Gå til innhold

Vil ikke ha mat....(samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten nærmer seg 6 mnd. Begynte så smått med litt mat for en stund siden. Han har hatt veldig god vektoppgang men begynte å våken annenhvertime hele natten gjennom i en 3 ukers periode (pluss han har aldri sovet lenger enn 3-4 timer i strekk før heller). Jeg ga han litt mat i 4 tiden på ettermiddagen og plutselig sov han nesten rundt! Han virket veldig interessert og gapte opp som bare det. Men for noen dager siden var det stopp. Han viser ingen interesse og lukker munnen igjen og spytter ut. Har prøvd gulrot, maisgrøt, havregrøt både ferdig og hjemmelaget, risgrøt osv men ingenting frister. Han sover greit (ca 19 til 23.30 da han får pupp. Deretter til ca 5 og etterpå kan han kanskje sove til 8- halv 9. Hva skal jeg gjøre? fortsette å prøve litt hver dag eller roe ned mating til han viser interesse?

knoppi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fikk samme problemet her.. han var da 5mnd.. jeg gikk over til 6mnd grøt, det med frukt, og den med eple og banan fra nestle... dette går ned på høykant!!

Skrevet

Jeg har prøvd den også må du tro;-) Han rett og slett blånekter (jeg måtte spise den opp isteden og syntes det smakte kjempegodt). Har tenkt at han rett og slett ikke har behov. Ville nå tro at han hadde hatt lyst på dersom han trengte det? Blir litt i tvil...

Skrevet

har lest tidligere at du skal starte med smaksprøver, fungerer det ikke skal du holde opp noen dager for så å prøve igjen, og igjen, og igjen....

det er IKKE menina at den matinga skal være lett:)

prøvd fruktpure da? min likte ikke den vi kjøper..men lager selv.. koker 4 epler, to pærer og har oppi en banan til slutt.. kanskje du kan begynne med det, for så å blande det i grøten etterhvert?

ikke noe fasit på disse små..må bli på deres premisser:)

Skrevet

Hjemmelaget fruktmos er en vinner her også!

Vi bruker mest kokte pærer blandet med banan. Men har også laget mos av kokt mango.

Dette går ned på høykant! Grøten blir også veldig god når vi blander i hjemmelaget fruktmos.

Jeg må underholde ham med en leke mens han spiser. Ellers blir det bare veiving med hender, og han blir sint fordi han griser, gnir grøt i øynene og skjea dyttes bort. Da vrir han seg som en mark og limer igjen munnen. Men dersom hendene er sysselsatt med en leke, går det stort sett greit.

Skrevet

Har hatt et lite nekt på et par dager her også. Han knep munnen sammen og hvis det kom noe innenfor munnen så spyttet han det ut.

Ga han bare melk i et par dager og da var han klar for fast føde igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...