Gå til innhold

noen av dere dyktige damer som kan hjelpe meg?


mamma til Rinde,Luna og Storm

Anbefalte innlegg

min termin??

siste mens var 21juli...men har hatt veldig uregelmessig syklus,og det var egentlig starta utredning for det da jeg plutselig hadde postitiv test..=)

men hun legesekretæren mente at jeg ikke kunne være så langt på vei..

var hos lege 3uker før testen, som gjorde en gu,men hun merka ingenting..hadde da ingen ide om baby i magen,men ville ikke hun merka noe da?

legen var sånn praktikant om de kalles det, de som er nesten ferdig utdanna.. kan det være fordi hun ikke hadde erfaring nok til å se det?

 

lurer på om jeg blir søkt til sykehuset for å få en tidlig ul eller om de bare gjetter seg fram til en termin hos legen...?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden hun dama på GU ikke så noe kan det jo høres ut som at du ikke er så langt på vei, men hvis hun ikke var så erfaren kan det jo hende at det er grunnen til at hun ikke la merke til det. Jeg er ikke helt sikker på hvor langt man må være på vei før det synes på gu jeg.

 

Hva hun legesekretæren sier ville jeg nok ikke ha tatt så mye hensyn til, men det er godt mulig legen bare gjetter en termin ja, men jeg ville nok prøvd å mase om tidlig ul ihvertfall. Ellers kan du jo bestille tidlig ul privat.

 

Hvor langt på vei tror du selv at du er da? Har du noen formening om når befruktningen skjedde, for som legen min sa, det er som regel den terminen damene selv mener de har som er nærmest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler egentlig at jeg er er stykke på vei..

har slitt med matlyst i over en mnd nå..og puppene ble ømme for lengre enn det siden..men jeg VET liksom ikke.. får håpe jeg får noen svar på fredag da..skal til første lege kontroll...=)

 

takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel det er ikke lett å si, hvis du var til GU to uker etter EL er det ikke så lett å se, det jeg har hørt og lært er at først etter tidligst 4uker etter EL vil legen få mistanke, men dette har jo sikkert litt med erfaring å gjøre. men livmortappen, slimtappen og sikert flere ting viser ikke alltid forandring før ved den tiden. når du er kommet 8uker på vei, 6uker etter EL vil en lege kunnse se at du er gravid og vil også kunne kjenne at livmoren har vokst noe. en UL vil gi det svar på hvor langt du er, første UL kan tas allerede uke 6, 4uker etter EL, tidligere enn det vil ikke kunne gi noe godt svar. forøvrig mange gravidsymptomer kan forveksles med pms symptomer, men symptomene gir seg ikke og blir kraftigere når man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da jeg var hos legen for 3-4uker siden,ble det bestemt at det skulle startes utredning om hvorfor jeg ikke var blitt gravid og hvorfor min mens var så skjelden( 4ganger siste året)

jeg vet ikke når siste el var.. det eneste jeg vet er at siste mens var 21 juli..noe som da sier at jeg er i uke 11-12 nå..

de symtomene som jeg fikk trodde jeg var en kraftig forkjølese som gjore meg vannvittig matlei..

men puppene ble skikkelig ømme for over en mnd siden..

 

har et håp om at jeg faktisk er så langt på veg,fordi da får jeg april baby..=)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...