Gå til innhold

Noen som vet noe om Wild Yam

Anbefalte innlegg

Jeg hørte at flere har blitt gravide etter å ha brukt dette helsekostproduktet, og kjøpte det selv, men så leste jeg et sted at dersom det ikke brukes riktig kan det virke motsatt...??? Finner ikke igjen siden jeg leste om det. Noen som vet noe? Har ikke begynt å ta det enda...

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6711829-noen-som-vet-noe-om-wild-yam/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette har jeg klippet ut fra et innlegg inne på bim:

WILD YAM KAPSLER

Jeg fikk anbefalt å ta Wild Yam kapsler. Gjerne dobbel dose. Disse skal tas i perioden etter eggløsning. Det er viktig at du vet nøyaktig når du har eggløsning, ettersom Wild Yam kan motvirke eggløsning dersom det tas i perioden før. Du bør ta kapslene i ca en uke, da kapslene heller ikke skal tas dersom du er gravid! Kan forøvrig si at et sunt kosthold, null røyk, masse vitaminer, og jevn sex også hjelper! Vil anbefale programmet Take Charge of Your Fertility. (TCOYF) Programmet har egen nettside hvor du kan bestille programmet. Koster ca. 30 amerikanske dollar.

Klemmer fra Annelin

Lykke til ;o)

hei! jeg ville satt meg ned og søkt om wild yam på nettet var jeg deg!

jeg fikk også et tips om dette og var og kjøpte det.

det jeg har funnet ut etterpå er mildt sagt forvirrende!

det jeg har funnet ut er...

noen mener at de har fått hjelp til og bli gravide med denne urten.

de brukte wildyam ekstrakt før til å fremstille progresteron kjemisk, men d di mener nå er at dette naturmiddelet må behandles kjemisk for at d skal få progresteron effekt (da funker d jo ikke)

det anbefales noen plasser at en skal ta d i hele prøveperioden, men saken er at wild yam forhindrer el

du skal ikke ta wildyam dersom du er gravid (bør en da ikke ta d dersom egget er befruktet??)

det er endel gifter/skumle saker i denne urten som er dårlig kartlagt

det er i det hele tatt knyttet stor tvil til om dette proparatet funker og det er egentlig beregnet for overgangs alder plager

dersom du er disponert arvelig for visse typer kreft, deriblant brystkreft skal du IKKE ta dette preparatet

osv osv

som du ser var d ikke lett og bli klok på

jeg ble vaffal veeeldig skeptisk!

jeg resonerte meg frem til at jeg prøver å ta anbefalt dose ETTER el (som jeg vet jeg har hatt pga el test)

begynner og ta dem når jeg VET el er over og tar dem 6-7 dager

men funker det ikke første gangen så tror jeg jeg prøver uten neste pp

naturpreparater er ikke helt ufarlige fordi om di er naturlige, så d lønner seg virkelig og sette seg litt inn i hva en putter i seg :)

hei

jeg tar wild yam i disse dager. kjøpte det i helsekost forretning og jenta der virket som hun hadde god peiling. sa ingenting om at man ikke skulle ta det før EL, men iom at jeg og har funnet det som står over her på nettet, tar jeg det også bare mellom EL og IKM. har nå tatt det siden onsdag forige uke og har IKM i overimorgen tror jeg (torsdag). tar vel kanskje siste dose for denne gang i morgen da..

jeg føler meg desverre absolutt ikke gravid. ingen symptomer. men men. alt verdt et forsøk:-) Er forøvrig i 2 pp.

huff ja jeg syns det er litt ille, at folk får anbefalt dette (og andre ting) og tar det i godt tro f eks hele perioden, så viser det seg at det ødelegger eggløsningen!

grunnen til at det ødelegger el er at det inneh prog og østr og det er ikke de stoffene en skal ha under el

håper alle her har fått d med seg :)))

Annonse

ja...d kan jeg egentlig forstå

urk er veldig i tvil jg og nå...

men nå har jeg bynnt på disse, så jeg tror jg tar den 6 dager til så stopper jeg, så får det bli uten neste pp

er jo ikke vits i og rote så altformye med disse hormonene! litt trist om det skulle forhindre en graviditet

skulle ikke sagt hvis d var en sånn vidunderkur, da hadde d jo vært verd og prøve, men saken er at det er jo høyst usikkert om d har non effekt i d hele tatt...

jaja vi får se

kommer ikke til og annbefale d videre vaffal :/

hvor lenge tok du wild yam monamitt? og hvordan tok du dem? etter el og til ikm eller hele ppèn?

Tja,ikke alltid at leger har like god peiling på alt som kan hjelpe,iallfall ikke vanlig fastlege/almennperaktiker. Men èn ting er sikkert,de på helsekosten har iallfall ikke peiling! Det kreves ingen utdannelse for å jobbe i helsekostbutikk,og selv om de høres kyndige ut der de messer på bak disken,er det slettes ikke sikkert at de har en vitenskapelig begrunnelse for det de påstår. De leser ofte bare opp det som står bakpå pakken/boksen,og der kan det stå mye rart altså... Sier ikke at ingen på helsebutikk har peiling,mange der har lest mye og kan en god del,men de er ikke leger,og det skal en være klar over! Ta aldri tilskudd du ikke vet hva er,dersom det ikke er godkjent av en lege førstde har tross alt utdannelsen og kunnskapen som skal til for å si om et produkt er bra for deg eller ikke!

skriver under på elli-karamelli sitt innlegg.

det er faktisk ikke og spøke med selv om det heter naturmedisin

jeg vet endel om ndiv naturmed og jeg har blitt sjokka over mangel på kunnskap hos helsekostansatte.

vet ikke så mye om wild yam, men jeg vet så mye at d forstyrrer eggløsning om du tar d før el og at det kan fremskrede visse typer kreft, dersom du er disponert arvelig for dette.

forskningsmessig så er d ikke dokumentert effekt av wild yam, men det er trodd at det kanskje inneh naturlig progresteron, noe de nå mener ikke stemmer, men at du må behandle det kjemisk for at d skal ha denne effekten

jeg håper folk setter seg inn i hva de tar i allefall, selv om det heter natur med

og det at en ikke merker ubehag...

en merker ikke om en svekker el, ikke nødvendigvis på el test engang

og om en provoserer visse kreft gen vil en heller ikke merke da...

Mitt råd er og rådføre seg med lege eller naturmedisiner

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...