Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #1 Del Skrevet 17. oktober 2006 Barnet mitt griner hver dag når hun kommer til bhg. De sier at hun sluttet å grine med engang etter jeg har gått - men dette er vondt for meg! Hun er snart 3 år og går på stor avd. (begynte i bhg for 2mnd siden - og dette har forgått hele tiden) Vett at hun trives godt - hun ville ikke alltid hjem når henter henne. Men har fått tilbakemeldinger på at hun er veldig utrygg - og alltid må ha en voksen i nærheten. Dette har jeg aldri opplevd i forhold til henne... Ska ha samtale meg ped.leder snart - men har dere noen råd?? Fortvilet mor Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6714648-kan-noen-hjelpe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosalille og sjarmtrollene Skrevet 17. oktober 2006 #2 Del Skrevet 17. oktober 2006 Først vil jeg foreslå at du venter litt utenfor døren etter du har levert henne og hører etter hvordan det går. Det er ofte sånn at de slutter raskt å gråte når foreldrene har gått. Og de sier jo at hun også gjør det, så kanskje prøve å vente litt i gangen? Det er også helt vanlig at barna er utrygge en god stund når de begynner i barnehagen. Hun er såpass stor også, men jeg tror nok det kommer til å roe seg så snart hun blir godt kjent med de andre på avdelingen. Ser for meg at det er rundt 20 unger på avdelingen hennes...? Det er veldig mange barn å bli kjent med og trygg på, så det er naturlig at det tar litt tid. Du kan jo høre med pedleder på samtalen om hva de gjør for å integrere henne i gruppen. Og om de kanskje kan være ekstra obs på å få henne i lek med en liten gruppe jevnaldrene. Det går nok bra skal du se. Det er veldig tøft for begge i starten/perioder. Dette har jeg vært med på selv da min gutt begynte i ny barnehage (der jeg jobber) da han var nettopp fylt 3. Da sto vi å grein på hver vår avdeling ;o) Helt forferdelig. Jeg føler med deg og håper det roer seg snart for dere ) Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6714648-kan-noen-hjelpe/#findComment-6720305 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå