Sessa ruger igjen... Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Etter et tre minutter effektiv suging slipper hun puppen og gråter. Hun vil gjerne spise og prøver å supe i seg litt til før hun slipper og gråter igjen. Prøver å rape henne, men selv om det kommer en rap, så fortsetter hun gjerne å gråte ved puppen. Dette har skjedd den siste uka. Føler at hun får i seg lite mat ved hvert måltid, for selv om vi holder på frem og til bake mellom pupp og skulder så kan vi jo ikke holde på sånn i en evighet. Gir som regel opp etter 15 min. Prøver å tøye måltidene i det lengste for at hun skal være skikkelig sulten når puppen først kommer, men det hjelper ikke. Noen som har opplevd noe lignende eller har noen råd?
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #2 Skrevet 16. oktober 2006 Hun er forresten 2 1/2 måned og har kolikk, men dette er som sagt noe nytt hun har begynt med.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg skrev ett innlegg på ammedebatten ("krangler" ved puppen) i dag. Fikk et svar fra Expat... Les mitt innlegg og se om det kan være det samme for deg! )
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Har det sånn vi også. Min er 3 måneder. Det er fryktelig slitsomt og spesielt når vi er ute blant folk. Jeg er rådløs, dessverre, men vil gjerne også ha noen råd. Trodde forresten jeg var den eneste som har det sånn. Alle andre babyer ligger jo rolig og fornøyd og spiser...
Sessa ruger igjen... Skrevet 16. oktober 2006 Forfatter #5 Skrevet 16. oktober 2006 Dette skjer på alle måltidene i løpet av dagen. Jeg vet jeg har nok melk...
mamsen sin Skrevet 16. oktober 2006 #6 Skrevet 16. oktober 2006 heisann det hender det skjer her også.men jeg har funnet ut at jeg må gi min primsesse mat før hun er skrubbsulyen, for da blir hun bare sint og sur og trøtt. men det er rimelig frustrerende ja.
Vestlandske meierier A/S Skrevet 16. oktober 2006 #7 Skrevet 16. oktober 2006 har dessverre ikke mange råd til deg men har det ganske likt her og... mye kaving med puppen.. jeg har prøvd å gå å amme, det hjelper noen ganger!
pikabuu Skrevet 16. oktober 2006 #8 Skrevet 16. oktober 2006 Heia Vi har åsså det samme problemet hær. Han slæpp taket å hiv sæ på igjen annahvert sekund ommentrent. E kjæmpeslitsomt. (e bare på ei sia vi har det problemet da) Æ trur rett og slett det e fordi at det kommer for mye på en gang. For etter at han hadde styrt sånn i hele dag så prøvde æ og handpume litt, sånn bare for og se om det kom nåkka. Da sto spruten i veggen nesten. og det etter at han hadde amma leeeeng på den sia. Kansje du bør prøve og legge oftere til i stede for motsatt?
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #9 Skrevet 16. oktober 2006 Jeg har også nok melk og det er tilfeldig hvilket måltid det skjer. men her er det ikke alle måltider.
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #10 Skrevet 18. oktober 2006 *dytter* Nå spiser hun stort sett bare disse første 3 minuttene. Så begynner hun å gråte og vil ikke ha mer pupp, selv etter raping. Hjelpes. Får hun i seg nok mat. Regner jo med at hun kommer til å si i fra etterhvert som hun blir sulten, og at jeg må gi mat oftere. Hun sulter seg jo ikke!
Antonita Skrevet 18. oktober 2006 #11 Skrevet 18. oktober 2006 Kanskje hun er trøtt? Min villle absolutt ikke ha mat og hylte og skrek hvis han var trøtt. Så sov han, og tok jeg han opp når han akkurat hadde våkna og var slapp og kosete, så spiste han lenge og koste seg. Nå er det også slik at han suger litt men river seg løs og protesterer hvis han egentlig er trøtt.
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 #12 Skrevet 18. oktober 2006 Var noen som hadde dette problemet i min barselgruppe, og da diskuterte vi det litt... De spiser jo mye mer "effektivt" nå enn da de var små. Så da kan det hende at hun spiser seg mett på tre minutter. Men så kan det hende at hun har lyst på kos, men så er hun mett. Og så blir hun sint fordi hun ikke orker å kose seg på puppen... Kanskje det kan være det? )
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #13 Skrevet 18. oktober 2006 Sprøtt hvis hun spiser seg mett på tre minutter da! Herregud! Husker at de sa på barsel at et godt måltid når babyen ble litt eldre var ti minutter på HVER pupp! Hun har aldri spist mer enn en pupp om gangen! Hun er ikke trøtt i hvertfall. For da er hun i så fall trøtt hele tiden. Om natten er dette ikke noe problem, men da kan det hende hun spiser saktere. Rart at hun blir så sint, da. Men hun er vel kanskje stappmett! Rare jenta mi!!
mamma'n til Henrik Skrevet 18. oktober 2006 #14 Skrevet 18. oktober 2006 heisann...skjønner frustrasjonen din. slik var det også med min sønn da han var mindre. begynte da han var to mnd om varte kanskje til han var fire. jeg må spørre, har jenta di ofte avføring???? da jeg begynte med grøt ved 3 1/2 mnd, fikk han oftere avføring etter hvert og dette førte til at denne skrikingen ved puppen, etter en liten stund, gav seg. alt har blitt mye bedre for våres del etter at vi startet med fast føde. første gangene kunn han også begynne å skrike når han fikk grøt, men etter en stund gav også dette seg o alt ble som sagt helt bra....!!!!!
Sessa ruger igjen... Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter #15 Skrevet 18. oktober 2006 Her bæsjes det over en lav sko. Ikke så mye om gangen, mer litt bæsj i prompen, men det kommer en god ladning eller to i løpet av dagen. Har ikke lyst til å begynne med fast føde ennå, kan ikke tro det er løsningen!!!
-carina- Skrevet 18. oktober 2006 #16 Skrevet 18. oktober 2006 Kan du ikke høre litt med Blomman og Expat? Synes de har så mye gode råd å komme med... Mange som stadig har de samme problemene, så kan jo være at de har vært borte i dette her før! ) (De svarer i blant her, men du treffer dem vel lettest på ammedebatten... Men det vel du vel kanskje?!) )
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #17 Skrevet 18. oktober 2006 rop på fjummsi på ammedebatten, hun kan alt om ammeproblemer.
mammaen til G & A Skrevet 18. oktober 2006 #18 Skrevet 18. oktober 2006 Har du proevd minifom og eller malt? Luftbobler i magen kan vaere vonde, og det kan hoeres ut som hun er litt plaget naar hun spiser... Her var det heller troestespising da naar det stod paa som vaerst med kolikken saa det var heller helt motsatt. Men jeg tror det kanskje kan vaere lurt og se om melken din kanskje kommer saa fort at hun sluker masse luft i tillegg til melken.... Da kan det hjelpe og pumpe litt kanskje mens hun tar en lur=) Lykke til videre og klemmer fra
Frøkapselen :-)19/12-05! Skrevet 18. oktober 2006 #19 Skrevet 18. oktober 2006 Hei! Jeg anbefaler deg å lese om KISS på kiss-kidd.no Vi hadde på akkurat samme måte som dere, og i etter tid burde jeg ha skjønt at det var fordi hun hadde KISS. Her er symptomer de beskriver (fra siden deres) * Skjevstilling av hodet (yndlingsside) * Vansker med å holde hodet i midten (etter 3 måneder) * Ligger med hodet veldig bakoverbøyd * Ensidig sovestilling * Beveger arm og ben mindre på en side * Ensidig holdning i bolen, ligger som en C (banan) * Umodne hofter, ofte på en side * Fotfeilstilling * Søvnforstyrrelser, barnet skriker i søvne * Barnet har en ømhet i nakken og reagerer negativt når man tar i nakken * Gnir bakhodet på underlaget * Asymmetrisk hodefasong, ansiktsasymmetri For eksempel skriker barnet mye og utrøstelig, gulper mye, sikler mye. Det kan oppstå spiseproblemer ved amming, barnet klarer ikke å sove sammenhengende og våkner brått. I utgangspunktet ble datteren vår behandlet for nakken hos fysio fra hun var 14 dager gammel, da dette ble oppdaget av jordmor. Men tenkte ikke egentlig ikke så mye over at dette hadde sammenheng med all gråten ved ammingen. Stakkars jenta mi, det var nok ikke godt for henne. Var også spesiellt på den ene siden. Det begynte en liten stund etter fødselen. Jeg begynte snart å amme liggende, det fungerte veldig bra for oss. Samtidig fikk jeg hvilt litt. Så etter behandling hos fysio i 4mnd, kom vi til manuelterapaut som ga henne den siste finishen hun trengte for å bli helt bra! Ammet til hun var 6mnd. da var hun ikke interessert mer :-( Snakk med fysioterapauten på hs om dette hvis dette stemmer for deg. Lykke til!
Libido- Skrevet 18. oktober 2006 #20 Skrevet 18. oktober 2006 Sånn er min også. Til meg er det at utdrivningsrefleksen ikke setter inn like fort som før. Da blir han grinete fordi ikke melka kommer når han vil. Er viktig at jeg ikke venter til han er skrubb sulten, da blir det bare hylinga... og må bruke lang tid på å få roet og gitt mat. Synes det hjelper litt å drikke masse vann før og under amming, da kommer melka fortere. En annen ting er at han spiser bedre om vi sitter for oss selv, en stille plass. Tåler ikke noen lyder i rundt seg under amming..
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #21 Skrevet 18. oktober 2006 hei. Kanskje hun reagerer på melka di, event. melkeallergi eller intoleranse. KUTT UT ALL MELK I KOSTHOLDET, OG SE OM DET BLIR BEDRE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå