doffine Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Hei! Jeg håper jeg husker riktig nick til riktig hendelse... Håper jeg ikke bryr meg med noe jeg ikke har noe med, men er det din far som slet? Som ville ta livet sitt? Jeg lurer bare så på hvordan det går med han og deg??? Husker du var så fortvila her......
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 åå..så koslig å bli ropt på da gitt....nå ble jeg litt glad..hehe..kjeder vettet av meg om dagene... Det var meg ja:S Og situasjonen er ikke endret stort. Føler ikke at legene tar han seriøs.....kanksje er d jeg som overreager? Men nå min far sier rett til sin datter at han ønsker å ta livet sitt så MÅ JEG JO REAGERE.....men får ikke så stor støtte at d gjør noe....legene har sendt han tilbake i 50% stilling på jobb..så nå følger jeg ekstra godt med! Så jeg er sliten og lei ....har ikke vært på skolen på flere uker....(delvis pga av influensa osv) men men...prøver å jobbe meg opp....sitter mest å tenker ....og depper....så glad jeg har bim ihvertfall.... Det værste for meg er at venninne mine har skygget unna...de vet ikke hvordan de skal være med meg...enda jeg har sagt at vi kan "late" som ingenting..og snakke om helt andre ting..fordi jeg trenger det...men nå er de alltid opptatt....såå.... Må jo være ærlig å si at d ikke er så greit å være meg akkurat nå....og mye av det går nok utover min stakkars samboer..som ikke vet hvordan han på best måte kan hjelpe..foruten å være her for meg.... Unskyld..nå kom hele regla her...hehe..huff.. . hvordan er det med deg da? klem
doffine Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 på en måte er det bra din far er i jobb... litt med tanke på at han må fokusere på andre ting. Jeg håper han har fått antidepresiva?? cipralex eller noe lignende... Når dine venninner skygger banen er de dårlige venner.... det er dårlig gjort at de gjør ting på den måten. Du er for god til å ha sånne venner. Når en far sier til sin datter at han ikke vil leve mer, det er hardt å høre... Jeg hadde det slik med min mamma. Hun ville skille seg fra pappa etter 30 års ekteskap og hun ble deppa av sin avgjørelse... Så jeg vet så godt hvordan du har det... Det er ingen enkel utvei...det er en lang prosess. Men legene burde virkelig ta fatt i problemet kjapt og ikke avvente å se. Når han er så deppa er jo egentlig innleggelse det som er det beste, da han kan være til fare for seg selv... Jeg har tenkt så mye på deg..... Synes at du ble behandlet litt stygt her inne også når det stod på som verst for deg hjemme. Du kan bare hyyyle ut når du trenger meg for å tømme deg... Jeg har msn. [email protected] Ellers sitter jeg å spiser lett gele så det tyter ut av øra mine:-) hehe
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 snill du doffine...er du gammel forestn?...gøy å vite... Ang dette med jobb...problemet er at pappa jobber seg ihjel...glemte å si d isted..jobben er med på å bekke han over....de presser han..og jeg kan love deg med 100% sikkerhet at d blir mer jobbing enn 50% .....det virker ikke som de klarer seg uten han....men han får ikke noe tilbake om du skjønner..rovdrift kalles det.... I tillegg er han i jehovas vitner....Og der mottar han 0 STØTTE....irriterende og frustrerende..menigheten snur bare ryggen til....skilsmisse blir slått hardt ned på ..men d var ikke hans avgjørelse...og uansett....det ekteskapet burde bli annulert.....sukk...forbanna kjerringa har ødelagt alt for han .... Han har ikke fått noe medisiner..ingen antidepressiva...og han nekter å ta i mot medisin....så det er jo enkelt..enten la han slippe eller tvangsinnlegge han..prob er at d bare er jeg som mener at jeg skal ty til så drastiske medtoder..alle ber meg vente og se...og jeg blir gal av det...så blir jeg jo usikker selv og da..men hittil har det jo gått bra....takke gud... Ang venninner så tror jeg de bare er redde og usikkre.....kan ikke gjøre stort med d gitt.... Snill du som sagt.....jeg bryr meg ikke om hvordan jeg ble behandlet her inne....mye av det var min egen feil...men skulle ønske jeg fikk litt mer støtte til tider ja.....eneste du som har spurt meg åssen d går....... men men..kan ikke forvente at folk her inne på bim skal huske alt og alle heller...jeg er fæl til å glemme ting selv..så skal ikke kaste stein i glasshus..... Har kjøpt meg julemarsipan og iste jeg;) hehehe..så blir vel en topp kveld!
doffine Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg klarer ikke se bort fra en som har det så vondt hjemme... Jeg etterlyste deg på skravlesiden i forrige uke, men kom jo på at du ikke liker deg der:-) Jeg er 29 år gammal.... og bor i oslo. Du da? Det er ikke bra at faren din blir utnyttet slik på jobben, da er det bedre han er hjemme.. Og at han er jehova ved siden av hjelper enda mindre. Jeg synes at du ikke burde vente, ta ting før det blir for ille. Da kan det være for sent. Og at faren din ikke har fått antidepresiva er jo en skam av legen. Du kan kjøpe noe på apoteket uten resept, husker selvfølgelig ikke hva det heter nå.... Det er så vanskelig når barn må bli foreldre for sine egne foreldre... vanskelig tid. Jeg hadde venner som stod ved min side hele tiden, en god sjef som vok seg av meg og søstra mi og jeg stod sammen hele veien. Marsipan høres sinnsykt godt ut..... jeg vil også ha:-) Men har lovet meg selv å ikke røre det før jeg åpner julesokken min julaften morgen. Jeg kjøpte isteen til fun light på lørdag, jeg synes den er sinnsyk god..
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 godt det finnes mennesker som deg da! hehe..finnes ikke såmange av dem på dusinet.... Jaa...ang skravelsiden..er innom der avogtil:) men skriver ikke så ofte der..føler at de fleste der er gravide...så..hehe... jeg er 21 og bor attmed trondheim jeg...bare ungjente....men dog voksen nok:) håper jeg... Ang pappa så er jeg veldig ofte på besøk nå....sjekker ut hvordan stemning han er i osv...dette hjelper en del....merker jeg at han er annerledes..f.eks påtatt glad så reagerer jeg..må vel gjøre det slik....er redd det kan bli værre av at jeg gjør for mye....vi får se.... Vurderer å ringe fastlegen hans....om jeg finner ut hvem det er....prob er at de har taushetsplikt..og syns slike situasjoner er vanskelig.... Mamma og søstra mi er god støtte...samt min kjære...men ikke god nok...de forstår ikke alvoret....og da snakker jeg ikke bare om pappa..men om meg og...er langt nede selv for tiden....og da har man mange tanker....skal jeg slutte å prøve å få barn f.eks...har holdt på å gitt opp ett par ganger....men vi har bestemt oss for å fortsette da pappa ser det som ett lyspunkt i det å skulle bli bestefar..har fortalt han at jeg vil trenge han og hans hjelp:) tilblant annet bygging av hyller osv....og det ser ut til å hjelpe på humøret hans.. hehehe..marsipan er godt ja..og hadde d ikke vært for at jeg er litt deppa nå så hadde jeg nok ikke kjøpt..men nå er skaden skjedd...skitt au...gleder meg til sylta jeg...hehehhe... Liker det meste av iste..men den på bunnpris og lidle er best;) og billigst...
doffine Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg sa til min mamma når hun var på det "laveste" i sin depresjon..."jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp uten sin mormor". Å det hjalp en masse... hun startet å "krabbe" oppover... For jeg var kun 9 mnd da min mormor døde, og det er et savn. Selv om jeg ikke har møtt henne. Men det at du er nedfor nå, slik var jeg også... jeg var trist for den minste lille tingen. Var deppa og vurderte selv å gå til legen for å få antideppresiva. Men jeg hadde et så bra støtte apparat av venner.... Ting er vanskelig når en ikke får hjelp av noen og må gjøre alt selv... En blir liksom med i dragsuget om du skjønner hva jeg mener? Kansje du skal spørre faren din om han ikke vil lage en bokreol til deg, slik at han får noe å drive med, noe som gleder han. Er han snekker? En kan være godt voksen selv om man er 21 år på papiret:-) Jeg ble desverre voksen i en alder av 15 år. Hele min famile var i en stygg bilulykke som var forårsaket av en fyllekjører, så jeg ble voksen på en natt... Hehe er vel derfor jeg føler meg som en gammal kjerring i nye og ne:-) En har alltid lov til å kose seg med noe godt.... Når en har det tøft så søker en trøst og er trøsten en sjokolade... ta en sjokolade eller to. Det er hvertfall mitt motto. Jeg har funnet denne supre lett geleen og lett sjokolade puddingen:-) nammenam. Men jeg koste meg i helga, fikk så forferdelig dårlig samvittighet......men jeg er så innstillt på baby, og vi skal ha ivf forsøk rundt jul, om jeg har klart å få ned vekten. Så jeg gjør alt jeg kan for å gå ned mye og fort...Men alikevel ikke for fort....
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Ja...håper dette vil påvirke pappa og...det hadde jo vært fint..han r den eneste i fam utnom søstra mi som vet vi prøver..jeg sa at jeg forteller dette av en grunn...og det er at jeg trenger og støtte....blir mange nedturer når d tar tid å bli gravid...i tillegg er mamma og sambo hennes litt i mot at jeg skal bli mor så tidlig...pga av ungdomslivet osv..men pappa støtter meg:) mitt valg... Vi mangler noe hyller på badet...så vurderer å høre om han kan hjelpe meg der:) evnt bli med på ikea og plukke ut noe lurt om han ikke orker å snekkre noe selv..han er ikke snekker nei:) han jobber med data....programmering...men elsker å snekre på hobbybasis..ihvertfall når han er i godt humør.... Høres trist ut med den ulykken..mistet du noen/mange?.... Prøver å helle trøste meg med sjokolade jeg da..for snaks er min fiende og venn....er håpløs etter salt....og sliter fælt med vekta..... Burde gått ned mange kg før jeg blir gravid egentlig..ihvertfall 15-20....for å nå normalvekt..men men...d vil ta laaang tid..for jeg har ikke troen på slankekurer....
doffine Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2006 hobbysnekkere er like flinke som snekkere:-) Gjør alt du kan for å få han i bedre humør... Ta interesse av hans hobbyer, det er noe som gleder han mer enn du aner. I ulykken mistet jeg takk og lov ingen... Men det var ikke langt unna. Jeg ble hardest skadet i bilen vår... Fikk et rygg brudd og lå på sykehuset i 3 mnd. Men jeg ble meget sterk av det.. Sjokoladen er min aller verse fiende... Jeg er sjokoman. Chips kan jeg fint klare meg uten, men denne sjokoladen er et savn uten like. Jeg kjøpte meg den fra atkins...den var god:-) en reddende engel... Kan ersatte et måltid om dagen med en sjokolade derifra:-) Jeg burde gå ned 30 kg tilsammen for å få en match vekt... Så jeg er i gang hvertfall:-) Jeg var på zizzi i dag, der var det mye fine klær. Fikk til å med strømpebukser der... Det kjøpte jeg. Klær skal jeg ikke kjøpe før jeg hargått ned mere kilo og julen nermer seg. Jeg har ikke startet noen slankekur, jeg, følger grete roede. Det er nemlig sundt og godt kosthold... Så jeg har kuttet ut snop, og drikker minimalt med cola light også. Og selvfølgelig..... lagdt om hele kostholdet. Blir flere turer på hunden min om dagen også:-) Han bare elsker å være ute.... Men nå skal jeg finne puta... har vært en lang dag, men jeg skal prøve å rekke innom bim før jeg drar på behandling i morgen. Du får nyte marsipanen din og kose deg:-) Og slett alle vonde tanker før du legger deg..... det funker:-) Mange klemmer til deg:-)))) så snakkes vi i morgen
Sussa85 - snart 2? Skrevet 16. oktober 2006 #10 Skrevet 16. oktober 2006 Bra du ikke mistet noen:) det var godt å høre! Men trist med ryggen din..har selv blitt ganske skadet noen ganger..men d trenger vi ikke ta her og nå...og ikke senere heller..om du ikke vil.... Jeg og mamma har gått inn en slik gå ned i vekt pakt..vi skal prøve ihvertfall og da tenker vi på grete roede...men fra april -mars gikk jeg faktisk ned 10 kg...kun ved å sykle ca 9 mil i uka..spiste snop og mat som vanlig..men d ble alt for mye trening..så jeg ga opp....hehe...så gikk opp 4 kg igjen..men de 6 siste har holdt seg nede heldigvis... Kose deg med søvnen da.....så skal jeg legge meg snart og... snakkes i morgen;) klem la deg til msn ja forestn.. klem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå