Gå til innhold

Når slutte med flaske ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille tulla mi blir 17 mnd nå i slutten av mnd, hun stor koser seg med flaska si morgen og kveld. Vi har prøvd å ha melka i eget glass/ kopp, men da drikker hun ikke mye, samt at det blir en søl ( men det må man jo bare regne med )

Når kuttet dere ut flasken ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

minste jenta er 14 mnd og bruker den ennå har ikke planer om å ta den fra hu ennå heller jeg. eldste jenta fikk ha den til hu var 2.5 år.

Skrevet

Jenta vår er 17 måneder og bruker fortsatt flaske. Hun får en flaske med varm melk hver kveld rett før vi pusser tennene. Hun synes det er kjempekos og det synes egentlig jeg og. I barnehagen får hun flaske med vann når hun skal sove, og det gjør flere av to-åringene der også.. Så jeg vet ikke helt når vi skal begynne med avvenning. Så lenge det bare er vann i flaska er det greit mener jeg. Opp til to årsalderen eller noe rundt der..

Skrevet

Gutten min ville ikke lenger ha flaska da han var rundt året. Er veldig generelt lite glad i melk, men han drikker litt fra glass til frokost lunch og kvleds.

Skrevet

Gutten min har alltid bare fått flaske når jeg var borte, som måltid, så flaska ble droppet helt da jeg sluttet å amme. Da var han 14 mnd. Var vel generelt lite flaske etter at han rundet 11 måneder.

Han drikker litt vekslende mengde av kopp, men barn trenger ikke enorme mengder melk. Han får jo andre melkeprodukter også.

Skrevet

Nei, flasken kuttes tvert npr de runder 1 år.

Ikke noe særlig med store unger som drikker av flaske.

Vi kutter ved 1 år, og da er de akkurat små nok til at de ikke kranglerpå der,

Skrevet

Lillemann drikker selv av både kopp og glass uten søl. På kvelden roer han seg så fint med ei flaske melk så vi beholder nok flaska enda en stund til. Han er snart 20 mnd.

Skrevet

Vesla vår på 15 mnd får en flaske med lunken melk både morgen og kveld. Vi kommer nok til å kutte ut den på morgenen snart, men kveldsflaska er kos både for henne og oss så den beholder vi nok en god stund til. Ellers drikker hun selv av vanlig kopp og glass.

Skrevet

Jenta mi har bare fått flaske når hun var så liten at hun bare fikk mm, og måtte ha flaske med det når jeg var borte... Så her sluttet vi vel med den når hun var 6-8 mnd tror jeg... Drikker av glass da.

Skrevet

Vi tok det gradvis fra snupp var 12 mnd til hun var 15..

Da hun fylte året så begynte vi med flaske kun til kvelds,mye for kosen også;o)

Men da hun fylte 15 mnd da var hun emd å kasta flaskene i søpla,så flink atte...

Nå drikker hun kun av glass,helt selv;o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...