Gå til innhold

Lurer bare litt .... vektøking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var til jordmor idag, er 21 + 1 og i fin form. Magen begynner og vokse greit nå ja. Gravid med min første. Lillegutt er ganske så aktiv. Men jeg synes egentlig jeg har gått lite opp i vekt, bare 2,5 kg. jm sa dette var greit, men jeg selv synes det er litt lite. Jeg er ganske liten og tynn, har til nå kunn fått større pupper å mage. Lurer egentlig på hvor mye dere har gått opp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var jammen lite...da hadde jeg blitt bekymret! få i deg no mat så du ikke ryker av!!!!

Skrevet

hei

2.5 totalt? er nok ikke noe farlig med det.

jeg er i uke 20 nå, og har gått opp ca 8kg tilsammen. jeg er som deg ganske liten og tynn (dvs jeg veide 42kg da jeg ble gravid og er ca 160cm)

Skrevet

Så lenge du spiser normalt er det unødvendig å tenke på vekta. Jeg kan svare for de andre: noen har gått ned 5 kilo mens andre gått opp 20 kg. Det som ikke er bra er om man øker vekten veldig fort på kort stund. For eksempel 3 kg på en uke. Vektøkninnga kommer hos noen mest i starten og hos andre i midten eller slutte, Jeg er i uke 27 og har gått opp 3 kg,

Skrevet

Godt å høre at det varierer hvor mye man legger på seg. Kanskje kommer det etter hvert. får håpe det egentlig.

Skrevet

Jeg tenkte akkurat det samme som deg, Gutsbestebarn. Er selv nettopp inn i uke 28 og har nok ikke lagt på meg mer enn 3-4 kg. Vet ikke vekten før jeg ble gravid, men jeg kan bruke de samme klærne fremdeles, og får kommentarer om at jeg ikke ser ut som jeg har lagt på meg.

Skrevet

Jeg er i uke 22, og har gått opp 2 kg. Jeg tror ikke det gjør noe i det hele tatt. Det er jo veldig individuelt hvor mye man går opp, og om det meste kommer på begynnelsen eller slutten.

Skrevet

Jeg er i uke 28 nå, og har bare lagt på meg 3 kilo siden første kontroll hos legen. Legen synes det er lite, og har bedt meg om å spise mer og mer fetende mat for å få meg opp i vekt. Vet at ungen har det bra i magen, så jeg orker ikke stresse med spisinga, da blir det bare verre. Sliter med dårlig matlyst - det er så mye mat som byr meg imot! Regner med at jeg går mer opp i vekt etterhvert som ukene går. De tre kiloene sitter på magen, har ikke lagt på meg andre steder. Har foreløpig syntes det har vært greit å ikke ha est ut andre steder enn over magen, men det hadde ikke gjort noe om det hadde kommet et par kilo til. Spiser nå sjokolade og annet med god samvittighet, om ikke annet.

Skrevet

You read my mind!

Hehe, jeg sitter med akkurat samme tanke etter kontroll idag.

Er 18+3 idag, og har gått opp 600 gram til nå.

Ingen som sier noe på det, så regner med det går greit, men føler selv at det er lite?

Men kiloene kommer vel på slutten....?

Skrevet

off, jeg har lagt på meg 9 kilo...... er 26 uker på vei. Med kiloene har kommet jevnt og trutt, og alle sier at det kun er puppene og magen som har vokst. Kommer fremdeles oppi dongeribuksene i beina, men bruker dem selvsagt ikke for jeg får dem ikke igjen over magen ;);)

Skrevet

uke 25, gått opp 2.5, er tynn fra før, men alt er normalt så lenge en har begynt å gå opp sa legen.

Skrevet

Du er helt normal..

Jeg er annengangs, og 20 fullgåtte uker, Jeg har bare lagt på meg 3.1 kilo til nå.. Var akkurat likt med førstemann og hverken lege eller jordmor klaget på meg den gang heller. Kiloene kommer sånn litt etterhvert de nå,, så før du vet ordet av det har du gått opp mere!

Klem 20+0

Skrevet

Hei!

Jeg er enda ikke oppe i samme vekt som da jeg ble gravid, og jeg er i uke 21 nå!

Så lenge magen og babyen vokser som den skal må du ikke bekymre deg.

Legen har ikke kommentert vekten min enda..

Skrevet

Du er nok helt normal! :) Vær glad for at du ikke går opp all verdens, det skal av igjen etterpå! ;)

Jeg selv er en "skral liten sak" som nå er 18 uker på vei og har lagt på meg 7 kg. Siste svangerskap la jeg på meg nesten 30 kg og det ble TUNGT!!!!! Så jeg håper ikke at det blir like mye denne gangen, er ikke så morsomt når det blir raskere å gå over meg enn rundt meg! ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...