Gå til innhold

vondere i bekken etter fysioterapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i dag vært hos fysioterapeut for andre gang etter at jeg fikk bekkenløsning, og denne gangen er det verre enn noen gang. Klarer nesten ikke å gå.

Etter forrige behandling hadde jeg vondt i 3 dager, men dette er verre, selv om hun var mye mer forsiktig denne gangen.

Er det flere som har det sånn?

Jeg hadde håpet at det skulle hjelpe med behandling sånn at jeg kunne jobbe litt igjen, men det ser dårlig ut.

Skrevet

Jeg har gått til fysio i ca 2 mnd og jeg ble desverre ikke bedre og hadde forøvrig marginal effekt. I samråd med legen har jeg besluttet å slutte og heller prøve å holde meg i aktivitet etter beste evne:-)

Skrevet

det var ikke så oppmuntrende, men jeg er klar over at det ikke hjelper for alle...

Har du prøvd bassengtrening? Det hjalp meg veldig sist.

Jeg skal spørre legen min om det finnes i området her hvor jeg bor. Skal dit på torsdag.

Hadde bekkenløsning forrige sv.skap også, men dette er mye verre.

Hva gjør du for å holde deg i aktivitet???

Trenger tips.

Skrevet

Fikk du forklaring på hva og hvorfor fysioterpeuten gjorde i forhold til å behandle det? Ser ikke helt vitsen med å styre med behandling for bekkenløsning. Alle får jo bekkenløsning den siste måneden før fødselen, kroppens måte å gjøre kroppen klar for fødsel. Min mening er at om man er plaget med for tidlig bekkenløsning med smerter er det eneste som hjelper å unngå mest mulig bevegelser som gir smerter i bekkenet. Evt. bruke smertestillende om det blir ekstra galt.

Ikke for å være for negativ, men jeg tror ikke du blir så mye bedre av fysioterapi, men det er vel det eneste alternativet man har til dags dato. Lite forskning på dette problemet, og jeg tror det er en naturlig plage noen bare må leve med og ta hensyn til. Synes du skal ta det med ro den siste tiden.

Lykke tili alle fall!

Skrevet

Det er nesten 6 mnd til termin, så jeg vil jo gjerne fungere best mulig frem til det. Har en på snart 2 jeg må ta hensyn til også.

Behandlingen går ut på å styrke muskelaturen rundt bekkenet. Jeg er villig til å prøve det en stund, for jeg orker ikke dette i et halvt år!

Skrevet

Jada du må selvfølgelig bare prøve om noe kan hjelpe deg. Men det med å svare til forventingene i jobben, er jeg personlig litt i mot om det viser seg å gå ut over helsen. Men for noen er det jo viktig å å jobbe for å trives, som igjen er helsefremmende.

Skrevet

Jeg vil jobbe fordi jeg blir sprø av å bare gå hjemme hele dagen. Jeg er veldig sosial av meg. Dessuten vet jeg at det er stort behov for meg på jobben, og det gir jo en god selvfølelse å vite at de trenger meg...

Jeg ofrer ikke helsa for jobben, så har sagt fra til sjefen at sykemeldingen mest sannsynlig blir forlenget. Lite jeg får gjort...

Skrevet

Forsøk Naprapat. Det er riktig nok ganske dyrt, men verdt pengene!

Skrevet

Jeg prøver å gå litt, så langt det går. Jeg er med på litt basseng trening og så har jeg kontaktet et helsestudio som har satt opp et treningsprogram tilpasset gravide med bekkenløsning. Ikke alle øvelsene jeg tar for noen kjenner jeg bare ikke går, mens andre igjen går bra. Veldig ofte avhengig av dagsformen så man må ta det litt som det kommer. Jeg har ei jente på 15 mnd som krever sitt også så jeg kan ikke slite meg ut med trening.

Skrevet

jeg hadde det akkuratt likt. Ble mye verre etter fysioterapi behandling. Prøvde osteopat, synes det ble litt bedre men progresjonen var for liten så jeg stoppet etter noen behandlinger. Har nå fått henvisning til bassengtrening. Dette anbefalte osteopaten også!! Så jeg håper jeg klarer å holde det ved like med det. Tror ikke det er mange som klarer å bli helt kvitt bekkenløsning, når de først har fått det!

Er forresten 100% sykemeldt og tror ikke jeg kommer tilbake i jobb ila svangerskapet! :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...