Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 heisann jeg har fått henvendelse til fysioter. pga økende korsryggsmerter / bekkenløsning. Jobber 100%, men har en fin avtale med arbeidsgiver som gjør at jeg kan gå tidlig dersom jeg føler at kroppen trenger det. MEn lurte på en liten ting; var hos fysioter. for første gang i forrige uke. Han kjente og trykket litt, ga meg noen øvelser, men sa at det ikke var noen vits i at vi møttes noe mer før fødsel da dette satt i ryggen. han fikk ikke behandlet meg før etter at jeg har født, mente han. er dette vanlig? lille søster fikk massasje og behandling mens hun gikk syk, hvilket hjalp betraktelig. hva er vanlig? og hvorfor får han ikke behandlet meg nå? fordi jeg ikke kan ligge på magen??
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har selv fysioterapi for bekkenløsning,men det første jeg fikk beskjed om,var at hun måtte undersøke meg,for der er mange som får et ryggproblem når de blir gravide og tror at det er bekkenløsning og da kan de ikke hjelpe under graviditeten.Det kan jo tyde på at du er i denne kategorien og bare må smøre deg med tolmodighet til du har født.Alle er ikke like vet du.
Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #3 Skrevet 16. oktober 2006 Det glemte jeg å si.. etter at han hadde undersøkt meg sa han at det kunne tyde på at jeg hadde bekkenlåsning, ikke bekkenløsning. Hva nå det betyr...
gammel røy Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg var også til fysioterapaut, på en av klinikkene som har spesialisert seg på bekkenløsning (en av dem som jobber der har vissnok doktorgrad i emnet). Uansett, fikk beskjed om at det ikke var så mye behandling de kunne gjøre før fødsel. Bekkenløsning er en naturlig prosess i forhold til fødsel, og det er en grense for hvor mye de vil/kan behandle. Men ting er kanskje anderledes for deg ettersom det ligger i ryggen. Fysioterapauten at forskning ikke tilsier at behandling og f.eks. svømmetrening har så mye for seg før fødsel (selv om svømming blir oppfattet som positivt mye på grunn av at det er sosialt og anledning til å utveksle erfaringer). Fikk også noen øvelser jeg kunne gjøre, men beskjed om at behandling før fødsel i stor grad dreide seg om samtaler slik at de kunne lokalisere problemet og komme med gode anbefalinger i forhold til hva man bør og ikke bør gjøre av bevegelser etc. Mumlet noe om at det finner ulike typer bekkenløsning og at dette har konsekvenser for behandlingen i etterkant. Nå er jeg faktiskt nesten helt bra etter at hodet til babyen festet seg og dermed stabiliserte bekkenet, krysser fingrene for at det også gjelder etter fødselen. lykke til.
Vimsetrollet Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg går til fysioterapaut med bekkenplager (vet ikke helt om det er låsning eller hva det er jeg). Gjør i allefall øvelser for å styrke musklene rundt bekkenet. Fysioterapauten min sier det er ikke vits i å rette opp i noe før etter fødselen. Jeg synes ikke det virker som øvelsene hjelper så mye, men jeg vet jo ikke hvordan det hadde vært uten...
fikk prins 11.01.07 Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 går til fysioterapeut for bekkenløsning...i tilegg til det har jeg flere låsninger i ryggen..har "knekt" opp helt opp til mellom skulderbladene..må låse opp noe hver gang jeg er der...i tillegg har jeg skikkelig bekkenproblemer..føles som alt er løst og det er smertefullt å gå...jeg hr fått krykker og føler meg som en krøpling egentlig jeg da...man skal være glad til man slipper å ha begge deler...men somsagt er jeg heldig og får massasje og hjelp til å strekke jeg da...jeg klarer nesten ikke gjøre øvelser selv..lykke til:0)
Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2006 off, jenter... det er lov å håpe at dette går over med en gang vi er ferdige! Fikk forresten høre at de smertene som sitter foran i symfysen med 99% sikkerhet forsvinner umiddelbart etter fødsel, mens ryggen er det litt verre med. Men det virker i alle fall som at vi alle har lik erfaring. Altså at det er vanskelig å gjøre noe i forkant. Forhåpentligvis er det borte om ...26 dager...!!
ballong Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Kiropraktor hjelper på låsning,- det vil si at bekkenet henger seg opp, evn rygg - og han justerer slik at det løsner- helt himmelsk!
Lille Sprell og meg Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #9 Skrevet 16. oktober 2006 men det gjør de ikke før etter fødsel?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå