05-10-15 Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Føler at alle rundt meg forventer at jeg snart må bli gravid igjen. Har en på 19. måneder fra før. Flere av mine bekjente med barn på samme alder er enten gravide eller planlegger nr.2. Jeg føler meg så absolutt ikke klar for flere enda. Er det noen andre som har det på samme måten? Hva svarer dere eventuelt når noen spør om flere barn?
Fruktmos- 2 prinsesser:) Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg sier at de får vente å se. Vi får flere når vi føler for det Sier at om de har det så travelt, får de lage en selv
Føken siruppsnipp Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Føler meg heller ikke klar for nr.2. Vil ha en til, men vet ikke når enda. Har god tid enda jeg :-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Kjenner litt det samme som deg. Jenta mi er 17 måneder gammel. Vi har bestemt oss for å vente til august neste år før vi prøver igjen. Da er ho 3år + når vi får nummer to. Jeg sier bare at vi venter litt til vi... Og at det skal passe med annet i livet (mannen min har en usikker jobbsituasjon nå, og vi er/var sånn halveis på husjakt). Noen ganger får jeg lyst til å ramse opp alle fordelene med å vente til folk som er så opptatt av at vi ikke må ha for stor aldersforskjell (kun et bleiebarn, slipper søskenvogn, + at det er lettere å være gravid med en som kan klare seg mer selv og som du slipper å bære på så mye osv.) Jeg sier også at jeg vil kose meg med jenta mi alene litt til:)
xxx71 Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg ble plutselig klar for en til da førstemann var nesten 2,5 år. Før det var jeg IKKE klar, men tenkte at vi kanskje BURDE få en til, så han fikk søsken. Men da han hadde rundet 2 år kom altså lysten på en til Vi var heldig, og jeg ble gravid igjen på ett par forsøk. Nå er eldstegutten snart 4,5 år og lillesøster er litt over 1 år. Det er helt fin aldersforskjell - de har SÅ stor glede av hverandre Ikke hør på de som maser. Si det som det er, at dere ser det an, og at behovet for ett barn til foreløpig ikke er nevneverdig stort
Mille** Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Vi har vært der du er nå, men vi ventet i 7 år før vi fikk nr 2. Syns ikke andre folk har noe med det, og for å være litt ekkel så kan du jo bare bløffe å si at dere ikke skal ha flere noensinne. Hihi...*ond latter*
05-10-15 Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #7 Skrevet 16. oktober 2006 Kanskje jeg skal begynne å si det. Min mor sa faktisk det i sin tid, og da ble det slutt på maset. Slik jeg ser det nå føler jeg for å ha minst 3 år i mellom, men jeg tror det blir mer. Vil kose meg den jeg har og ønsker ikke å ha bleiebarn når jeg går gravid. Var veldig dårlig i hele forrige svangerskap. Takk for mange svar! Veldig godt å vite at man ikke er alene!
heleneogde2gutta Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 JA! føler også at det forventet med så tette barn. Hører meg selv si "nei...jeg.. jeg har BARE en..." jeg finnes ikke klar for nummer to, selv om jeg er veldig glad i barn. jeg har tenkt til å ha 4 år jeg mellom mine.jeg sier til folk :" det få vente, akkurat nå skjer det så mye annet, dessuten synes jeg blir sliten selv om jeg bare har en"
-Petrine- Skrevet 17. oktober 2006 #9 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er ikke klar for nummer to enda! Hadde en hard start med lille Rosin, så jeg føler for å kose meg med bare henne enda en stund. Tenker vi starter på nummer to til neste høst og håper på et vårbarn når R blir 3
1974 Skrevet 17. oktober 2006 #10 Skrevet 17. oktober 2006 min er 12 mnd og jeg er ikke klar for nr 2 enda. Skal iallefall vente 1 år til før jeg tenker i de baner...
venter x3 Skrevet 17. oktober 2006 #11 Skrevet 17. oktober 2006 Ja, jeg er heller ikke klar. Vi kommer til å prøve neste sommer, då da er jeg forhåpentligvis gravid når nr 1 fyller 2 år i oktober neste år. Så da blir det kanskje 2,5 år mellom de. Synes det er passelig.
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #12 Skrevet 17. oktober 2006 Min nærmer seg to år, og hverken jeg eller mannen er klar for nr 2 ennå. Nå begynner mange å mase litt... Synes det var så bra innlegg i F&B i septembernummertet om dette, de to venninnene som ville lage t-skjorter der det sto at de ikke skulle ha flere barn ennå. Likte best forslaget over her der man kunne svare at man ikke skulle ha flere barn! Hihi, det funker ikke for meg for de fleste som kjenner meg vet at jeg ønsker meg flere på sikt.
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 17. oktober 2006 #13 Skrevet 17. oktober 2006 Alle er veldig opptatt om når nr. 2 kommer. Vi har tenkt til å vente ltt enda selv om gullet nå er snart 2 år. Har ingen hastverk siden vi bare skal ha en til. Og er forholdsvis unge. 30 til neste år!!!
05-10-15 Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter #14 Skrevet 17. oktober 2006 Har sagt at jeg i utgangspunktet ønsker meg 3 barn, men at vi ser dette an etterhvert. Men uansett: jeg ønsker ikke ha de så tette. Dette er det mange som reagerer på. De mener tydeligvis at det er viktigere å gi barna jevngamle lekekamerater, enn at vi som foreldre føler oss klar for å ta ansvaret for et barn til. Er det meg som tenker feil/egoistisk her?? Barn koster både tid og penger. Foreløpig har vi mer enn nok med den vi har, som i tillegg kom et par år for tidlig :-) Og vi er fortsatt unge; 25 og 30 år. Men vi voksne er jo ulike, så noen har sikkert mer kapasitet enn andre. Men for meg blir det helt feil. Synes det er uhøflig av familiemedlemmer å til stadighet kommentere når nestemann kommer, når vi har gitt de et svar.
Bartemarte - termin 4 mars Skrevet 17. oktober 2006 #15 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg var typisk en av de som skulle ha to barn, veldig tett, og så være ferdig med det... Men nå... Nå er jeg jammen ikke sikker på at det blir en nestemann i det hele tatt... Jeg er helt utslitt jeg! Nå skal det sies at han har stått opp 0500 hver dag nå i 12 av sine 15 måneder, og det er ikke sikkert en evt nestemann gjør, men den sjansen tror jeg ikke jeg kan ta! Tror vi må prioritere at førstemann skal få vokse opp med både mammaen og pappaen sin i samme hus:)
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2006 #16 Skrevet 17. oktober 2006 AKKURAT sånn har jeg det også ;-)
*odasmor* alias lindaergravid Skrevet 17. oktober 2006 #17 Skrevet 17. oktober 2006 Jeg er helt der jeg og! Det eneste som er nå, til min forskrekkelse, sorg, redsel og sjokk; så er jeg blitt gravid igjen. Datteren min er bare 14 måneder, vi har aldri ligget så dårlig an økonomisk, og jeg er hjemme med datteren min, uten jobb og uten barnehageplass etc., fordi jeg ville proritere tid med henne. Plutselig sitter jeg her igjen og det er ingenting annet enn smertefullt. Jeg vet rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har selv nemlig alltid vært av den oppfatning av at jeg har villet at barna mine skal få litt tid alene med oss å blomstre på, før flere kommer inn i bildet, sånn at hun også er mere utrustet med både språk, evne til å skjønne og kommunisere bedre. Jeg heller veldig mot å avslutte dette svangerskapet, men det strider sånn mot min natur og gjør så vondt, samtidig som jeg føler selvbebreidelse og et stort svik ovenfor datteren min. så jeg skulle virkelig også ville vente med fler, men hva nå??..!! Aldri vært igjennom dette før..
Sophie juli 2005 Skrevet 17. oktober 2006 #18 Skrevet 17. oktober 2006 Ojda, Odasmor, det der kan ikke være lett .... skulle ønske det fantes et fasitsvar å gi deg ..... skjønner at du har det tungt!! Selv skal jeg vente _lenge_ med en eventuell nr 2. Er usikker på om jeg vil ha en til, men det tar jeg stilling til etter hvert. Storkoser meg nå med nr en - og ønsker å nyte det i langdrag en god stund til!
Ranveig R Skrevet 17. oktober 2006 #19 Skrevet 17. oktober 2006 Ventar nok ei stund til i (eit fåfengt) håp om at bekkenet skal bli bedre først. Har lyst å vente til vi flyttar i nytt hus og, det er slitsomt nok å vere gravid om eg ikkje skal vere det i ein "ekkel" leilighet...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå