Gå til innhold

Ny eller brukt vognmadrass?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har kjøpt brukt dypvogn med madrass. Madrasstrekket var litt flekkete. Jeg la først både madrassen og trekket i varmt vann med masse såpe i. Etterpå stappa jeg begge deler i vaskemaskinen og vaska det på 40 grader. Holder dette eller bør jeg kjøpe slitter ny madrass? Jeg har blitt rådet til å kjøpe ny av noen, mens andre mener det holder når de har ligget i varmt vann samt vasket i maskin etterpå, så nå føler jeg meg passe rådvill.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må gjøre det du føler for selv, men etter min mening holder det i massevis å vaske den slik du har gjort.

Jeg vasket ikke madrassen engang jeg da, enda jeg fikk brukt bagvogn fra min bror. Den hadde stått lagret i 4 år, og vi luftet den bare godt.

Skrevet

jeg hadde ikke kjøpt ny madrass.. må vel holde med det du har gjort synes jeg da.. jeg har kjøpt en sånt vogn madrass laken jeg da, det har de flere steder.. kjøp et sånt og tre over så blir jo det som en ny..

men du må velge selv da. :D

Skrevet

I sengen anbefales det iallefall å ha ny madrass for hvert barn, det kan redusere faren for krybbedød. Derfor anbefales det også å legge puter og dyner + trekk/laken i fryseren en stund før det tas i bruk av neste barn.

Nå er jo madrassen i vogna ganske liten, så i tillegg til å vaske den slik du har gjort ville jeg lagt den i en pose og hatt den i fryseren et døgn. Tar knekken på de fleste bakterier/midd osv.

Da blir den god som ny =)

Skrevet

Tusen takk for svarene! Da havner madrassen i fryseren sammen med dyna og puta fra storebror. Lillegull får ny madrass i senga si, men jeg trenger ikke engste meg så veldig for vogna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...