SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 jenta mi er 4 mnd til uka, og jeg har ikke hatt økedag siden hun var 3 mnd!! er ikke det litt rart?? hun er å veldig lita, veier knappe 5 kilo, men alt er normalt sier helsesøster, hun er bare veldig slank, men jeg blir så bekymra om hun får nok mat da...!!! slutter man å få økedager etterhvert, eller økes det litt jevnere såman ikke merker noe??? vær så snill å hjelp meg...bekymrings-rynkene i panna kommer til å sitte for godt føles det som...
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 16. oktober 2006 håper noen vil svare meg i mårra... god natt!
Line_78 Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Jeg merket ikke egentlig noe til ordentlige økedager før gutten min var fire måneder, så man trenger ikke ha det så ofte. Ammet såpass mye dag og natt da at jeg regner med at det økte jevnt og trutt. Så lenge hun legger på seg det hun skal og virker fornøyd er nok alt i orden. Men regner med at noen av de erfarne ammehjelperne her inne også svarer deg, så får du et litt sikrere svar :-)
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 Den siste store før 6mndsen er vel 3mnd, så det kan være at du ikke kjenner mer av de en stund. Men hvis barnet er fornøyd om enn ei nett tulle, så er vel alt bra? Er dere små eller var små som liten så er vel alt ok?
SkRuLLa,Synnis&SpiRa Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 17. oktober 2006 okeii, ja, hadde ett realt økeDØGN når a var tre mnd, og nå ammer vi hver tredje time på natta og ca 2,5 time mellom hver ammings på dagtid, så holder jo produksjonen i full fart da=) men vi er ikke små mennesker verken jeg eller samboer'n...og tror ikke vi var så små som baby's heller. huff, synes du 5 kilo når a nesten er 4 mnd var fryktelig lite?? jeg synes det sjøl nemlig, og bekymrer meg litt mye om det... føler at a er fornøyd, hu er jo så aktiv å blid..det som gjelder ikke sant?? kommer alltid tanker på om melka mi ikke er fet nok, eller om det er nok...og det går nok ut over selvfølelsen og kanskje produksjonen... en ond sirkel rett å slett... skal snakke med helsesøster om det...huff, her fikk du reine sjelesorgen i fanget gitt...beklager det, men er så godt å bli beroliget og få svar av noen som kan detta!!!! tusen takk for at du gidder å svare..
Expat Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Gaa til http://www.who.int/nutrition/media_page/en/ Under "the charts" saa finner du vekstkurvene for ammede barn, de helt nye. Skriv ut den for lengde og den for vekt. Barnet ditt skal helst foelge en kurve parallelt. Det er ok aa foelge en lav kurve! Det er naar barnet begynner aa falle paa kurvene at man slaar alarm. Du har sikkert maalingene fra tidligere? Print og plott!
Mamma til tre :o) Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Poden her er straks 5 mnd og jeg har ennå ikke merket noe til økedøgn..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå