Meg og bøllegutta!! Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Når vi skulle legge guttungen i kveld, syns vi kanskje han var litt varm. Tol temp og den var 38,2........ Jeg ble skikkelig oppgitt og bekymra for det er bare 8 dager siden han ble frisk... Syns imidlertid det var veldig rart da han ikke hadde virka varm for kort tid siden og har vært iknall form i hele dag......... La han og tenkte jeg skulle ta temp igjen om et par timer... Tok den akkurat og da var den 37,3..... Dvs ikke feber........... Samboer mener at det at vi trilla lang tur i kjølig vær i kveld for så å gå inn i varnt hus og hoppe rundt i sofaen kan gjøre at han ble litt varm i toppen for en kort periode... Kan dette stemme?? Noen som har opplevd lignende? Var egentlig i tvil om jeg skulle ta temp i det hele tatt for han kjentes bare litt varm ...... men når man jobber på barneavdeling på sykhuset så blir en vel litt prega av rutinene der og overhysterisk hehe : )
Aubergine Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, jeg opplevde akkurat det samme for to dager siden. Lillegutt hadde vært i knallform hele dagen, men da jeg hadde lagt han var han litt varm i ansiktet. Jeg tok tempen på han og den viste 38.1. Jeg sov ved siden av senga hans den natta, for å kunne følge bedre med på¨hvordan ting utviklet seg. Men alt virket OK, og på morgenen viste tempen 37 akkurat. Og jeg var jo sjeleglad for at han ikke var syk, men hva som var på gang kvelden før aner jeg ikke.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Temperaturen går jo gjerne litt opp på kvelden, det er helt normalt uten at man behøver å ha feber. Og som du sier, han hadde først vært ute, så aktiv inne. Temperaturen vår ville vel gjerne steget litt den også da :-)
Meg og bøllegutta!! Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #4 Skrevet 16. oktober 2006 Ja det høres jo logisk ut, men jeg syns det var litt mye å stige til ca 38,2.....??
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Normal temperaturen på vesla vår er 37.7 på kvelden og 37.3 om morgenen. Hvis gutten din nettopp hadde herjet masse kan det jo være derfor tempen var litt høy?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå