Gå til innhold

Skal alle ta hjernehinnevaksina?

Anbefalte innlegg

Skrevet

At forskning.no står bak vaksinene sier jo sitt da mener jeg. Det er forsket på det, og de har funnet ut at det er smart å vaksinere seg.

Det kalles å forsikre seg mot sykdom...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hallo har du hørt om smitte?

Skrevet

Vi har fått 1 dose allerede av den og skal ha resten også..uten tvil...synes det er for stor sjans å ta å la være...dessuten så er det ikke den samme vaksinen de får nå som den det har vært så mye i media om...

Skrevet

Prevenarvaksinen har tatt livet av 217 barn i USA på 4 år!

Skrevet

Prevenar ble innført i USA i år 2000, og produseres av et av de fire selskapene som kontrollerer 75% av vaksinemarkedet, Wyeth Lederle. Et av innholdsstoffene er aluminiumfosfat som er en neurotoksisk substans som kan gjøre stor skade, spesielt hos spedbarn med ikke fullutviklet hjerne.

I følge produsenten har det ikke blitt utført studier vedrørende karsinogenisk, mutagenisk eller effekt på fruktbarhet.

USA har et sentralt register (VAERS) som skal registrere skader og dødsfall fra vaksiner og det er rapportert 217 dødsfall som følge av Prevenar. Dette tallet er meget konservativt, siden det er anslått at bare 10% av alle skader og dødsfall fra bruk av legemidler blir rapportert.

http://www.whale.to/a/vaers.html

Skrevet

Jenta mi ha også fått 2 av 3, er nok eit sjelden tilfelle det som er kommt opp i media. Men forstår at man blir i tvil, blei litt små nervøs sjølv, men har gått bra så langt. :)

Skrevet

Dette med at krybbedød i Japan har sunket til 0% er helt feil som så mye annen propaganda fra anti-immuniseringsfolk, stort sett basert på pseudovitenskap. http://www.skeptics.com.au/journal/1997/1_immunise.htm

Hvorfor jeg sier dette kan du lese om i linken over.

Synd at slike folk gjør det helt umulig å komme med vettug kritikk av immunisering slik at man kan forbedre systemet........ Ingen vaksine er 100% effektiv eller 100% trygg, men mye bedre enn sykdommene de beskytter mot. Det var en polio epidemi i Nederland i 1992, 70 tilfeller i en religiøs gruppe som ikke vaksinerte pga etisk oberbevisning. Så at disse sykdommene ville vært utryddet likevel den hodler ikke og har overhodet intet bevisgrunnlag...........

Det er lov å være skeptisk og å komme med argumenter mot vAKSINER, men blir forbannet når folk kommer med utsagn som de ikke kan dokumentere OG SOM SKREMMER ANDRE. Ikke tro alt dere hører, det er en grunn til at de fleste leger (meg selv inkludert) velger å vaksinere barna sine..........

Skrevet

"Det er en grunn til at de fleste leger velger å vaksinere barna sine...."

Ja, det burde være mange grunner til det! Det er jo etter deres anbefaling at VI vaksinerer våre barn..! Ville vært litt rart om dere ikke gjorde det selv!

Skrevet

Jeg hdde aldri tilgitt meg selv hvis jeg ikke hadde gitt ham vaksina og så hadde han fått hjernehinnebetennelse. Det er jo ikke denne vaksina det har vært snakk om i media nå da!!! Den brukes ikke i det norske vaksinasjonsprogrammet. Så klart skal vi ta den!!!!

Skrevet

"Tull! Hvis vaksiner var det eneste rette, ville det vært påbudt å ta dem!"

Hva slags argument er det anonym her kommer med?? Ingenting er påbudt i Norge, hvis du er Jehovas vitne og nekter blodoverføring så får du dø ifred, ingen som tvinger deg.

Du hevder at staten og legene står i konspirasjon hverandre og sprøyter giftige farlige midler inn i uskyldige småbarn.? Ingen som sier at vaksineskade ALDRI forekommer, men velger å stole mer på legene enn på deg anonym

Skrevet

Helt enig.......klart snuppa skal få vaksinene

Skrevet

problemet ee jo at mange dør av skdommen selv om de er full vaksinert,helsesøster annbefalte å ikke ta den,man vet alt for lite om denne vaksinen sa hun..

Skrevet

Her var det så mye tullete argumentasjon at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Men det morsomste var at "anonym" på står at tuberkulose var så godt som utryddet i 1910. Det er den sykdommen i verden som dreper flest fremdeles. Hvor i all verden har du lest det? Eller finner du på i farta?

Skrevet

Her var det så mye tullete argumentasjon at jeg vet ikke hvor jeg skal starte. Men det morsomste var at "anonym" på står at tuberkulose var så godt som utryddet i 1910. Det er den sykdommen i verden som dreper flest fremdeles. Hvor i all verden har du lest det? Eller finner du på i farta?

Skrevet

jeg mente i norge var den nesten utryddet i 1910

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...