Gå til innhold

Når kjennes liv første gang


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

hei, d lure e å på... mitt første så da sei dem fleste at d kan gå opp mot uke 20 kanskje...hmmm lenge til d.. e e i uke 12 no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med min første forsto jeg at jeg kjente liv i uke 17. Gikk noen dager/uke før jeg forsto hva jeg kjente. Kjentes som en fisk som spreller med halen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det første gang da jeg var 16 uker på vei med nr en. Var akkurat som en boble som sprakk - kjempefin følelse:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente bevegelser fra uke 16 med første. Ble tydeligere spark fra uke 18. Men tror dette er veldig forskjellig fra person til person:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv med begge mine i uke 14. Det var små bobler som bruste/kilte der inne. Jeg satt helt rolig da jeg oppdaget dette. Spennende. -Man sier at førstegangsfødende vanligvis ikke kjenner noe før i uke16, men det er vel individuelt. Koselig er det ihvertfall når man merker at det virkelig er noe der inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hei

kjente med førstemann i uke 19, med andremann i uke 16,visste vel kanskje meir kva eg sku kjenne etter:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei... jeg har de siste kveldene etter at jeg endelig har tid til å slappe av kjent små bobler...er ganske sikker på at det er lille nurk jeg kjenner=) er 13uker på vei... men med førstemann kjente jeg ikke spark før rundt uke23...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står at man ikke kjenner liv før uke 16 cirka. Før det er jo fosteret så veldig lite at det virker for meg helt umulig at man skal kunne kjenne det. Men mellom uke 16 og 20 er nok det mest vanlige. Jeg kjente ikke liv før uke 20 forrige gang. Nå er jeg spent på om jeg kommer til å kjenne det tidligere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du er ikke den eneste som er skeptisk, men husk at alle er forskjellige og bærer barnet ulikt, derfor kan det være både litt sårende og ikke minst frustrerende å ikke bli trodd når man sier at man kjenner liv tideligere enn det som er "normalen". Jeg vet jeg kjente liv så tidelig, det var helt tydelig og ikke til å ta feil av og jeg kjente daglige spark fra uke 14 av begge gangene, svake så klart, men fult merkbare og fra uke 16 kunne vi kjenne dem utenpå magen også, en ukes tid senere se dem også. Jeg har hatt veldig stort SF-mål begge gangene, laaaaangt over normalen uten at jeg har hatt veldig stort barn eller mye fostervann, men fordi jeg bærer barna mine veldig langt ute i følge GU og jordmor og de mener at det også kan være grunnen til at jeg har kjent spark så tidelig og så tydelig. Så vær så snill anonym, ikke misstro andre, ikke alle er like!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...