Gå til innhold

kan noe forklare for meg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan dere som vet litt mer enn meg forklare litt for meg?

kan dere som mener å vite fortelle meg hvorfor jeg skal ta trippelvaksinen på sønnen min?og kan dere i såfall fortelle meg hvorfor jeg ikke skal ta den?

har time i morgen på helse stasjonen for første vakinering og hvis jeg ikke skal ta den må jeg jo ha en grunn for det?

så hvis dere kan hjelpe meg til å forstå litt mer så skriv gjærne til meg alså

Videoannonse
Annonse
Skrevet

På nettsidene til Vaksineopplyste Foreldre www.vof.no kan du lese litt om hva du skal tenke på hvis du vaksinerer, før og etter.

På nettsidene til www.fritthelsevalg.org kan du søke på vaksine, der kommer det flere artikler på hva og hvorfor. Det er veldig bra stoff.

Du må selv ta den avgjørelsen, ingen her inne kan kjapt fortelle deg det. Det å sette seg inn i fordeler og ulemper ved vaksiner er vanskelig og tar tid. Hvis du trenger mer tid en bare i kveld, så la deg for all del ikke presse til å vaksinere i morgen. Utsett i såfall bare avtalen en tid til du har satt deg bedre inn i temaet.

Og til sist; det gis ikke DPT vaksine lenger. Den "gamle" DPT vaksinen var en trippel vaksine. Dvs at den bestod av tre vaksiner i en. Nå bruker de en variant hvor det er blandet fem vaksiner i ett, DPT + kikhoste + HiB. I tillegg får du også tilbud om den nye Prevenar vaksinen (hjernehinnebet.) som ble innført 1 juli i år, totalt altså seks vaksiner samtidig. Det er mye for en liten barnekropp...

En ting til, husk at et spedbarn barn har ikke utviklet ferdig sine indre organer og sentral nerve system.

Se også Dok2 kl 2230 i kveld. Der kan du få et inntrykk av hva som kan skje hvis vaksinering ikke går som planlagt, også med tenåringer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...