet 27. november 2006 #59 Skrevet 27. november 2006 Hei ) Er bare en svippis innom...burde egentlig ta til vettet og legge meg rett ut på sofaen. Er ikke helt i slag for å si det slik. Skulle egentlig tro jeg var allergisk...nyser og nyser og er pottetett. Likevel renner det av nesa.....Og det renner tårer fra det ene øyet!! Og svir.... Må bare gå på jobb i morgen, enten jeg vil eller ei. Føler det så dumt når jeg bare jobber 50% og blir syk...Er bare nødt til å prøve...Så får jeg heller skaffe meg en legetime i morgen for å undersøke bihulene etc. Ja er glad det er 27.november og ikke 27.desember!! For å si det sånn ;o) Skal prøve å komme inn igjen og skrive litt..... nå ringte mammaen min;o) klemmer fra
Ann-ch. Skrevet 29. november 2006 Forfatter #60 Skrevet 29. november 2006 Hei Lenn. Håper formen har bedret seg betraktelig nå. Du er vel kanskje på jobb i dag også? Måtte bare stikke innom og hente tråden vår som nesten forsvant på side to:-) Ville bare fortelle at jeg fikk tilbakemelding fra netspiren i Danmark,og det ordnet seg det. Fikk bestilt "babyklister",så de sender den så fort betalingen er registrert. Tror vel aldri jeg har vært så kjapp ute med å betale en regning,he,he. Er litt mørbanket i dag. Tok behandling i går og jeg var så stiv i musklene,så terapauten lurte på hva jeg hadde gjort.... T.o.m hoftene var helt stive. Så det ble tre kvarter med massasje først,og det kjenns i dag kan man si. Tilbake om to uker igjen. Ikke så mye jeg får skrevet i dag.Skal sy opp noen nye julegardiner også er det jobb i ettermiddag. Håper det går bra med deg Lenn og at du er frisk og rask. Vi snakkes. Stor klem fra-
*Lenn* :-)) Skrevet 29. november 2006 #61 Skrevet 29. november 2006 Heisann vennen! Ja nå er det noen dager siden sist jeg skrev...har vært rimelig nedsylta her...sukk. Er så ufattelig ubehagelig å være sånn! Kan ikke huske å ha vært SÅ forkjøla før!! Det begynner å komme seg betraktelig, men stemmen min er noe "fordreid" fortsatt.... De som ringer til oss bare spør...eh...er det deg.....? Eller jeg trodde jeg hadde kommet feil...he he he.... Men nå er det sambo sin tur...han er hjemme med lungebetennelse!! Heldigvis uten feber, for jeg tenker jo på forsøket vi skal ha om litt over en måned....Vet ikke hvor mye dette har å si for en sædprøve i uke 4 og lungebetennelse kan redusere...Åååå, alltid noe man skal tenke på...Sukk. Men sambo hadde litt redusert prøver før vi skulle til Trondheim den første gangen. men når vi kom dit og prøven var tatt, ja så var den faktisk fin....og 17 av 22 egg ble befruktet med iVF.... Så ikke skjønner jeg hvordan det er med disse prøvene...De kan jo ikke være helt konstante?? Det nekter jeg å tro på..... Så i dag er både jeg og sambo hjemme! Litt rart for å si det slik... Han sitter jo nede og jobber han, så får jeg "jobbe" litt med saken her!! ) M er i barnehagen - leverte ham ikke før litt før 10, det er så delig å kunne ha rolige morgener av og til...Det hender jo at både jeg og såmbo må avgårde tidlig, og da må han leveres klokka 7....Men det er heldigvis svært sjelden! ) Ja da er det 2-3 dager til mens og innringing! Gud som tiden har flydd. Men jeg er ikke så "gira" som jeg har vært før...er faktisk litt laber hvis du skjønner hva jeg mener....Vet liksom at det er så mye som kan gå galt...nå skal sikkert dosen reduseres....og hva med befruktningene da? Sist var det noen "unormale" befruktninger som de ikke kunne forklare, men siden jeg hadde så mange egg så hadde jeg flust å ta av og fikk jo også på frys.. Men hvis de setter ned dosen nå...og det blir få...og så blir det ikke befruktninger...Huff. Nå må de positive tankene graves fram igjen ;o) Hvis jeg fortsetter med samme dosen som jeg hadde første gangen, er sjansen stor for overstimulering. Jeg hadde tendenser til det på første uttak.. Var veldig dårlig, ja faktisk elendig dagen før innsetting....skulle dusje husker jeg, og måtte sitte i dusjen......men de fant ikke væske i buken før innsetting, derfor ble egget satt inn. Men jeg husket de fortalte hva som kunne skje hvis jeg ble overstimulert og hvilke faresignal jeg skulle legge merke til. Og det var litt skremmende å høre på.... Det er sjelden, men noen ganger har det måttt tatt abort pga overstimulering. Men det var heldigvis svært sjelden....skrekk og gru. Tenk så grusomt!! Huff skjønner du er mørbanket etter i går!! Det er litt godtvondt på en måte! Av og til synes jeg smerten er grusom og god på samme tid. Det er bra å få løst opp litt ) Terapeuten min er på ferie nå, så jeg har dessverre ikke time hos henne før 8.desember.... Kjenner at jeg skulle ha blitt knadd på nå... Var helt "av" i går....Glemte meg litt på jobb og bærte noen tunge ting. da sa nakken og hendene i fra ja...men det var jo en smule for sent da.... Så flink du er som syr gardiner selv da!! Jeg har en mamma som er super-flink både å sy og å strikke, så hun får endel oppdrag her ;o) Og hun gjør det med glede! Hun har strikket sabeltann-genser og ullbukser osv til M og nå har hun laget sånne nydelige strikkede/ tovede engler og nisser som jeg skal gi bort til jul!! Kjempefint å gi hjemmelaget synes jeg! Da er man iallefall sikret at man ikke får likt!! ;o) Jeg tenkte å begynne så smått å ta fram den 7-armede lysestaken og stjerna mi...det er jo egentlig tid for det nå! For første søndag i advent er jo kjempesent i år! Så jeg vet ikke om jeg kan vente til søndag med å henge det opp!? Vi får se...... Så bra at du har fått tak i den "ekte" berberis!! Nå skal vi helle i oss og det skal bli baby ut av det!! Basta ) Ønsker deg en kjeeeempefin dag og en fin ettermiddag på jobb! Nå har jeg 2 jobbedager foran meg, så da blir det litt fram og tilbake på BIM, men vi snakkes!! Nå begynner snart første episode av "Veien fram til de blå kryssene" DEL 1.... ;o) ;o) ;o) ;o) Ha ha ha ha ha hahahahah...... Klemmer fra
*Lenn* :-)) Skrevet 1. desember 2006 #62 Skrevet 1. desember 2006 Som du kanskje har sett så har jeg ringt inn mens!!! Men er litt "laber".....må vel ta meg sammen etter hvert. Positiviteten kommer vel. kanskje når bihulebetennelsen slipper taket....? Har så vond i hodet og kjever+kinn.....guuuuud...... Dytter dette, så det ikke forsvinner på side 3!! ) God helg vennen - vi snakkes!! Stoor klem fra
Ann-ch. Skrevet 1. desember 2006 Forfatter #63 Skrevet 1. desember 2006 Hei min gode venn:-) Stakk akkurat innom og da hadde du akkurat skrevet til meg.Hmm,tankeoverføring. Trist at du ikke har blitt bra ennå.Langvarig og kjedelig. Det tok bortimot to uker her før vi ble bra igjen.Så tenk positivt Lenn,det går snart over. Godt at mensen er i rute og at du har ringt inn mens. Du skal se at motivasjonen kommer når det nærmer seg spraystart. Når man er syk,er alt pyton vet du.Må ikke være nærvøs for at de skal sette ned dosen. Bedre å få ut færre egg enn å bli overstimulert. Det må være forferdelig.Det er jo ikke sikkert du får ut færre heller.....Dette skal gå bra Lenn. Har ikke fått vært så mye her inne de siste dagene.Har styra litt med handling,baking og ikke minst vært på jobb. Nesten rart hvor avhengig en blir av disse sidene.Men jeg har jo overlevd uten Bim et par dager:-) Jeg selv er ganske avslappet ang. neste forsøk. Men det er kanskje fordi det er en stund til ennå. Har klart å koble det ut og kose meg med andre ting.Uvant det også. Siste året har jo kun vært prøving,hormoner og nedturer.Men det hvet du jo alt om.Men neste gang er det vår tur. Da sitter`n. Må gå tilbake til middagen nå,men vi snakkes siden Lenn. Ønsker deg god bedring og en strålende helg. Stor klem fra
*påveitilåbli4barnsmamma* Skrevet 2. desember 2006 #64 Skrevet 2. desember 2006 Hei Ann-ch.... unnskyld at jeg forstyrrer i tråden deres... må bare fortelle deg noe... Vet ikke hvorfor, men jeg har ofte en veldig god magefølelse. Har jeg noe negativt eller positivt ivente kan jeg ofte kjenne det på meg, som f.eks hvis jeg har vært med på en konkurranse så kan jeg bli helt kaldsvett fordi jeg vet de skal ringe meg opp, uten å vite, og det stemmer hver gang. Hadde trøbbel med sykepengene mine denne mnd, og sa til samboeren at jeg måtte ringe dem, for jeg følte på meg at de manglet dokumentasjon, og ganske riktig. Da det var i orden, følte jeg på meg at de hadde utbetalt meg feil lønn. ringte igjen og riktig nok en gang... poenget mitt var at her om dagen så våkna jeg av en drøm om at du straks er gravid, og at det sto på barn i magen at du var GRAVID. Drømte at du var lys i håret med friske kinn... Vet ikke om det kommer til å stemme men, måtte bare si det til deg. Du skal se at det straks er din tur. Jeg måtte sjekke på skjermen, men det sto ingenting. Må bare få ønske deg lykke til med neste forsøk og håper du ikke tror jeg er helt skrullete.. hihihihi . klem
*Lenn* :-)) Skrevet 2. desember 2006 #65 Skrevet 2. desember 2006 Ja vi får håpe det stemmer eifos. Jeg ble også "attacked" av en på Skravlesiden for noen uker siden som så nicket mitt og skrev at hun fikk en sånn plutselig innskytelse om at jeg ville bli gravid om ikke så lenge. Jeg kjenner henne ikke i det hele tatt... Men det er jo litt moro da. Så lenge det er positivt så må man jo bare prøve å tro på det så godt man kan ;o) He he. Har akkurat vært på legevakten og fått penicillin. Har hatt 2 jæ**** dager med en helv**** hodepine. Verker i kjevene i hodet i øynene og panna... he he, glemte jeg noe nå eller...? Hi hi. Håper det virker fort!! Jeg vil ha det bort!! ) Tror dette blir en kjapp tur på BIM, så jeg ville bare ønske deg en fin 1.søndag i advent Ann-ch ) Håper dere koser dere i helgen!!! Stoor klem fra
Ann-ch. Skrevet 2. desember 2006 Forfatter #66 Skrevet 2. desember 2006 Hei hei Lenn. Stakk akkurat en tur innom BIM selv her nå.Koser meg med rødvin og tar livet med ro. Jeg har det tydeligvis bedre enn deg.... Godt du har fått deg penicillin,da blir du bedre kjapt. Nå har du jo slitt lenge nok med den forkjølelsen. Ønsker deg også en fin 1.advent i morgen og en fortsatt god helg. Til uka er du i knallform igjen. Klem fra-
*Lenn* :-)) Skrevet 3. desember 2006 #67 Skrevet 3. desember 2006 Skynder meg bare å dytte dette opp før det forsvinner. Skal være hjemme i morgen derfor skriver jeg litt mer nå. Måtte bare svare på det innlegget "Dette har jeg hatt lyst til å skrive lenge".....he he. Ha en fin kveld ) Klem fra
Ann-ch. Skrevet 4. desember 2006 Forfatter #68 Skrevet 4. desember 2006 Heisann. Jeg prøver igjen her. Hadde akkurat skrevet ferdig innlegget til deg da S kom og trykket her,så alt ble slettet.....Han skulle nemlig åpne kalenderen sin,he,he. Har laget pakke-kalender til han i år og det er stas kan du tro. Han vil jo helst pakke opp alle sammen da. Håper penicillin-kuren din virker og at formen er bedre.Kjedelig å være syk. Ellers så går det på juleforbredelser her hjemme.Rart at er skal styre sånn for den ene dagen.....Men det er jo koselig og da. Mannen har jo bursdag til tordag ,så må jo bake til det også.Men han er en skikkelig kake-mons så det er jo greit.Har aldri noen problem med å bli kaker her i huset:-) Så du hadde svart på innlegget: Dette har jeg....... Jeg er helt enig med deg men valgte å la være å svare.Synes det hadde vært bedre å skrive under innlegget med riktig nick jeg da,selv om jeg skjønner at hun ikke gjorde det. Jeg er ikke alttid så flink til å skrive under på alle innleggene selv jeg.Men det har sine grunner stort sett. Jeg synes iallefall dette er et supert forum.Det er vel derfor man er avhengig også...:-) Nå er det ikke lenge igjen til spraystart Lenn. Hva skal du bruke? Suprecur el Synarela? Håper du ikke er plaget av bivirkninger. Jeg sliter veldig med det. Jammen godt jeg slipper unna med 2 uker denne gangen. Nå maser guttungen her så får gi meg. Håper det går bra med deg. Ha en fortsatt strålende dag. Stor klem
*Lenn* :-)) Skrevet 4. desember 2006 #69 Skrevet 4. desember 2006 Hei ) Vurderte å la være å svare jeg også... men så var det så mange andre som svarte, og så tenkte jeg skitt au. Jeg føler for å svare så da gjør jeg bare det ) Jeg kunne egentlig skrevet mye "kvassere", men så valgte jeg å pynte litt på det. Ikke noe hyggelig at det blir drittslenging heller (noe det forøvrig IKKE ble!!) Men feigt å ikke signere med nick, men som jeg skrev, jeg skjønner jo det til en viss grad.... Vært her inne lenge og ikke får svar på innlegg....? Kan iksom ikke forstå det...... Da tror ikke jeg at hun er særlig aktiv...men men... Ser at det er andre også som lar være å svare på innlegget. Er man aktiv og behjelpelig, positiv og oppmuntrende, ja så blir man både "husket" og "sett" her inne. Det er nå min mening ) Nok om det!! ;o) Var og hentet mer medisin i sta. Fikk bare med medisin for helgen da jeg var på legevakten. Bruker noe som heter Weifapenin. Kjenner at kvalmen kommer sigende, må ta det til mat, ellers tror jeg jeg spyr ;o) Æsj. Vet ikke om jeg er noe bedre, men føler meg litt lettere på en måte. Hodepinen er ikke så overveldende som den var for 2 dager siden. Håper det går rette veien ) Ja artig med kalender.... M har også sånn pakke-kalender. I dag hadde han årets stjernekommentar. Jeg hadde fått tak i sånn Robotgjengen - figurer som var satt ned fra 110,- til 19,-!! Og han ble sååå glad (det har han blitt på alle pakkene.) så han sa "Mamma, du vet akkurat hva jeg vil ha, du" ;o) Syns den var så søt ;o) Jeg henger opp en og en pakke på kalenderen jeg....så det ikke plutselig skal bli "hærverk" der en gang jeg er ute av syne (tror egentlig ikke det, men man kan aldri vite..he he he he) Kalender er virkelig en kjempefin måte å forkorte ventetiden fram til jul ) Jeg begynte også å pynte litt mer i går. Hengte opp kransen min på ytterdøra, har kjøpt sånn krans med lys, syns det er så "julete"!! Og dekorativt. Og gravde fram adventsstaken min med lilla lys og duk. Ellers så fant vi fram en nisse og en stor snømann som vi satt fram. Er en fin tid framover nå (iallefall hvis vi blir friske snart )) Jeg regner med jeg skal gå på det samme som sist, Synarela og Puregon. Det fungerte iallefall veeeldig bra sist (22 egg) så jeg håper de ikke tuller det til nå..... Hadde faktisk ikke bivirkninger sist men det kan jo sikkert forandre seg.........håper ikke!!!!! Håper å kunne jobbe litt mens jeg går på hormoner...men vi får nå bare se det an ) Nå skal jeg gå og finne julekortene mine, prøve å få sendt dem avgårde snart. Det er vel litt trafikk med denne juleposten nå for tida ;o) Ha en kjempefin dag Ann-ch!!!!!!!!!!!! Klemmer fra
Ann-ch. Skrevet 6. desember 2006 Forfatter #70 Skrevet 6. desember 2006 Hei hei. En liten tur innom igjen.Jobbet i går og skal på jobb i ettermiddag igjen,så bare en svipptur inom. Håper du har blitt bra igjen nå og at julestemningen begynner å komme. Været er jo fortsatt ikke noe å skryte av. Under mine forsøk har jeg brukt suprecur og puregon,men skal bruke menopur denne gang. Får håpe det gjør susen:-) Ang. bivirkninger så kan det være litt forskjellig fra gang til gang. Jeg har jo vært gjennom denne runden 4 ganger. Hodepine har jeg alltid fått av suprecuren men den har variert litt.Men på mitt andre forsøk i sommer hadde jeg lite bivirkninger,så håper det blir sånn denne gangen også. Ellers har dagene her hjemme bestått av baking,rengjøring og jobbing. Var en bråtur i byen i sta for å kjøpe den siste bursdagspresangen til mannen. Kommer alltid på noe:-) Hvordan går det med julekortene dine? Jeg har bare bestilt ferdige julekort som vanlig jeg.Skal prøve å få skrevet på de en av dagen, så de er klare å sendes ut.Skal jobbe hele helga også,så da blir nok ikke mye gjort. Jeg får prøve å gjøre litt før jobben igjen. Vi snakkes. Ha en strålende fortsetning på dagen Lenn. Klem fra meg
*Lenn* :-)) Skrevet 7. desember 2006 #71 Skrevet 7. desember 2006 Hei vennen ) Sukketisukk, jeg er ikke særlig bedre.....knasker penicillin men det hjelper jo ikke noe!! I går var det ekstra ille...måtte ned på legevakten, og legen så at slimhinnene faktisk så fine ut....hva i h..skal det bety, så han var usikker på om det var bihulebetennelse!!??? Raring..... jeg har hatt bihulebet sååå mange ganger før, at det ikke er så veldig vanskelig å kjenne igjen symptomene, men men....Hodepine, vondt i kjever og panne og skikkelig "dunking" i ansiktet...... Skal uansett på røntgen nede på sykehuset nå straks.... og skal til tannlegen kl.13. Var greit å sjekke om det var noe som satt i en tann...??!! Jaja...får vel sjekke.....har ikke hatt hull i tennene på 20 år, så jeg synes det høres usannsynlig ut, men jeg er åpen for å sjekke det meste. Dette er IKKE gøy!!!! Hjemme fra jobb i dag. Det er kjedelig da jeg bare jobber 50%. Må innrømme at jeg måtte psyke meg opp skikkelig i går før jeg ringte jobben.....ikke noe artig i det hele tatt når det blir så mye.....Først prøverørsforsøkene, så nakken og nå bihulene..... Samvittigheten gnager som du sikkert skjønner. Men får ikke gjort noe fra eller til. Nå ser jeg fram til å vite resultat av røntgen etc. For det ER iallefall noe, det er sikkert. 2007 bare MÅ bli et bedre år enn 2006 var......Det bare MÅ det!!!!!! Sendre faktisk 11 julekort i går, så noe går jo bra her ;o) hehehehe. Her er fortsatt snøfritt, men minusgrader i dag. Blir vel + i løpet av dagen tenker jeg.... Rart vær....... men du, nå må jeg stikke jeg, kommer med en oppdatering senere. Ha en riktig finfin dag ) ) ) Klemmer fra
Ann-ch. Skrevet 7. desember 2006 Forfatter #72 Skrevet 7. desember 2006 Hei Håper det går bra i dag. Lykke til hos tannlegen og på røntgen. Venter spent på resultat. Klem
*Lenn* :-)) Skrevet 7. desember 2006 #73 Skrevet 7. desember 2006 Hei vennen ) Alt var helt fint hos tannlegen - ingenting galt som kan forårsake smerter i bihulene eller ansiktet iallefall.... Røntgenbildene har jeg ikke fått svar på. Duste-regler!! Jeg kunne ikke få svaret der og da, selv om de visste hva bildene viste (betennelse eller ikke). Jeg måtte få LEGEN min til å ringe opp på sykehuset, og SÅ kunne jeg få vite resultatet!! Slå den. Enda det faktisk er MINE bihuler, dette her (eller er det????;o)) *Rister på hodet*..... Mange rare regler i dette landet....... Tannlegen min er utrolig dyktig og er gift med en lege så hun ga meg gode råd og var veldig støttende. Han jeg var hos i går, følte jer ikke trodde på meg..... ("er du sikker på at du har bihulebetennelse?" liksom........) Sorry!! ) Dette blir mye bihuleprat!! Jeg blir nok snart bedre skal vi se ) Ellers så venter jeg bare på medisinen min. Når kommer den da skal tro? Skal vel begynne 21.desember, har vært så utrolig mye tull før med leveranser av medisiner at jeg slett ikke stoler på St.Olav...... Får vel ta en tlf hvis ikke det dukker opp i løpet av starten på neste uke...... Er det bare meg, eller føler du også at "alle" her inne blir gravide for tiden....? Det er jo veeeldig koselig, bra og hyggelig, men jeg føler meg litt "utenfor" på en måte...... I dag er det nøyaktig ett år siden jeg hadde min første innsetting....... Gleder meg til det er vår tur!!!! Da skal vi hyle og skrike og bare være kjempeglade!!!!!!! Juhuuuuuuuuu ) Nå må jeg stikke - guttungen er straks hjemme fra Idrettskolen og jeg skal tappe opp badevann og lage kveldsmat. ) Stooor klem fra
Ann-ch. Skrevet 8. desember 2006 Forfatter #74 Skrevet 8. desember 2006 Hei igen! Godt at alt gikk bra hos tannlegen.Men desverre så er reglene sånn når det gjelder røntgen-bilder. Norge i et nøtteskall:-( Har hatt bihulebetennelse en gang,og kan huske at det ikke var noe behagelig.Så får virkelig håpe du blir bra snart. Det er jo ikke lenge til du begynner på hormonene. Ikke vent for lenge med å sjekke ut om medisinene. Sist gang hos meg hadde de jo sendt til feil person.Jeg hadde jo heldigvis bestilt med. på forhånd da keg visste hva jeg skulle ha. Det hele endte med at de måtte faxe over resepten på apoteket her,da jeg ikke fikk den tidsnok. Mye surr i helsevesenet. Fikk forresten "babyklisteret" i posten i går,så da er det i boks. Da er det bare resten igjen....... Skal vel ringe inn siste mens til uka igjen og da går det fort.Får håpe at den positive trenden fortsetter over nyttår:-) For nå er det mye positive tester om dagen ja. Nå er det endelig litt opphold her hjemme,så tenkte og komme oss ut og få litt frisk luft. Vært lite med det om dagen. I går var det folk her til og fra hele dagen.Koselig det men fikk jo ikke gjort noe.. Vi snakkes siden Lenn. Ha en god dag og god bedring. Klem
*Lenn* :-)) Skrevet 8. desember 2006 #75 Skrevet 8. desember 2006 Hei vennen!! Det ser ut til at røntgenbildene var fine. Legen fikk ikke svar på det da jeg var der i dag, men han skulle ringe meg opp hvis de viste noe unormalt. Men plagene er jo ikke bedre fordet... Fikk en ny hestekur i dag. En 3-dagerskur med et antibiotisk stoff. Har ikke engang hørt om det før...men har tatt den første tabletten nå, og håååper på snarlig bedring ) Ja her hagøer det av positive tester!! Kjempehyggelig!!!!!!!!! Nå er det snart vår tur ) Jeg fikk jo beroliget meg litt, har/ hadde litt angst for at medisinen min ikke skulle komme til avtalt tid....har så dårlige erfaringer med sånn leveranser på medisine... Da jeg var gravid i sommer, og MÅTTE ha progestan, glemte de det og måtte sende det med haste- ilpost... Og så måtte vi tråle alle postkontorene på Lillehammer for å spore opp pakken!! Stønn. Tror du jeg var stressa?? Huff. Så jeg må nok purre på mandag hvis det ikke kommer noe skriv fra dem.... *Mase mase mase*... ;o) Ser fram til å starte nå....*Utålmodig* Jeg og sambo satt og snakket i sta, for vi skal til min familie på julaften og de bor på Vestlandet. Han sa "Neste år er vi hjemme på julaften for da har vi en liten en ) Eller du er iallefall gravid, og da er det vel best å være i ro!!!!" Sååå optimistisk han også!! Det er så godt ) Nå skal jeg legge meg på sofaen littegrann. Er litt stappmett etter tacoen vi akkurat spiste!! ) Ha en god kveld min kjære nettvenn ) Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå