Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 trenger tips om hvordan en kan slappe av å få opp melkeproduksjonen!!melka har gått så mye ned at eg må gi tillegg nå!!og eg elsker å amme-og kunne tenkt meg å gjøre det ihvertfall et år!!han er 4 mnd nå... eg prøver alt for å slappe av,men funker ikke.har enda den store klumpen i magen som aldri går vekk:( slapper mye av på dagene,minimalt med husarbeid osv, men er alikavel veldig stresset og konstant dausliten... prøvt mange av tipsa for å få opp produksjonen, men funker ikke.og eg vet at det er pga stress eg har lite melk...prøver ikke å tenke så mye på det, men ligger i underbevistheten hele tiden... har grått ut mine modige tårer flere ganger, men hjelper ikke!! eg savner sånn å fullamme...var så utrolig koslig å veldig lettvindt... trenger tips!!
Expat Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 Vet du hvorfor du er stressa? Kan du sove på dagtid når baby sover?
en fin gutt og et lite + på cb Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 jeg har en ganske stor gutt, og fikk en skikkelig nedovertur med amming da lillegutt var 3,5 mnd. plutselig var jeg bare tom! det var helt grusomt. måtte ta opp frossen mm og gi noen kvelden for at han skulle være fornøyd. siden gutten min ikek var 4 mnd anbefalte hs at jeg skulle gi mme. men jeg starta med grøt. jeg vet at det anbefales å heller starte med grøt når ongen er over 4 mnd i stedet for mme. jeg samsov..og samsov.. dag og natt. og stresset sikkert ekstremt mye. kunnne ikke forstå at jeg som ik har hatt problemer med amming skulle bli "tom" for melk på kveldene. nå har lillegutt fått grøt i 2 uker. han vokser fint. har ingen problemer med melka lenger. hadde store tanker om å fullamme til 6 mnd. men jeg klarte det ikke rett og slett. nå får han grøt hver kveld.. og ammer resten av døgnet var hos hs i dag. til veing og måling. hun kunne i dag si at jeg hadde gjort det rette. endelig føler jeg at jeg har nok melk p ådagen. gutten min spiste hver 1.-2. time hele døgnet uten å få opp produksjonen. nå har vi det mye bedre og stresset er borte.. jeg ville anbefalt deg å kontakte en ammehjelper. det er endel av de her inne.. jeg ringte en i mitt nærområde. fikk en god del tips og en klapp på skuldra- jeg følte meg rett og slett udugelig som ikke klarte å amme ongen min. den kvelden jeg måtte gi mm på flaske gråt jeg. gutten min prøvde å ta puppen selv om jeg hadde genser på... lykke til...det her kommer ti å gå så bra så..)
Lilleh Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Mitt beste tips til deg er å gå til en homeopat. Da kan du få hjelp til å stresse ned, samtidig som du kan få hjelp til å øke produksjonen.. Lang historie kort, jeg hadde aldri ikke nok selv, fikk hjelp av min kjempesøte homeopat, og ammer fremdeles masse nå etter 8 mnd.. Jeg fikk både øreakupuntur og et homeopatisk middel.. i tillegg jobber hun med hele kroppen
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #5 Skrevet 16. oktober 2006 tusen takk for svar =) vet ikek helt hvorfor eg stresser nei..er mest nå pga eg ikke får til ammingen, noe som betyr mye for meg ...har grene en god del eg og når eg har tatt fram flasken...gutten min er også veldig glad i puppen, så det var bare fælt...han har og tegn til allergi, enda en grunn til at eg vil amme lengst mulig... hvor får en tak i en homeopat? gule siden eller helsesøss ...? sove på dagen får eg ikek til...har hatt søvnprøblemer så lege eg kan huske, så klarer bare ikke sovne på dagene...men lillegull sove godt på nettene nå da,så får en del timer før det er ny dag...
Expat Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 Oki. Amming er en av de vanskeligste tingene jeg noen gang har fått til;) Men du skal vite at det tok sykehusinnleggelse og 40 i feber for min del før det ble bra. Nesten alle ammehjelpere som finnes har alle hatt et eller annet i veien som de måtte overvinne (kanskje ikke de fikk til med første barnet?) men det motiverer dem alle. Vil derfor be deg ringe en der du bor, kanskje det er noe de kan fortelle deg som hjelper. Forstår GODT hvorfor du får vondt i magen av å ikke få til vår tids "husmorprøve"...den store testen i ting "kvinnelig"... Husk at det er hypen, ikke realiteten. I realiteten gir veldig mange tillegg, og det er kjempevanskelig for de aller fleste å komme i gang. Og "øvrigheita" er blitt klar over at ammepresset er for ensrettet i norge, men meldingene har ikke sildret ned til alle hs ennå. For øvrig skal du også vite at det er godt for melkeproduksjonen og hjelper mot stresset å gråte. Tut i vei når du føler for det. For ting som er leit, for ting som er vakkert, la det renne...
Lilleh Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 Søk på gule sider du homeopat, sted Kan også anbefale å ta kontakt med ammehjelpen som Expat nevner, det kan jo være godt å bare snakke med noen som du ikke kjenner, men som vet hva du snakker om.
Gjest Skrevet 17. oktober 2006 #8 Skrevet 17. oktober 2006 Fikk tårer i øynene da jeg leste innlegget ditt! Det er ikke lett med alle kravene som stilles til oss mødre i dag. Jeg synes at det hjelper å snakke med noen når jeg sliter. Jeg har to barn, og den minste er 5 mnd. Jeg ammer og gir grøt i tillegg. Jenta på snart 3 år ble ammet til hun var over året. Ved problemer har jeg snakket med helsesøster, men jeg tror at ammehjelpen kan være vel så bra. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå