Gå til innhold

Ang. babyline produkter (samme som skravlesiden)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Visste dere at det er to produsenter som kaller seg babyline? Det gjorde iallefall ikke jeg. Flaskene er bortimot identiske (bortsett fra svane-merket på den som har vært kåret til best-i-test) og på Sundkost butikken hvor jeg kjøpte de står de ved siden av hverandre i hyllen. Irriterer meg nå at kun zink salven jeg kjøpte er av den "sikre" sorten. Les her: http://www.bt.no/innenriks/article306485.ece

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Oy. Måtte springe på barnerommet og skjekke hvilke jeg hadde. har kjøpt 5 babylineprodukter...til meg var 4 av dem merka med svanen..Zinksalven er av en annen leverandør...Hmmm...og ikke merka!!!

Skrevet

hm litt rart at det kan være to førrskjellige me samme navn..

Skrevet

Alle mine 4 ting var heldivis svanemerket :) Visste ikke at det var to forskjellige produsenter, tenkte det var gammelt og nytt produkt, og kjøpte derfor bare når jeg fant med svane på.. Har kjøpt på 3 forskjellige steder da, hvor har de egentlig de som ikke er svanemerket? Jeg har kjøpt på Vitus Apotek, Alliance Apotek og SparKjøp.

Skrevet

Sundkost har iallfall begge merkene.. Har på følelsen av at den uten svanemerket er rimeligere.. Jeg tenkte ikke på å se etter merket, har lest om hvor gode produktene er, stolte på det. Zink salven som jeg kjøpte med svanemerket var nemlig mye dyrere enn sjampoen og oljen av ikke svanemerket produkt... Grrr.

Skrevet

Virker jo helt absurd med to kliss like "merker" også da.. jeg har da ikke sett noen annen forskjell enn svanemerket. Skulle jo tro de forskjellige produsentene kranglet litt om saken?

Skrevet

eller kjøp weleda som også er testet fri for skadelige stoffer og som ikke inneholder mineralolje slik babyline sine produkter...

Skrevet

VIl bare si til dere at man må bruke veldig store mengder Zinksalve ol for at dette skal være så "farlig" som siden hevdes:)

Litt overhysteri ute og går,her, omtrent som at man må spise 4 tonn knekkebrød før måten det er brent på er kreftfremkallende...

(har dette fra en hudoverlege på Haukeland, som ler litt av dette...)

Skrevet

Faen, så ergerlig.. Jeg har en bodylotion fra Babyline, som jeg har reagert på lukter rart og funker dårlig. Den har IKKE svanemerket, ser jeg nå. Føler meg nesten litt snytt her nå.... Skal dra ned og bytte den!

Skrevet

Nån som har snakka med forbrukerrådet? E greit at du skal bruk i store mængda før det e færdi... men det e jo rart at di har lov tel å ha lik embalasje m kun svanemerke som førskjell...

Skrevet

Nei, jeg har kjøpt 3 produkter på Sparkjøp, bare det ene var merket med svanemerket. Ellers ser de jo helt like ut. Skjønner egentlig ikke at det skal ha så mye å si men....

Skrevet

Alle mine var svanemerket heldigvis..men lurer på..er ikke natursan et bra merke??

Skrevet

Leste i avisa i dag at Babyline uten svanemerket må skifte navn fordi det er så lett å forveksle den med originalen...

Skrevet

Det har vist seg at natusan er faktisk et av de verste merkene. Husker ikke hvor jeg fant testen men husker at natusan lå svært dårlig an...

Skrevet

Dessverre inneholder de fleste Welwda produktene allergiframkallende stoffer, men er alikvel en av de tryggeste produktene. Men babyline hat ingen farlige stoffer i noen av produktene.

Tror den svanenerkende babyline har gule flasker/tuber, mens de "falske" har hvit bakgrunn.

Skrevet

Mange av Weleda sine produkter inneholder allergiframkallende stoffer. (Test som står på nettavisen. tv 2 hjelper deg)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...