jentebaby i hus Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 noen som har gått el skal gå? og i hviken uke? hvordan går en fremm vist en ønsker dette
Bea80 & Gullgutten Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 skal ikke gå på noe..... men tror jm skal ha informasjon om dette!
mammantil2+1 Skrevet 16. oktober 2006 #3 Skrevet 16. oktober 2006 Vi begynte på fødselsforberedende kurs når det var ca 4mnd igjen til fødsel sist. Dette fikk vi info om av JM men var i regi av helsestasjonen her hvor vi bor. Ta en prat med JM eller ring helsestasjonen så får du sikkert noe info:-)
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2006 #4 Skrevet 16. oktober 2006 Men hva gjør man egentlig på sånne svangerskapskurs...? Er litt redd for hva slags øvelser osv vi må igjennom med masse andre par tilstede... sikkert bare dumt, men så er jeg litt spes i forhold til ukjente mennesker også da.....
mammantil2+1 Skrevet 17. oktober 2006 #5 Skrevet 17. oktober 2006 Det var veldig lite "øving på øvelser" Det var kun 1 time en av kveldene. Vi var på kurs 8 kvelder totalt. EN gang var vi på omvisning på føden. Man snakker om stell av barn og baby, spesielt om hvordan det er når 2 blir til 3 som kan være en stor overgang for mange. Vi snakket om når fødselen er i gang, hva skjer da og hvordan starter fødselen. Ikke alltid riene kommer først:-) Snakket om ulike typer smertelindring, både medisinsk og alternativ. En representant fra trygdekontoret var der en kveld og snakket om fødselspenger,engangsstønad og permisjonsregler. En kveld var det en representant fra familievernkontoret som snakket om hva de gjør og hvilken hjelp de kan stille med skulle en få problemer. Er veldig glad vi var med på dette sist, ingenting som fortonet seg som fremmed og skummelt når fødselen først startet.
MKS mor til 2-tette Skrevet 17. oktober 2006 #6 Skrevet 17. oktober 2006 Hei, Venter min første i 18 januar, og skal på fødselsforberedende kurs i uke 33. Kurset jeg skal gå på, går over 2 dager a 3 timer pr. dag, 1 dag teori og en dag på sykehuset. På teoridelen går man igjennom; siste del av svangerskapet, fødselens start, fødselens faser, fødestillinger, smertelindring, litt om barsel og amming. På sykehuset: får se en fødselsfilm (den er valgfri), en omvisning på fødsel og barselavdeling + fødeloft, og eventuelle spørsmål. Vi blir max. 7 par... og alle er jo i samme situasjon, så synes ikke det blir flaut å spørre om noe... Fikk en liste over de som holdt slike kurs da jeg var hos min jordmor, og tror et slikt kurs kan bli nytting. Uansett om du/dere velger et slikt kurs, Lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå