Gå til innhold

Har vært på UL, litt ekkel opplevelse...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Venter min andre og gledet meg veldig til å gå på UL også denne gangen. Vi kom inn og jeg var så nervør for jeg har ikke kjent liv selv om jeg er andregangs og det bare er et år siden forrige fødsel.Er 18 uker på vei.

Heldigvis så vi hjertet tydelig ganske fort som slo fint. Ble jo lettet.

Men i løpet av en halvtime med UL beveget den seg nesten ikke, og til slutt sa jordmora at jeg måtte ta flere druesukker-tabletter, gå tur et kvarter og komme tilbake. DA ble jeg redd og hun ville ikke si noe mer.

Etterpå beveget babyen seg litt men ikke mye.

Men jordmor sa bare, det er greit og så måtte vi gå.

Noen som har opplevd dette eller har alle sånne skikkelige sprellebabyer? Min forrige var skikkelig aktiv på UL. Hmmm...håper den har det bra der da.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) jeg har en gutt på 16 mnd og er 22 uker på vei nå.. var på ultralyd og babyen lå helt stille... med ryggen og rompa til... fikk ikke målt noe annet enn hodet... fikk ny time uka etter... babyen var veldig rolig da og, men vi fikk tatt de viktigste målene... Så var jeg på en 3D ultralyd nå i forrige uke... da skal jeg si det var liv der ja...hehe... jeg ble litt redd jeg og.. fordi sønnen min var så utrolig urolig i forhold...Men jeg tror bare det var ren tilfeldighet at babyen var så rolig på de to første ultrlydene:) Du trenger ikke å bekymre deg... det er en frisk og fin baby:)

Skrevet

Sover den skal det mye til for å vekke den.

Skrevet

Takk for svar jenter:)

Er så slitsomt å gå å uroe seg sånn. Gleder meg jo også veldig til å kjenne spark igjen. Får tenke på at han/hun sov jeg da:)

Skrevet

min baby lå også ganske stille på ultralyd, men det var ingen som kommenterte det eller ba meg om å spise sukker.. Alle babyer er forskjellige, noen er mer rolige enn andre. Ta det med ro du, babyen din har det sikkert som plommen i egget... ;-)

Skrevet

Å så fint at flere har det sånn..

Jeg går med min nr to i magen. Grunnet noen komplikasjoner og at jeg er en litt nervøs person, var jeg på mange ultralyder med den forrige og har vært på en del med denne. Og det er så stor forskjell! Den forrige boltret seg villt og slo kolbøtter hver gang, mens denne gjør langsomme bevegelser eller er rolig. Har vært redd for at det betyr noe, og er derfor letta når jeg hører fler har det på¨samme vis. (Jordmødre og leger har sagt det ser ok ut, men hvem tør vel stole helt på dem ;)

Klem

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...