Gå til innhold

Hei Spira (hvis du er her om dagen..?)

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har "sett" noe til deg her inne nå, men du er vel i pause-modus om dagen og da er man jo gjerne litt mindre aktiv.

Har du vært i Finlandd for mer utredning? Håper de hadde noen svar til deg der borte som gjør at spira sitter bom fast på neste forsøk:-)

Sender deg noen gode klemmer og håper det går greit med deg om dagen *smil*

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6710029-hei-spira-hvis-du-er-her-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Snøfilla, - så koselig at du tenker på meg!

Har vært innom her å tittet litt en gang i blandt, men ikke orket å skrive

noe. Er så utrolig sliten og har vært ganske langt nede til tider etter alle disse nedturene. Prøver å holde meg litt unna "nettet" fordi jeg føler at det ikke nødvendigvis bare er sundt for meg nå. Kommer nok litt mer tilbake i rugetiden tenker jeg! *smil*

Var i Finland til videre utredning 5. oktober. Tok hystroskopi, og det så helt fint ut. I tilegg tok de masse blodprøver. Legens teori på hvorfor det går galt var enten at jeg hadde antistoffer i blodet som gjør at kroppen støter fra seg egget etter at det har festet seg noe som kan behandles med kortison, eller små blodpropper som hindrer egget i å få næring og det kan behandles med blodfortynnende.

Dette kan de se på blodprøvene, så jeg venter i spenning på svar. Får vel svar om en ukes tid.

Startet med Progynova og Estradot i går så jeg er allerede i gang igjen med siste fryseforøk. Får jo svar på prøvene før jeg kommer så langt som til innsetting, så derfor fikk jeg klarsignal til å sette igang. Planen er innsetting i uke 45, og innen den tid håper jeg de har funnet noe på prøvene så vi kan gjøre ting litt annerledes denne gangen. I tilegg må jeg jo bare krysse fingrene for at eggene greier seg for nå har jeg bare to igjen.....

Starter opp igjen hos Vibeke i slutten av denne uken, for å forberede kroppen til ny runde!

Etter 4 mislykkede forsøk bare i år, kjenner jeg at dette virkelig begynner å røyne på. Veldig tungt å komme seg ovenpå igjen etter siste forsøket nå. Er litt bekymret for at det kan gå utover resultatet på siste forsøket, men jeg har virkelig ikke tid til å vente. Går det ikke bra nå vurderer vi å prøve med en eggdonor til, å da er blir det mer ventetid før vi får det.

Ser du ligger hakk i hæl med ditt neste forsøk. Blir spennende å høre hvordan eggene dine ser ut denne gangen.Håper det går rette veien for oss begge nå, det fortjener vi vel?!!!

Stor klem fra

Kjære Spira!!!

Så godt å "se" deg igjen!!

Har vært så spent på hvordan utredningen har gått, men så har jeg ikke vært her så mye, og ikke sett deg heller.... Men nå var det skikkelig godt å se nicket ditt igjen!

Tenk at du er i gang igjen! Dette blie kjempespennende :o) Jeg krysser fingre og håper inderlig at dette går deres vei! Det er godt å se at du står på, men jeg forstår VELDIG godt at det er forferdelig tøft!! Man kan virkelig ikke vite det før man har prøvd selv... Jeg ble ærlig talt litt skremt nå etter det avbrutte forsøket. Datt helt ned i kjelleren. Kjenner at det tar tid å hente fram den glade positive jenta og gyve løs på neste førsøk. Har også vært inne på tanker som "hvorfor kan jeg ikke bare roe meg ned og være fornøyd med det jeg har" (ikke det at jeg IKKE er fornøyd med det jeg har om du forstår det jeg mener..... ikke misforstå:o)) Har hele tiden dette jaget etter et barn til. Det MÅ jeg ha!

Jeg begynner i desember igjen. Skal ha en mens til og så begynner jeg på spray ved den mensen etter det igjen. Rundt juletider tenker jeg (om alt går som det skal) Innsetting i uke 4 eller deromkring.

I mens har jeg tatt røntgen/ kontrast av egglederne (du kan jo se innlegget til Brumm for å se den opplevelsen) Ugghh. *grøsser*

Og jeg drikker vin, fester og koser meg. Lenge siden sist.

Har dessverre fått skikkelig problemnakke/ skuldre....så de fine planene mine om å komme igjen på jobb må jeg bare skrinlegge :o(

Blir nok fortsatt sykemeldt. Ikke akkurat det jeg hadde tenkt, men ,men..... Har vært hos kiropraktor og skal bestille fysioterapi... Kiropraktoren mente bestemt det var stress...så da så.........

Nå skal jeg heie på deg Spira! Denne gangen SKAL det gå bra :o) Håper du får et svar før innsetting slik at, om det skulle være noe, at du får den nødvendige hjelpen du trenger! Tenker på deg og håper håpet og motet holder seg og at du tror på at du lykkes denne gangen!

En kjempeklem fra meg :o)

Hei Lenn, så koselig å "se" deg igjen også!

Jeg er igang igjen ja, men kommer ikke til å sette inn egg om de ikke

har et svar til meg innen den tid for nå har jeg jo bare to igjen. Regner

med at jeg får svar på alle prøver i løpet av neste uke da, så da er det

i god tid før innsetting.

Jeg sliter også skikkelig med nakken/skuldere om dagen. Var i en bilulykke som syttenåring og etter det slår nakken seg vrang når det

blir for mye stress eller intens jobbing foran PC'n. Denne gangen er det

vel som med deg tenker jeg, stress etter alle disse nedturenen. Vi sitter

vel med skuldrene helt oppunder øra for tiden tenker jeg, - huttetu ikke lett å slappe av nei! Dette medfører jo en intens hodepine, så det er neimen ikke lett å fungere på jobb om dagen, men prøver å holde ut siden jeg vet det snart blir sykmelding igjen i rugetiden. Har begynt med fysioterapi så jeg håper det hjelper etter hvert.

Ser du har tatt røntgen/kontrast av egglederne........ Jeg gjorde det under utredningen for noen år siden, og husker det som en veldig ubehagelig opplevelse ja.....Det er mye "skit" en skal igjennom i denne prosessen! Samtidig er det jo greit å vite at det meste er sjekket nøye.

Det blir spennende for deg å se hvor mye egg du produsere neste gang da, siden de har tenkt å redusere medesindosen. Du har jo litt å gå på, forrige gang var du jo rene verpehøna!!! Håper 2007 blir et lykkens år for deg Lenn, så du blir gravid rett på nyåret. Jeg satser og håper på at jeg allerede har en minispire i magen innen den tid, og da hadde det jo vært ekstra stas om du kom etter så vi kunne følges!

Ta godt vare på deg selv så lenge, og kos deg med vinen så lenge du kan! Jeg har tenkt å ta bittelitt på fredag, men så er det slutt for en stund (forhåpentligvis i mange måneder hi-hi). Ønsker ikke å drikke alkohol den siste tiden før innsetting, her skal kroppen være så sunn og "ren" som overhodet mulig!

Ha det bra så lenge, håper nakken blir bedre snart!

Stor klem fra

Godt å se deg!! :o)

Håper du kommer innom og oppdaterer når du vet noe om svaret på prøvene dine! Jeg holder fingrer og tær krysset og håper på at alt går bra og at forsøket kan gjennomføres som planlagt :o)

Tenker på deg! Lykke til!!

Stooor klem fra

Hei igjen!

Så godt å høre at du er i gang igjen - her i huset er det spraystart i morgen... Håper du får nyheter fra Finland som kan hjelpe dere helt i mål denne gangen, du har hatt nok motgang og nedturer nå.

Vi er spent på det neste forsøket vårt og er enige om at hvis eggene mine ser "rare" ut denne gangen også, uten at Riksen kan gi oss noen skikkelig forklaring, så tar vi turen til utlandet - og mest sannsynlig til Helsinki:-) Så når du forsvinner over på 1. tri. mens jeg stanger hodet i veggen her inne må du love å komme på besøk av og til sånn at du kan svare meg på alt jeg lurer på. Deal?

Vi høres, kjære Spira - forhåpentligvis ruger jeg uka etter deg så vi må holde følge framover:-)

Stor klem fra

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...