søsken-håp Skrevet 16. oktober 2006 #1 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei, igjen alle sammen. Dette forsøket har vært mye frem og tilbake i følelser i de siste dagene...., fra å teste negativt, til så teste positivt, tok mange tester for å skjønne at egget endelig hadde festet seg. (ca 3 tester i døgnet..., snakk om å bli smårar) Tok blodprøve på fredag, følte meg ganske trygg på svaret fra sykepleieren da jeg skulle ringe kl. 13.30. Svaret var positivt, men litt lav hcg. Fredag kveld kom fader meg mensen, og alt håp og glede er over for denne gangen og....! Blir så oppgittt at det ikke vil feste seg. Nå har jeg vært i gjennom totalt 6 forsøk med hormonbehandling, (og 2-3 fryserforsøk) og av de 6 med medisiner har jeg blitt gravid på 3 av de. Fikk da ei jente for 3 år siden. Vet ikke hva jeg skal gjøre nå...., jeg har ikke lyst å gi opp. Må uansett til det private, eller til Sverige eller Danmark. Hva kan anbefales i Oslo av det private? Det har jo gitt meg litt håp at jeg ble gravid denne gangen, og denne gangen fikk jeg akupunktur. Lurer på om det er grunnen til at det gikk bra, men det vil jeg jo aldri få svar på.... Synes det er litt spennende å høre om deg Marimarei som nå er gravid på ditt 5. søskenforsøk..., skulle gjerne hørt litt mer fra deg...:-) Lykke til alle som er i gang her nå!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6708513-alt-h%C3%A5p-er-ute-for-dette-4s%C3%B8skenfors%C3%B8ket-selv-om-jeg-testet-positivt-f%C3%B8rst/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunniva78 har to små Skrevet 16. oktober 2006 #2 Del Skrevet 16. oktober 2006 Huff, så frustrerende!! Testet positivt selv på 1.fryseforsøk jeg, men hadde en dårlig magefølelse, så jeg testet 3 dager senere. Negativt... Godt gjort å ikke gi opp synes jeg, du er tøff! Vet ikke hva som anbefales av private klinikker jeg, der kan sikkert noen andre svare deg. Trøsteklem fra meg! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6708513-alt-h%C3%A5p-er-ute-for-dette-4s%C3%B8skenfors%C3%B8ket-selv-om-jeg-testet-positivt-f%C3%B8rst/#findComment-6708581 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimarei Skrevet 16. oktober 2006 #3 Del Skrevet 16. oktober 2006 Hei Synes så inderlig synd på deg nå, dette gjør bare så forferdelig vondt å lese. Vet desverrer veldig godt hvordan du har det. Jeg håper jeg er gravid, men det vet jeg ikke først før til tirsdag 24 okt. Men jeg var gravid på det vårt 4 søskenforsøk, men mistet i uke 6. Har også testet positivt for så å begynne å blø to dager etterpå. Har totalt hatt 3 aborter, den ene gangen i uke 8, da husker jeg ikke hcg verdien, 2 gangen HCG på 37 og siste gang HCG på 136. Noe som var høyrer enn da jeg ble gravid og bar fram vår lille jente. Så lav og høy HCG kan alikevel gå galt. Men fikk jo beskjed om at under 55 var det 60 % sjans for at det skulle gå bra, så sist gang da verdien var så bra var jeg sikker på at det skulle gå bra, men den gang ei. Nå er jeg på rugedag 4 på vårt totalt 10 forsøk, men 5 i rekken av søskenforsøk. Så jeg vet så inderlig godt hvor tøft du har hatt/ og har det.Denne gangen går jeg på Fragmin og AlbylE håper dette hjelper. Tenker det samme som deg, jeg vil ikke gi opp. Hva gjorde at det klaffet den gangen det gikk bra?? Kan det klaffe en gang til ????? Vi har heller ikke flere førsøk via det offentlige. Neste gang må det bli tilbake til private, der vi startet mens vi ventet på det offentlige for noen år siden. Da var vi på Volvat, vet ikke om vi velger de igjen om det ikke klaffer nå heller. Ikke det at vi ikke var fornøyd, men vil sjekke litt rundt mht til pris og resultater. Håper du kommer deg gjennom dette også, synes veldig veldig synd på deg. Håper svaret mitt ikke ble alt for surette. Lykke til og god klem fra Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6708513-alt-h%C3%A5p-er-ute-for-dette-4s%C3%B8skenfors%C3%B8ket-selv-om-jeg-testet-positivt-f%C3%B8rst/#findComment-6709300 Del på andre sider Flere delingsvalg…
søskenforsøk Skrevet 16. oktober 2006 #4 Del Skrevet 16. oktober 2006 HEi Først vil jeg bare si at det var trist å høre at det ikke gikk på søskenforsøket ditt. Når det gjelder ivf behandlere i oslo, kjenner jeg ullevål, riksen og litt til omnia. Ble gravid etter at omnia oprerte vekk to cyster som de ikke ville ta vekk på riksen. ( hadde tre forsøk der som ikke ble noe av). Fikk sånn både og opplevelse på omnia. Tror de har mange pasienter ettehvert og opplevde at legen husket litt dårligfra gang til gang. ( men syntes dr magnus var den som jeg fikk best kontakt med) samtdig synes jeg de greide mobilisere psyken min på en helt annen måte enn på riksen. Og jeg ble jo gravid etter hjelp fra dem. Vurderte å dra til danmark da de der kan utføre noe som heter hatching som visstnok skal være bra om man er " litt opp i årene" er selv 38. men vi slo dette fra oss da vi har en gutt på to år ( ivf- gutt) og jeg følte all reisingen ville bli veldig stressende. Jeg har også gått til akupunktur hele tiden og spist vitaminer. Skjønner godt at du ikke har lyst til å gi deg nå når du var så nære. Lykke til videre. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6708513-alt-h%C3%A5p-er-ute-for-dette-4s%C3%B8skenfors%C3%B8ket-selv-om-jeg-testet-positivt-f%C3%B8rst/#findComment-6709329 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Marimarei Skrevet 16. oktober 2006 #5 Del Skrevet 16. oktober 2006 Takk for informasjonen. Skal huske på det når vi kontakter private klinikker. Så var det det å ha troen på dette forsøket da. Må prøve å tenke positivt litt til, huff vanskelig det. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/6708513-alt-h%C3%A5p-er-ute-for-dette-4s%C3%B8skenfors%C3%B8ket-selv-om-jeg-testet-positivt-f%C3%B8rst/#findComment-6709687 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå