Kristin og lillemor Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Onsdag 05.10 begynte jeg med mens smerter om morgenen. Også en liten blødning. Var hos legen samme dag pga symfysefundus målet sank endel de siste ukene. Legen sendte meg på ul, og de kunne ikke si noe om babyen fikk nok næring eller ikke. Alt ellers såg forøvrig bra ut. Utover ettermiddagen begynte riene med 10 min mellomrom ca. Dette varte i mange timer, men ble verre og verre. Jormor kom hjem til oss før midnatt. Var ca 6-8 min mellom riene da. Hadde 3 cm åpning. etter en stnd ringte jordmor kk Haukeland å sa at vi kom. Vi kjørte inn selv i et vanvittig regnvær. Kom først på storken. Jordmor som tok i mot oss var skikkelig utrivelig. Hun sa ingenting, var sur, og jeg som førstegangsfødende var usikker og redd. smertene var intense, og det var ikke oppold mellom riene. Jeg sa jeg ville ha smertestillende og flyttes over til føden. trodde jeg skulle stryke med, så vondt var det. Det var ikke klart på føden, så måtte vente. Når jeg ndelig kom inn der, hadde jeg fått 7-8 cm åpnin på veldig kort tid, og dermed for sent for epidural. Pressriene var tøffe, og følte jeg ikke klarte presse nok. Men 04.10 kom lille Tilde ut. 4 timer etter vi kom inn. På slutten sank pusen hennes litt, så leger kom til, men det gikk bra. Vi visste hun ikke var så stor, men hun var bare 2440 gram og 46 cm. Men helt frisk og velskapt:) de fant ingenteing galt som gjorde at hun var såpass liten. Vi var på barsel i 4,5 dager og ble tatt godt hånd om. Hun gikk ikke ned i vekt i det hele tatt. De aller fleste gjør jo det. Nå er hun 10 dager, og veier ca 2900gram. så vi er strålende fornøyd. Hun er ganske rolig, så det er bra. Men merker hvordan livet er forandret! Tror det blir lenge til jeg orker et nyt svangerskap og fødsel. Nå skal vi nyte tiden med prinsessen vår:)
Snupidupi Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Gattis med lille Tilde... Lykke til videre Nyt kvær en dag me ho,,,
Januarjubel! Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 kom borti anonym-knappen, det var ikke meningen...
Mille-k Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Gratulerer så mye med den lille jenten. Fint navn!
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Gratulerer så mye med vesle Tilde og lykke til videre fremover :0)
lillingen blir storebror:)u 41 Skrevet 17. oktober 2006 #7 Skrevet 17. oktober 2006 Gratulerer så masse:)
tutsi 77 Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Masse gratulasjoner..enig med flere her..kjempefint navn:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå