Lilli25 Skrevet 16. oktober 2006 #1 Skrevet 16. oktober 2006 Hva gjør dere når dere må gjøre bleieskift på kjøpesenter og lignende? Hva er mest praktisk å gjøre med den brukte tøybleien?
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 16. oktober 2006 #2 Skrevet 16. oktober 2006 ha med ein plastpose å leggje henne i til du kjem heim. Posen må vere stor nok til at får knytt han skikkeleg att;)!
Ranveig R Skrevet 17. oktober 2006 #3 Skrevet 17. oktober 2006 Vi har med eit par plastposar (brødposar eller liknande) i stelleveska, og legg våte bleier i posene. Har med ei ekstra ullbukse og, den fuktige ligg laust i veska. Skulle eg gløyme å ta med plastpose kan eg legge ei våt bleie inni den ullbuksa småen ikkje har på seg.
Ranveig R Skrevet 17. oktober 2006 #4 Skrevet 17. oktober 2006 OBS! Husk at du kan bruke plastposene om att og om att. Tar du ny pose for kvar bleie gjer du ikkje noko særleg for miljøet ;-p
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #5 Skrevet 18. oktober 2006 Går du rundt med en tissevåt ullbukse løst i veska? Lukter det ikke litt tiss oppi der da?
Ranveig R Skrevet 18. oktober 2006 #6 Skrevet 18. oktober 2006 Nei, det luktar ikkje tiss. Eg skjønar skepsisen, eg tenkte sånn eg og før vi begynte å bruke bleiene/ullbuksene. Men dei luktar faktisk ingen ting. Lanolinen i ulla reagerer med tisset slik at det forsåpar seg, og den fuktigheten som blir igjen skal i teorien vere omtrent reint vatn... Eg trur nok berre du må erfare det sjølv, for det er vel ingen som ikkje har prøvd sjølv som trur på meg no ;o) Men ullbuksene luktar altså ikkje i det heile tatt, sjølv etter fleire månaders bruk.
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2006 #7 Skrevet 18. oktober 2006 Bruker du plastposene om igjen? Kjempedelikat, du! Ugh...
Vero76 - 30.11.05 Skrevet 18. oktober 2006 #8 Skrevet 18. oktober 2006 går an å vaske dei i mellomtida, veit du;)
Lurifaksmammaen Skrevet 20. oktober 2006 #9 Skrevet 20. oktober 2006 Jeg bruker "wetbags" - poser som er isydd en eller annen form for sperrelag.. Har en som er kjøpt på Kenguruloftet.no - som hun som driver det har sydd.. Har noen kjøpt på Jamtots.com - med glidelåslukking.. Disse vasker jeg sammen med bleiene....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå