Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som er plaget med mens smerter? Jeg er i uke 28 og har i det siste hatt veldig vondt i magen. Har også masse kynnere i forhold til tidligere. Bør jeg kanskje ta det litt mer med ro? Har en slitsom jobb og går og løfter mye i den forbindelse. Men kan ikke sykemelde meg helt enda heller, for da får jeg ikke barsel penger. Mye styr altså..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får i hvert fall barselpenger selv om du er sykemeldt!!!! (Det er jo faktisk noen som "trikser" litt med det, og sykemelder seg (selv om det ikke er nødvendig) rett før et vikariat går ut, slik at de har "jobb" (sykemelding teller som jobb i forhold til barselpenger) lenge nok til å ha rett på barselpenger.)

Ellers høres det jo ut som om kroppen din prøver å gi deg beskjed om å ta det litt mer med ro, ja...

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar=)

Høres ut som at du er litt inne på dette med penger og sånt. Har tenkt å ringe til trygdekontoret, men kanskje du kan forklre det bedre?

Jeg jobber som sykepleier 50 %natt. Dette har jeg fast. Så tar jeg ekstra utenom. Hvis jeg blir sykemeldt, da får jeg vel bare penger for det jeg har fast? Og eventuellt, hvordan blir det med utbetalingen av barselpenger. tar de et gjennomsnitt av det du har tjent?

Håper du kan svare på dette når du er våken =)

På forhånd takk=)

Skrevet

Oi, det var litt verre.

Jeg er dessverre ingen ekspert her, bare dytter opp denne jeg, for det er HELT sikkert noen andre her inne som har greie på dette.

Lykke til!

Skrevet

hei

Joda, så lenge du har dokumentert inntekt, får du fødselspenger. Spiller ingen rolle om dette er sykepenger.

Jeg er også i uke 28 og har den siste uken vært sinnsykt plaget med mens smerter. Utrolig ubehagelig.

Skrevet

Leste innlegget ditt litt nøyere....hehe, går litt raskt i svingene. Du skal ha betalt sykepenger for de vaktene som du er satt opp til. Da tenker jeg på de vaktene utenom den faste stilingen din. Hvor mye du får i fødselspenger, er et gjennomsnitt av hva du har tjent de siste ti månedene.

Hjalp det litt ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...