Yo&La+spire Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Tenker på spark å sånn....eg har kjent "spark" i litt over 2 uker (er nå i uke 19) og den siste uka hver dag og mer skikkelig. Kan ikke kjenne utenpå enda, men kjenner det godt på innsida.....Idag har eg bare kjent to små dunk, og ikke noe nå på kvelden når eg egentlig pleier å kjenne mye. Vet at det ikke er grunn til bekymring enda, er jo tidlig og den lille snur og vender på seg, men når bør eg kjenne liv hver dag?
kristin2 Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Det å kjenne spark varierer ofte fra person til person. Noe kjenner det tidlig og andre sent. Jeg er i uke 24 nå og kjenner spark hver dag (gjorde ikke det når jeg var rundt uke 19-20). Det er også så vidt andre kan kjenne det utenpå. Ifølge min jordmor så er det først fra ca uke 24 at man skal være litt obs på å kjenne spark hver dag, sånn sett tror jeg ikke du har noe å bekymre deg for. Men dersom du er engstelig så kan du sikkert ta en telefon til legen/jordmoren din så får du hvertfall utelukket at det er noe farlig. Det er ikke godt å gå rundt å bekymre seg. Husk også at hvor godt du kjenner sparkene (kraftig eller svakt) avhenger jo også litt av hvordan babyen ligger i magen. Lykke til
MKS mor til 2-tette Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Hei på deg ... Kjente spark ganske tidlig, men ikke utenpå før i uke 24 (tror jeg... husker ikke helt). Det er ganske forskjellig om hvor mye og hardt man kjenner spark, de har tross alt god plass der inne fram til ca.uke 28... Det kommer også an på hvilken vei de ligger, sparker de innover mot ryggen din, kjenner du ikke dette så lett. Hvis du er bekymret, drikk et kaldt glass med isvann... da kan jeg love deg det blir liv , et godt tips fra min jordmor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå