Gå til innhold

Desember: Mange som ammer enda...??

Anbefalte innlegg

Lurer litt på det..og hvor mange ganger. Merker at jeg begynner å bli

klar for å slutte nå. Han får fortsatt pupp om morningen og noen ganger om kvelden+flaske med mme. Er litt usikker på hvor mye melk jeg har. De begynner å se litt slitne ut..: (( men kan vel ikke regne med noe annet etter 2 omganger med amming!! Ammet eldste mann til han var 11 måneder.

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6709582-desember-mange-som-ammer-enda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg ammer ennå, og Mia blir 11 mnd den 1 november.

Ammer mest morgen og kveld, men det skjer også at ho får pupp ila dagen også. Mine ser også litt slitne ut også:-) Men hører at ho drikker, så da har jeg i allefall melk. Har heller ikke bestemt meg for når jeg skal slutte. Og jeg synes forstatt at det bare er kos :-)

Ja da, ammer enda. Han elsker puppen til mor, og ser ikke ut som han vil slutte med det første. Blir jo spennende neste mnd, når jeg skal tilbake i jobb. Pappaen hadde han alene lørdags kveld. Og han søkte og søkte etter puppen, stakkars. (Lillegutt altså, ikke pappaen..... Eller kanskje begge? ;-) ) Ammer om natta og jeg....... Og melkespreng har jeg og, hvis det går lenge mellom hver amming...... Koser meg med amminga, selv om mange (les: svigermor) mener jeg bør slutte...

Annonse

Jeg ammer 4 ganger om dagen enda. Hun får tidlig på morgenen, til lunsj, middag og til kvelden. Synes det er så lettvint og ikke minst koselig, så jeg fortsetter nok en stund til, men det vil jo ikke bli så mange ganger om dagen når jeg begynner å jobbe igjen da... Stort sett koser hun seg ved puppen, men hvis det skjer litt rundt oss så har hun ikke tid:)

Her ammes det masse enda.

Morgenpupp (ikke fordi han er så sulten siden han har spist hele natten, men fordi jeg prøver å få han til å sove bare litt lengre.....)

Så pupp før han sover formiddagsluren og ettermiddagsluren . Av og til prøver vi en ganger til i løpet av dagen, men som oftest har han ikke tid. Varierer veldig hvor mye han spiser på dagen.

Så får han kveldspupp (inntas i senga vår). Så en pupp i 23-24 tiden og så ender det som oftest opp med selvbetjening fra 2-6 tiden (jada - ligger i sengen i lag med meg med fri tilgang til puppen fordi jeg sovner før han er ferdig).

Hvis han spiser lite en dag merker jeg godt melkespreng. Og når han drikker klukker det godt så jeg har enda nok melk til han.

Her starter vi alle måltider med pupp, men det er ikke lenge han har tid til å ligge der. Men han koser seg med det lille han drikker. Han spiser seg helt klart mett på vanlig mat nå.

Så det er nok ikke så lenge det kommer til å vare nå tenker jeg, men prøver å holde det gående til han er 1 år tenker jeg.

Guten her har endå ikkje forstått at vanleg mat er noko å eta seg mett på. Så her ammast det dag og natt. Håpte i utgangspunktet på å kunna amma til han var eitt – det ser ikkje ut til å bli noko problem. Her kan endå mjølka koma som ein høgtrykksspylar, og guten er knabben og god.

I heimen hos oss,ammes det bare på morningen :o( Mumiungen er ikke interesert lenger,hun styrer med alt mulig annet,så mor sitter der da med puppen på halv tolv,synes det er litt synd på en måte,men på en annen måte er det godt å få tilbake kroppen sin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...