Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Hei kjære jenter her inne.. Måtte bare inn hit og spørre noen med litt mer erfaring.. Kom hjem i kveld og så til min store forskrekkelse at jeg har fått noe brunaktig utflod.. Har ikke vondt eller noe som helst. Ikke noe friskt blod eller klumper.. Noen av dere som er kommet en SMULE lenger enn meg som har hatt den slik?? Sorry at jeg snek meg inn hit.... :s
vinterkyss *gutt+jente+gutt* Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har hatt dette i begge mine svangerskap, og var visst helt normalt for meg! Har vært på noen tidlig ultralyder på sykehuset, og da viste det seg bare at det var "gammelt" blod som kom
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hum.. Lurer på om jeg skal ringe lege i morgen eller ikke.. Men har jo ingen smerter.. Må innrømme at jeg er litt bekymret.... Og samboer er superbekymret.. er 6+5 bare, så det kan jo fortsatt gå galt.. :S
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Hei trine;) Jeg har vert gravid 2 ganger med brun utflod-første gang så gikk jeg i 4 uker med ett dødt foster inni meg og måtte "tvinge" legen til å sende meg på ultralyd.Var til utskraping i uke 13. Jeg hadde heller ingen smerter,men jeg hadde en følelse som sa meg at det ikke var liv. Denne gangen hadde jeg og brun utflod og forlanget tidlig ultralyd-men der lå det en liten krabbat og koste seg- jeg har nå 6 uker igjen til termin. Sier ikke dette for at du skal få panikk men for at du skal gå til legen og forlange ultralyd. Det er jo ganske normalt-men det er ikke gøy å gå å vere bekymret. Ønsker deg lykke til:)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Hei. Kanskje en liten oppmuntring, men det høres ut som "spotting" som skjer når egget fester seg Det skjer gjerne rundt uke 5-6-7.... Håper det for din skyld Lykke til!
mamsen og ML+litenimagen Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 det skjedde med meg også, men stoppet etter en dag, tror det er det som kalles festeblødning men du kan jo ringe for sikkerhetsskyld...
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Hei:0) Dette skjedde med meg også å det ente med sa....men det er forskjellig fra person til person.....hva som er normalt...ring legen i morgen eller kjøp en graviditets test hvis du ikke har en hjemme å ta den!!! for å vere på den sikre siden!! Jeg tok en test etter brunt utflod i ca en uke å da var den plutselig negativ... mistet i ca uke9-10!! ingen smerter..... Lykke til å håper alt er bra!!!
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Sniker inn her jeg også, gjør det for å følge med på om det skjer noe spennende på denne siden, og det er som regel fødselsehistorier jeg leser. Men jeg vil bare påpeke en real feil i det anonym skriver over her, at egget fester seg mellom uke 5 og 7, noe som ikke stemmer. Det egget fester seg heller mellom 5 og 7 DAGER (det er vel kanskje til og med mellom 4 og 10 dager for alt jeg husker i farten) etter det er befruktet. Små blødninger kan komme av helt andre ting når det er litt ut i ukene, og ikke uvanlig i det heletatt. Er du dog veldig usikker kan du ta deg en tur til legen, enten får du en UL eller de tar Hcg-prøve av deg med rundt 48 timers mellomrom for å se om de stiger som de skal. Vet at det er veldig uroligende å gå rundt og ikke vite, så ikke vær redd for å ta kontakt en gang for mye. Ønsker deg lykke til:)
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, takk for svar.. Har ringt han som er gynekologen min, og snakket med hu som er legesekretær. Han skulle ringe meg i løpet av formiddagen og eventuellt ta meg inn på en hastetime til ul og gu... Jeg må si jeg har dårlig følelse for dette her altså....
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 helt normalt.Kontakt lege hvis det blir verre.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 takk for beroligelsen Ligger og venter på at gyn skal ringe fortsatt.. Håper han ringer snart og sier at jeg kan komme dit med en gang og ta en undersøkelse...
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Stakkars deg.. De har vel skremt vannet av deg her inne. Men det skal tas alvorlig. Jeg vil ikke gå i mot de andre her inne, men det er en ting jeg gjerne vil si.. Hvis det skulle være slik at det har gått galt og at fosteret skulle være dødt, så må du ikke ta det så tungt. Du er tross alt ikke så langt på vei, og det er mye som kan gå galt. Hvis noe er galt med fosteret er det kroppen og naturens gang å støte fosteret fra seg. Det er faktisk svært vanlig å miste foster før det er gått 3 mnd.
ScaryMama Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg hadde blødninger i uke 8 og uke 10. I uke 10 kom det tom friskt blod. Legen fortalte at det er helt normalt med litt blødninger i begynnelsen, særlig rundt den tiden man skal egentlig ha mensen. Helt sikkert ingenting å bekymre seg for, men bra at du sjekker det likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå