Gå til innhold

Vil ikke ha mat....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gutten nærmer seg 6 mnd. Begynte så smått med litt mat for en stund siden. Han har hatt veldig god vektoppgang men begynte å våken annenhvertime hele natten gjennom i en 3 ukers periode (pluss han har aldri sovet lenger enn 3-4 timer i strekk før heller). Jeg ga han litt mat i 4 tiden på ettermiddagen og plutselig sov han nesten rundt! Han virket veldig interessert og gapte opp som bare det. Men for noen dager siden var det stopp. Han viser ingen interesse og lukker munnen igjen og spytter ut. Har prøvd gulrot, maisgrøt, havregrøt både ferdig og hjemmelaget, risgrøt osv men ingenting frister. Han sover greit (ca 19 til 23.30 da han får pupp. Deretter til ca 5 og etterpå kan han kanskje sove til 8- halv 9. Hva skal jeg gjøre? fortsette å prøve litt hver dag eller roe ned mating til han viser interesse?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du har prøvd mye forskjellig i det siste uten hell, ville jeg lagt matskjea på hylla en liten stund, til han viste interesse igjen. Det kommer nok! Og det høres jo ikke ut som at han får for lite mat heller ;)

Skrevet

Sitter han kan det jo være lurt å ha ham i høystolen eller nært dere når dere spiser, slik at han kan bli interessert i hva dere gjør igjen... Går over dette også ;)

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...