Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 hva trenger jeg egentlig kjøpe inn av stelleprodukter? og hvilke merker er best? noen som har barn fra før som har gode innspill?
hemmeligvemmelig Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Babyline (med svanemerket på) er bra. Du kommer langt med en babyolje og zinksalve
en liten en Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 du trenger ikke noe særlig sånt, i begynnelsen holder det å vaske med vann. evt. bruke en sinksalve om babyen får mye bleieutslett, men lufte stumpen godt er best. så ikke stress med å kjøpe en masse ting. jeg hadde en sinksalve fra før, og kjøpte en krem når baby var ca 7 uker, for da hadde hun så tørr hud. anbefaler de som er testet frie for miljøskadelige stoffer, da er det weleda som kom best ut i testene (se www.gronnhverdag.no) babyline også, men de inneholder mineralolje som tetter huden og ikke er så bra. men som sagt, du trenger ikke noe særlig i det hele tatt i starten. ville heller ventet med å kjøpe til du ser hvordan din baby er. og sart babyhud bør ikke smøres inn hvis det ikke trengs. den smører seg selv, da. det rådet de oss til på sykehuset.
selfangerkjerringa Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Her er mine tips: - NAF badeolje (apoteket). Hvis knøttet har tørr hud er det ofte minst like effektivt å bade med olje som å smøre på krem som tetter porene. Oljen fungerer også kjempegodt som massasjeolje. - Silulen zinksalve (svært sjelden). Etter vi skifta fra libero til pampers har hun nesten ikke hatt utslett... men zinksalve er greit å ha i huset uansett - brukes både av voksne og barn - Weleda (helsekost) eller A-creme (apoteket) som kuldekrem. Mer enn det er egentlig ikke nødvendig syns jeg
Denise:-) Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 må bare fortelle at det er kommet ett nytt merke som heter ACO baby, det inneholder bare godkjente næringsmidler og er derfor helt ufarlig! tror jeg skal prøve dette produktet jeg
jannemor..venter Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Babyline sine produkter er fine.. godkjente og scoret høyt på tester. Som andre har nevnt her så trenger du bare en badeolsje og en sinksalve.. skal ikke bruke såpe på de små så tidlig. og unødvendig med alle mulige slags kremer.. Min guttunge på 2 år har nå fått eksem i hodebunnen av natusan ( Byttet til ACO serien fra apoteket nå da..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå