Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Har av og til stikkende smerter nederst i magen. De varer bare noen sekunder, men ofte flere etter hverandre. Noe sier dette er kynnere, men skal ikke magen bli hard da? Det er ikke som menstruasjonssmerter heller.....
Lenose Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Høres ut som kynnere ja. De varierer i styrke, og siden det er over på noen sekunder så er de nok rimelig svake. Etterhvert som du kommer ut i 3 trimester vil du nok merke at magen blir hard.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Ja, glemte jo å si at jeg er i uke 25 nå. Kan jeg gjøre noe for å unngå kynnere?
Gjest Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Syns dette høres mer ut som strekksmerter i livmoren, jeg. Men det kan jo godt hende at andre opplever kynnerne annerledes enn jeg har gjort, da:-) Hvis du legger hånda på magen umiddelbart etter orgasme kjenner du at livmora blir hard; slik kjennes kynnere ut! Men kynnere kommer jo (og går) av seg selv, gjerne ekstra mye hvis man har det travelt, trimmer eller "styrer litt". Noen opplever at de får mindre kynnere av å ta det med ro. (Og noen som har "overaktiv" livmor får medisiner.) Hvis du derimot har strekksmerter i livmoren (minner litt om sting/hold) er det, så vidt jeg vet, ingenting å gjøre med det. Det er bare noe som "hører med". Veldig ubehagelig og veldig normalt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå