Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Liker dere navnet Nils? Det blir oppkalling etter en bestefar jeg aldri rakk å møte, men som betydde veldig mye for min mor. Vi vurderer også skriveformen Niels, da barnet blir halvt fransk, og dette gjør uttalen litt tydeligere for franskmenn. Liker dere navnet, og er det harry/jålete med den ekstra e-en?
kaizer Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg synes navnet var kjempefint halvt fransk jeg. Niels. Flott navn!
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Tantebarnet mitt heter Niels (etter sin bestefar) og han er en søt gutt, så da blir det et fint navn:-) Syns den ekstra e'en er såpass vanlig, at jeg aldri har kommet på at det skulle være jålete.
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg syns begge er fint. Jeg ville valgt riktig skrivemåte iforhold til den gutten blir oppkalt etter, men det er bare min mening. Syns du skalg gjøre det som er riktig for deg. Jeg syns absolutt Nils er et godt navn uten at det er "oppbrukt" nå for tiden. Lykke til med valget!
mirremamma Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 syns d va fiiint e :-) syns d e litt arti me litt annerledes navn. så heller Niels enn Nils :-)
Mamsebumsen- med gutt og jente Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Synes det var et fint navn! Vil ikke være mange på barnets alder som heter det samme ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå