Gå til innhold

Amming mye oftere, på tide med grøt?

Anbefalte innlegg

Har en gutt på 4,5 mnd som nå våkner 3 ganger etter han har lagt seg kl 20.00. Han sov rundt fra han var 6 uker fram til ca 4 mnd alder. håpte det kun var økedøgn, men nå ser det ut til at det blir sånn framover.

Virker litt sutrete på dagtid også nå de siste dagene.Vi har alltid ammet masse masse på dagtid, så det er ikke forandret:)

Er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå, for jeg vil egentlig vente litt med grøt, men om gutten er sulten må han jo få mat.

Blir trøtt av amminga på natta også, men samtidig vet jeg jo at det er normalt å amme 2-3 ganger på natta også.

Er det dumt å starte med grøt nå?

Hva ville du gjort?

Fortsetter under...

Vi har det akkurat likens(nå 5 mnd)...hun legger seg i 19-20 tiden og våkner for mat 3 ganger før vi står opp kl 7! Startet med grøt da hun var 4.5 mnd, men hun var ikke videre begeistret for det da...,så her ammer vi fortsatt 3 ganger ila. kvelden/natta...,og regner egentlig med at vi må gjøre det ganske så lenge....

Hei!

Jeg ville begynt med grøt med det samme! Men jeg forstår godt at du tviler, for det gjorde jeg også med vår førstefødte. Nå har vi to barn, og gutten på 5 mnd har sovet natta fra han var 2 mnd. Da han var 4 mnd begynte han å våkne om natta, og jeg ga han litt grøt på kvelden. Det ga utslag allerede andre natt - han sov hele natta igjen :) Jeg er sikker på at vår gutt var sulten, og jeg tror din gutt også kan være det ut fra det du beskriver.

Du merker fort om det går greit med grøt for gutten din, og vil du være ekstra varsom kan du bruke morsmelk i den. Jeg gjorde det til hun første - god samvittighet og mye arbeid... Nå bruker jeg morsmelkerstatning, og det går så fint. Kjøper morsmelkerstatning på apoteket, som er testet mht allergi. Litt dyrere men god.

Nattesøvnen betyr så mye for oss! Lykke til!

Jenta mi begynte å skulle ha mat hver 3. time om natta (fra å sove 6 timer). Da var hun 4,5 mnd. Begynte derfor med grøt på kvelden fra hun var 5 mnd. Og nå sover hun 7 timer før første nattmåltid!! Så det gjorde underverker her. Helsesøstera sa til meg at endel barn sover lenger på det, men noen gjør ikke det!

Lurt å gi grøten ikke senere enn 1 time før soving, ellers blir det så tungt i magen, og det kan gjøre at de sover enda mer urolig. Gir her grøt kl 17.30, så MM 18.45, også legger hun seg kl 19.30.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...