mamma til Armand & Even Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg klarer ikke å fylle ut papirene.jeg synes det er vanskelig:( mannen min skal ikke ta pappa permisjon.er det mulig å ta 54 uker permisjon selv alene eller han må ta 6 uker permisjon???????
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Han kan søke om du kan ta de 6 ukene, men sjansen for at dere får positivt svar er minimal..... Vi fikk klar beskjed at far måtte ta de 6 ukene....
selfangerkjerringa Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 I de aller fleste tilfellene så faller de 6 ukene bort hvis ikke far har mulighet til å ta dem. Det fins unntak, f.eks hvis pappa er i utenlandstjeneste (eksempel: nato-soldat eller ambassade-ansatt), eller hvis han er selvstendig næringsdrivende og det ikke er mulig å ta ut fri. Det står i lovverket forøvrig, kan lastes ned fra www.nav.no
mamma til Armand & Even Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2006 takk for svar. men jeg lure på om kan jeg være hjemme samtidig med mannen min når han tar 6 uker permisjon eller ???
Nr-3-i-Magen Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Dere kan ikke få permisjonspenger samtidig, men du kan jo ta ut ferien din mens pappaen har permisjon, så får dere være hjemme samtidig.
selfangerkjerringa Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Jepp, det skal i hvert fall vi gjøre
Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Kjærstn min skal ha fire måneder, han;) også tar jeg åtte. men i midten, i overgangsfasen som blir i juni og juli, tar vi ut ferie hhv. før og etter perm.tid, slik at vi får to måneder sammen med bebisen:) Synes det er så koselig at han vil ha så masse tid hjemme.. han fleiper med at han kommer til å ligge i Frognerparken med bebisen & sjekke damer..hehe..
selfangerkjerringa Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Kjempeflott når man har muligheten
suna-78 Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Du finner stort sett alle reglene på hjemmesiden til Trygdeetaten,,,,jeg fikk endel hjelp av de til å fylle ut noen punkter også. Det er sikkert bare å bestille time ; ) Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå