Gå til innhold

Har fått diagnosen PCOS, men synes ikke det stemmer med symptomer/kjennetegn....

Anbefalte innlegg

Har fått diagnosen pcos idag ved undersøkelse, innvendig UL. Har lest masse om det, men synes ikke jeg faller helt inn under de kjennetegn jeg finner. Vet jeg har noen kilo for mye, men har ikke uregelmessig menstruasjon. Den kommer hver mnd med 31 dagers mellomrom. Har ikke uønsket hårvekst eller kviser av noen form. Har tatt masse blodprøver som er normale ifølge leger. Man må kanskje ikke ha alle kjennetegn for å ha denne diagnosen, men synes det var drøyt allikevel basert på denne UL. Dette temaet er nytt for meg selv om vi har vært prøvere i langt over to år, så jeg håper dere her inne kan hjelpe meg litt på vei??

Takker for svar.............

Fortsetter under...

hei!

pcos er en betegnelse på at man har cyster på eggstokkene (polycystisk ovariesyndrom). noen har alle andre symptomer og andre har ingen. derfor stilles diagnosen utelukkende ved at man får en innvendig ul, og da kan legen se om det er cyster på eggstokkene.

det kan også være at du kanskje har pco, altså ikke syndromet. det kan være en mildere form, og det gir også mindre utslag på blodprøver..

ønsker det alt det beste, og håper du får ønsket ditt oppfylt snart =)

klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...